Fizmo
Active member
Dat verdrag tussen Denemarken en de VS is enkele maanden geleden hernieuwd. Meer dan waarschijnlijk om tegemoet te komen aan Trump. Vergeet niet dat ze dankzij dat verdrag troepen & militaire basissen mogen hebben en die verdere aanpassing van dat verdrag zal hen toelaten om Groenland in de praktijk in te nemen zonder dat in theorie zo te benoemen. Een beetje zoals Poetin met de Krim gedaan heeft. Een oorlog met Europa willen ze niet. Die grijze zone gaan ze uitbuiten en die grijze zone gaat ervoor zorgen dat Europa weinig tot niks gaat doen buiten de NATO ontbinden (en een nieuwe NATO minus VS oprichten) en wat economische tegenmaatregelen nemen waarop de VS hetzelfde doet en ook economische tegenmaatregelen neemt.Geloof je nu echt dat de VS ook Canada zou kunnen annexeren en dat de rest dan gewoon mooi braaf zal toekijken. Moest Trump eerst Groenland inpalmen en daarna een poging doen om Canada in te lijven staat de wereld gewoon in brand. En het grootste leger is ook zo'n argument dat niets zegt, Nazi Duitsland had ook een militaire overmacht. Dat garandeert geen eindoverwinning.
Inpalmen is veel gezegd. Ze gaan geen conventionele oorlog voeren. Ze willen gewoon de macht over Groenland & Canada door bully tactics te voeren zoals ze gedaan hebben met Venezuela en nu aan het doen zijn met Groenland/Denemarken. Iedereen dacht ook dat Poetin Oekraïne niet ging binnenvallen. Ik hoop dat ik er volledig naast zit maar ik heb er geen goed oog in.
Laatst bewerkt: