Gonzo the Great
Active member
Als een campagnevoerder een rusthuis binnenstapt, dan gaat hij uiteraard toeteren: "Hogere pensioenen!"Je negeert het feit dat een flyer, een affiche en een campagne-event niet in theorie 2 diametraal tegenovergestelde dingen kan zeggen afhankelijk van wie ernaar kijkt. Sterker, als je een bruin vel hebt, verandert de affiche niet ineens van boodschap. Of je kunt ze niet ineens verbergen voor alle mensen die mogelijk weten dat je uit je nek aan het lullen bent, en krijgt dan lik op stuk.
Als diezelfde daarna een hogeschool binnenstapt, zal dat de boodschap uiteraard niet zijn.
Ooit al van de term smoelentrekker gehoord? Ik weet het, ze vallen nauwelijks nog op tussen de tafelspringers in onze regering...
Maar goed, als je verkiezingsbeloftes niet nakomen voor het gerecht wil trekken, doe gerust, maar het zal niet simpel zijn. Om een mondelinge overeenkomst te hebben moet je een soort bevestiging van jouw kant hebben. Dus ik raad je aan om een stemfie te maken, of als je een politieker iets hoort beloven, heel snel "DEAL!" roepen terwijl je jullie beiden filmt, liefst met een stevige handdruk erbij. Veel succes, en dat meen ik, ik vind het een verfrissende aanpak

Volgens mij is dat inderdaad zo.
.