Ik heb Can al een paar keer geprobeerd, maar de klik komt maar niet... :unsure:

giphy.gif

Grote fan van Can maar geen grote fan van outtakes e.d. Zullen wel goeie dingen tussen zitten maar over het algemeen zal ik daar maar zeer weinig naar terugkeren.

De live versie van Spoon daarentegen die daarop staat! :drool:

Hierdoor ben ik fan geworden. Hallelallelallelallelalleluwaaaaah!!!
Ik ben hier nu naar aan het luisteren. Het klinkt leuk, absoluut! De korte stukjes waarin een beetje gek wordt gedaan zijn zelfs zeer leuk, ...maar een echt "wauw"-gevoel heb ik toch nog altijd niet.

* runs * :unsure: .

Volgens mij vind ik het ritme te laidback en veel te repetitief (... en bij Sand - Golem werkt dat repetitieve dan weer wél voor mij, al kun je deze twee albums dan weer totaal niet met elkaar vergelijken.) Er gebeurt hier op ritmisch gebied veel te weinig op imo. Sorry. :unsure:

Á propos, @Kid_C en @shiftyke , aangezien er toch heel veel overeenkomsten zijn tussen kosmische en psychedelische rock, en dit topic véél actiever is dan het andere, is het misschien een idee om de twee samen te voegen?

60"s Psych uit Tsjechoslowakije 1969, Blue Effect - Sun is so bright

West Coast Pop Art Experimental Band (hebben 3 geweldige albums!) - Shifting Sands

En een PsychPop cover uit Nieuw Zeeland '68, The Avengers - Days of Pearly Spencer

Please - Strange Ways, beetje proggy UK Psych '68

En laatst nog wat obscure garage, The Allies - I'll sell my soul '66

Smaken en meningen enzo, sure. Maar allez, dit is toch een absolute een masterclass in ritme... Jaki Liebezeit op z'n best, die kerel is gewoon een metronoom tot leven gekomen!
Deze ook wel, vind ik. Daarmee ben ik eigenlijk fan geworden na het zien van de film Deep End.

Deze ook wel, vind ik. Daarmee ben ik eigenlijk fan geworden na het zien van de film Deep End.

Deze vind ik een PAK beter dan de vorige. De drummer is idd erg goed, gitaar zit beter en de zang ook. Maar vooral de mix zit beter voor mij, niet zoveel "in your face" meer.

Het was weer lang geleden dat ik deze nog eens had opgezet. Perfect moment ook met de ondergaande zon...
@Elevator Dit is recenter, maar daar hoor je niks van zeker ook iets voor jou!

:feelsgood:

Deze vind ik een PAK beter dan de vorige. De drummer is idd erg goed, gitaar zit beter en de zang ook. Maar vooral de mix zit beter voor mij, niet zoveel "in your face" meer.
Allé man, er is zoveel geweldige psych dat brak mono gemixt is. Het gaat ook om de vibes. :D

Doe echt eens de moeite om die Can platen te checken. Ik kan er niet bij dat fans van Amon Duül geen fan van Can zijn omwille van de balans in een mix en betere zang.

Allé man, er is zoveel geweldige psych dat brak mono gemixt is. Het gaat ook om de vibes. :D

Doe echt eens de moeite om die Can platen te checken. Ik kan er niet bij dat fans van Amon Duül geen fan van Can zijn omwille van de balans in een mix en betere zang.

Goh ja... Je hebt wel gelijk, mja het moet klikken he! -:)

Ik zal ze zeker checken, en hoop dan ook dat jij nog wat Can post :music:

Deze is ook mono gemixed en door de YT filter gehaald, maar voor mij klinkt ie beter dan Halleluwah van Can...

Laatst bewerkt:

Pfoeh, (heavy) psychedelische kraut geschreven door een 17 jarige in 1971. Dikke aanrader.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan