PS5 controller gebruiken op PC

Brick Top

Active member
Hallo iedereen,

Ik heb mij zopas een ps5 controller aangeschaft om te gebruiken op PC (steam). Alles werkt perfect ingame en ik zie in sommige games (die dit ondersteunen) ook ps prompts verschijnen ipv de gebruikelijke xbox prompts. Maar een ding krijg ik niét aan de praat en dat is de touchpad. Die doet gewoon niets, ook niet wanneer ik de controller gebruik met kabel. En dat is wel vervelend want in sommige games is de touchpad wel een vrij belangrijke knop.

Iemand een idee van hoe dit verholpen kan worden? Alvast bedankt!

Groet,
B.T.

Al gekeken in de settings ?

Instellingen → Controller → General Controller Settings en zet PlayStation Configuration Support (en eventueel Generic Gamepad Support) aan.

Al gekeken in de settings ?

Instellingen → Controller → General Controller Settings en zet PlayStation Configuration Support (en eventueel Generic Gamepad Support) aan.
Bedankt voor je antwoord maar de vraag mag vervallen! 'Lokaal' werkt de controller namelijk perfect maar ik game op een cloudpc (Shadow) en het probleem manifesteert zich enkel daar - het ligt dus aan Shadow. En als ik op die termen google, vind ik ook een hoop andere mensen die hetzelfde probleem ervaren (maar helaas voorlopig zonder oplossing).

Toch bedankt voor je hulp!

Terug
Bovenaan