Blijft sowieso in mijn top 10 albums allertijden staan.
:feelsgood:

Het is elke keer opnieuw die zalige baslijn in de eerste twee nummers en de magie in het derde nummer. Een sterrenhemel.
Dan volgt er een luchtig "tussendoortje" dat erg catchy en leuk is, een vreemde eend in de bijt, maar toch, zeer leuk.
Om uiteindelijk af te sluiten met een onheilspellende en eerder deprimerende sfeer.

Laatst bewerkt:
Geen pure psych maar het schuurt er tegenaan, deze snoeiharde garage rock van The Animals. Gvd wat een nummer toch. Luid spelen!

Zou lichtjes gebaseerd zijn op dit nummer:

En nog een klassiekertje

Geen pure psych maar het schuurt er tegenaan, deze snoeiharde garage rock van The Animals. Gvd wat een nummer toch. Luid spelen!

Zou lichtjes gebaseerd zijn op dit nummer:

En nog een klassiekertje

Super stuff! The Animals schuren idd dikwijls aan bij psych. En ik vind persoonlijk ook heel vaak dat de garagerock die net geen psych is de betere is. ?&Mysterians is ook zeer goed! 96 tears werd trouwens ook opgenomen door The Fire Escape :

En die hebben nog een andere banger : Love Special Delivery :laugh:

Them is ook zo'n band die zulke nummers heeft :

Anyway, great stuff!

Opnieuw geen pure psych, maar opnieuw leunt het er dicht tegenaan.

John Mayall & The Bluesbreakers - I'm Your Witchdoctor uit 1965. Met Eric Clapton op gitaar en Jimmy Page als producer!

Super stuff! The Animals schuren idd dikwijls aan bij psych. En ik vind persoonlijk ook heel vaak dat de garagerock die net geen psych is de betere is. ?&Mysterians is ook zeer goed! 96 tears werd trouwens ook opgenomen door The Fire Escape :

En die hebben nog een andere banger : Love Special Delivery :laugh:

Them is ook zo'n band die zulke nummers heeft :

Anyway, great stuff!
Dit idd.

Die 96 Tears is ook nog door Suicide gecovered. Een heel ander soort psych.

Voor de liefhebbers van psych, prog, garage, en veel meer, is Cherry Red Records vandaag nog een label dat enorm veel uitbrengt.

https://www.cherryred.co.uk/

Ze hebben voor elk wel iets.

Zoals deze, prog/psych uit Wales, ik ken ze niet, ma ga zeker eens kijken!

the_light_we_see_cover.jpg

Beetje OT, excuus, ma moest iemand nog zo'n label kennen, let me know!

Voor de liefhebbers van psych, prog, garage, en veel meer, is Cherry Red Records vandaag nog een label dat enorm veel uitbrengt.

Repertoire Records brengt ook wel wat oude dingen uit. Heb een paar heruitgaves van The Yardbirds op CD van dat label en ben geen grote fan van hun mastering op CD (te luid). En blijkbaar gebruiken ze niet altijd de originele tapes voor hun heruitgaves. Zelf geen ervaring met vinyl.
Ik denk dat de heruitgaves op Cherry Red wel beter zijn dan.

Mix van reissue labels en labels met recente psych:

Akarma (vaak bootlegs...)
Third Eye Stimuli
Levitation
Fuzz Club
Guerssen
Wah Wah
Light In The Attic
Cardinal Fuzz
Riding Easy (hebben schitterende comps)
Heavy Psych Sounds
Sundazed
Gurugurubrain
Numero Group (meerdere genres maar hebben ook psych en psych folk underground parels)

Third Eye Stimuli
Levitation
Fuzz Club
Guerssen
Wah Wah
Light In The Attic
Cardinal Fuzz
Heavy Psych Sounds
Sundazed
Gurugurubrain
Numero Group (meerdere genres maar hebben ook psych en psych folk underground parels)
Juist, Sundazed! Daarvan heb ik nog de heruitgaves op CD van Blue Cheer. 👌

Third Eye Stimuli
Levitation
Fuzz Club
Guerssen
Wah Wah
Light In The Attic
Cardinal Fuzz
Heavy Psych Sounds
Sundazed
Gurugurubrain
Bedankt!!! Sundazed en Cardinal kende ik al, ma de andere ga ik ik zeker eens bekijken!

Wat Sunshine Pop op zondag!

2 minder bekende nummers van The Mama's&Papa's (domme naam) met heerlijke vocale harmonieën :

Twelve Thirty (Young Girls are coming into the Canyon)

Creeque Alley

Nieuw album van delving, het soloproject van de frontman van Elder. Een spacey variant op de muziek die hij met Elder maakt, maar natuurlijk vrij is om helemaal zijn eigen visie na te jagen zonder open te hoeven staan voor input van zijn bandleden. Niet zeker wat de repeat value is van dit album, maar tegen het einde van eerste luisterbeurt was ik alvast mee.

@Elevator, ook zeker iets voor jou

(Deze meneer zou trouwens veel jaren later onder de naam Raja Ram samen met Simon Posford (blijkbaar ook de man achter Hallucinogen) het chill out psytrance duo Shpongle vormen - waarvan ik tenminste 1 nummer ken. :unsure: ... en hij had in zijn jonge tijd dus bovenstaande classic psychedelic band. Dit alles heb ik net geleerd uit een boeiende self-made docu.)

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan