@Elevator, ook zeker iets voor jou

(Deze meneer zou trouwens veel jaren later onder de naam Raja Ram samen met Simon Posford (blijkbaar ook de man achter Hallucinogen) het chill out psytrance duo Shpongle vormen - waarvan ik tenminste 1 nummer ken. :unsure: ... en hij had in zijn jonge tijd dus bovenstaande classic psychedelic band. Dit alles heb ik net geleerd uit een boeiende self-made docu.)

Ik heb ergens een nummer van Quintessence op een comp, maar het is niet dit.
Zeer leuk nummer, very UK psych, zeker in het begin, op het einde merk je wel dat het "anders" is, en de stijl waar Sphongle naar toe ging.
De gitaar break is geweldig met reverb en wha-wha effecten.
Sphongle ken ik een beetje maar Hallucinogen is geweldig :clap:, mijn kleine retro goa trance secret...

Jefferson op hun toppunt!

Young Girl Sunday Blues, die bas, die bloesem gitaar, en die stemmen...

Vroegere Jefferson, Don't Slip Away, het zat er al in, geweldige band ook al is iedereen de hits beu.

En deze kan ik niet weglaten, RAIN - NO DEPOSIT, NO RETURN :

Fijne zondag!

Laatst bewerkt:
@Elevator Mijn favoriete album is Surrealistic Pillow. Blijft goed, allemaal prachtige nummers.

Heb je hier al eens naar geluisterd?

Heel dit album is trouwens een aanrader, echt een pareltje. :feelsgood: Dit nummer is wel het meest psych volgens mij, de rest is eerder folk.

@Elevator Mijn favoriete album is Surrealistic Pillow. Blijft goed, allemaal prachtige nummers.

Heb je hier al eens naar geluisterd?

Heel dit album is trouwens een aanrader, echt een pareltje. :feelsgood: Dit nummer is wel het meest psych volgens mij, de rest is eerder folk.

Wow!!!

Telkens jij een muziek post zet ik altijd mijn headphones aan, en deze stelt niet teleur...
Geweldig! Ik zit eerder aan het "rock" gedeelte van psych, maar dit is echt goed!

En BTW -) After Bathing at Baxter's is beter :hug:

Mojo's nieuwe single (die ik al live heb mogen aanschouwen). Ik moet nog wat wennen aan de vocaleffects, maar de muziek zelf klinkt weer zot!

Om toch te proberen de illusie van een meer zonnige herfstdag te creëren...
:feelsgood:

On Sunday we can't play here
'Cause no one bought a fuse
We forgot to do it on saturday
When we played and found we couldn't do
Should we be so... prudent
To use our heads for the future – by now

Drivin' in the contract
Is a really lazy car
And the times running faster
And the truck, the stage so far

Deze meneer klinkt zo depri en somber dat je gewoon vergeet dat hij over de meest absurde dingen zingt. Blijft een geweldige plaat (niet alleen dit nummer, ook het hele album :unsure: )

Deze vind ik wel leuk, dat me denken aan The Entrance Band, vooral het eerste deel. Vocals zijn wel raar :)
Idd, zelf ook al een paar keer opgemerkt. Dit is zo het enige nummer dat ik weet, maar toch heel goed. Ik raad hun album Mojo's Heavy Cream aan, geen rare vocals daar.

The Charlatans, ook bekend als The Charlatans UK, velen doen dit af als een bandje dat mee surfte op de britpopwave van Oasis en Blur, maar zat veel meer in. Dat hammond orgeltje en spikey gitaren maken dit althans voor mij, een band met psychedelische pareltjes, die hoe meer je ernaar luistert, beter worden. Headphone materiaal!

Ach, misschien is Let It Out wel Kraan's beste album. Het lijkt wel alsof ze muzikaal steeds beter en melodischer werden; dat laatste is vooral op dit album te horen. De productie werd ook steeds beter.

Wat een wereldnummer (instrumentaal):

Voor de liefhebbers van wereldmuziek, je hoort na een tijdje wel waarom;

Het meest psychedelische nummer ( @Elevator ):

Echt het luisteren waard dit hele album. Het wordt beter bij elke luisterbeurt!

Beetje vaag :) Maar wel leuk, toepasselijke titel!
Maar ik mis wel wat ziel, wat rock, wat vuur...
Ik vind het wel een leuke band! Ga er wel nog naar luisteren, ze hebben een rijke geschiedenis.

The Be Good Tanyas , als Donovan kan, kan dit ook, fijne stemmen, fijne nacht!

Het psychedelische zit 'em in de melodie, de heimwee...

Laatst bewerkt:
Beetje vaag :) Maar wel leuk, toepasselijke titel!
Maar ik mis wel wat ziel, wat rock, wat vuur...
Ik vind het wel een leuke band! Ga er wel nog naar luisteren, ze hebben een rijke geschiedenis.
Dan zou ik zeggen luister eens naar het eerste nummer in dat rijtje. Daar hoor ik toch vrij veel passie in. :unsure:

Ik had echt niet verwacht dat ik dit zo snel zo geweldig zou vinden. Ik ken dit album een paar dagen en draai het nu al grijs. Dit is momenteel mijn favoriete track, al staan hier sowieso geen mindere op!

(Ja, daar komt de emote weer)

:feelsgood:

1000024851.jpg

Yes.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan