Proces rond de dood van de kleine Raul

Nul schuldbesef, nul emoties, ... :frown:
Als kind opgevoed worden door zo'n vreselijke ouders: Je wenst het niet mee te maken.

OK de zus staat later ook nog terecht: Voor mijn part mogen ze haar vrij spreken met voorwaarden --> oa dat ze zich verder laat behandelen.
Hopelijk komt daar nog iets goed uit? Een celstraf gaat haar alvast niet helpen (denk ik). Ze heeft een ander soort hulp nodig.

Echter die ouders? Ze mogen ze voor mijn part eeuwig opsluiten (maar dat gaat niet gebeuren).

Laatst bewerkt:
Ja tuurlijk, de daden van dat kind zijn hoe dan ook het gevolg van haar (gebrek aan) opvoeding, maar de kans dat daar een goed persoon uit voorkomt is volgens mij echt niet al te groot.
En waar wil je dan naartoe. Moest die jongen niet doodgefolterd zijn ging daar waarschijnlijk ook geen goed persoon uit voortkomen. Dusja, wat is het punt?

Heel die zaak is precies indertijd aan me voorbij gegaan. Pas nu met de rechtszaak dat ik erover hoor.

Wat een vreselijke gebeurtenissen toch weer. Ocharme dat manneke. Er moeten toch ongelooflijk veel vijzen los zijn aan die ouders. Hoop toch ergens dat de collega gedetineerden ook wel eens een klein wraakske nemen zoals ze wel eens doen met pedofielen. Deze zijn geen haar beter.

En ja de zus... Hoop dat dat meisje ontzettend goede begeleiding gaat krijgen en ze nog iets van haar leven kan maken. Dat ze niet helemaal fucked-up is door grootgebracht te zijn door zo'n ouders.

Onvoldoende benadrukt dat het hier niet over 'Roemenen' maar over een 'gezin' uit de Roma-gemeenschap gaat.
Hier zit imo, helaas, al een groot deel van de verklaring betreffende het afwijkend (of zeg maar volledig ontbrekend) normenkader.
Nochtans was het de Roma-familie zelf, die vanuit het buitenland de Belgische politie waarschuwde dat ze bezorgd waren over de kleine jongen. Je kan de Roma-gemeenschap veel verwijten, maar ik ben vrij zeker dat kindermishandeling ook in hun cultuur not done is.

Ook zijn er helaas genoeg precedenten waar Belgische ouders compleet van het padje zijn.

Er is geen enkel excuus voor degelijk gedrag. Ik hoop dat de cipiers een oogje dichtknijpen zodat de andere gevangenen hun taak kunnen doen

Nochtans was het de Roma-familie zelf, die vanuit het buitenland de Belgische politie waarschuwde dat ze bezorgd waren over de kleine jongen. Je kan de Roma-gemeenschap veel verwijten, maar ik ben vrij zeker dat kindermishandeling ook in hun cultuur not done is.
Ik had je heel graag, uit first hand experience in mijn vorige woonplaats, wat meer toelichting gegeven bij mijn statement.
Echter vond iemand het blijkbaar nodig om mijn post te reporten, in plaats van mij eerst om verduidelijking te vragen mocht er iets verkeerd zijn overgekomen.
Daarom kies ik er voor om i.v.m. mijn post enkel met de moderatie te communiceren en deze 'can of worms' in het publieke gedeelte niet verder te openen.

Ik had je heel graag, uit first hand experience in mijn vorige woonplaats, wat meer toelichting gegeven bij mijn statement.
Echter vond iemand het blijkbaar nodig om mijn post te reporten, in plaats van mij eerst om verduidelijking te vragen mocht er iets verkeerd zijn overgekomen.
Daarom kies ik er voor om i.v.m. mijn post enkel met de moderatie te communiceren en deze 'can of worms' in het publieke gedeelte niet verder te openen.
Dat vind ik oprecht jammer dat dit het geval is want ik had graag de discussie mee gevolgd of deelgenomen. Het bespreekbaar maken moet ten alle tijde kunnen.

Beide "ouders" de zwaarst mogelijke straf die de wet toelaat, geen mogelijkheid voor vervroegde vrijlating en in eenzame opsluiting uit te zitten . . .

Schrijnend proces, de zaak zelf indertijd was me ook al opgevallen als ronduit wreed. Ik moet me ook van artikels hier rond houden of word er echt dieptriest en heel kwaad van.
Zo mensen mogen van mij even lang de gevangenis in als een Dutroux.

Allebei schuldig over de hele lijn en de procureur-generaal vordert voor beiden de maximale straf (30j) en de maximale terbeschikkingsstelling (15j). Zoveel wreedheid.

Beide "ouders" de zwaarst mogelijke straf die de wet toelaat, geen mogelijkheid voor vervroegde vrijlating en in eenzame opsluiting uit te zitten . . .
Eenzame oplsuitng hoeft nu niet meteen. Ze mogen bij het ander schorem met kinderen zitten die wel met kinderen inzitten. Een enorm fijn verblijf gaat dat worden.

"Zijn doodstrijd moet gruwelijk geweest zijn"...een manneke van 9 jaar.

Nee, dit kan ik écht langs geen kanten vatten.
hoe kunt ge dit een kind, en dan nog uw eigen kind, dit aandoen??

Allebei schuldig over de hele lijn en de procureur-generaal vordert voor beiden de maximale straf (30j) en de maximale terbeschikkingsstelling (15j). Zoveel wreedheid.

Gezien de jury het er zo snel over eens was lijkt het toch dat de schuld van deze twee "mensen" ontegensprekelijk is. Het is onbevattelijk hoe je zoiets een kind kan aandoen, je eigen kind dan nog in het geval van de moeder. Een triest geval van mensen die gewoon nooit kinderen hadden mogen in hun handen hebben en waar ook geen greintje sympathie voor te vinden is.

Laatst bewerkt:
Ik heb toen het eerst naar boven kwam gehoord over wat ze hebben aangedaan... Ik herinner me dat ik er fysiek misselijk van werd, wil het nu niet meer horen of lezen tbh...

Hoe kan je zo zijn. Dan verdien je geen zuurstof op deze aardbol te mogen innemen. Zo'n mensen zullen ook niet "goed" worden, zijn meer dan 1 vijs kwijt.

Hopelijk kan de dochter idd mits goede begeleiding nog een andere weg inslaan. Maar ook dan is er garantie op mentale problemen. Dit sleep je voor al-tijd mee.

Arm kind. Arm arm kind. Ik heb niet eens kinderen, niet eens een honger naar het moederschap. Maar mijn kleine teen heeft meer moedergevoel dan zo'n "mens".

De verdediging vraagt dat de straffen "menselijk blijven" en er uitzicht blijft op vrijlating. Yeeeeahhhh....

De mens is en blijft een feilbaar wezen en kent een heel donkere kant. Dat is hier nogmaals bewezen. Ouder zijnde is dat helemaal onbevattelijk, al zal het ook moeilijk te vatten zijn om vanuit een "normaal" perspectief in de hoofden te kruipen van die mensen.

Onmenselijk zeggen ze dan, maar helaas al te menselijk.

Terug
Bovenaan