Fusetea
Active member
Ik kende het niet, maar leuke kennismaking!Die albumart !!![]()
good tunes!
Ken je deze?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik kende het niet, maar leuke kennismaking!Die albumart !!![]()
good tunes!
Ken je deze?
Ik had eerder dit jaar gevraagd om dat samen te voegen met dit topic, want daar kwam toch nooit reactie als ik postte. De activiteit hier is duidelijk hoger, en beide genres hebben toch vrij veel overlappingen. Vandaar.Was er geen dedicated krautrock thread?
Al geluisterd?Heb het S/T album besteld, ben benieuwd!

Al geluisterd?![]()
@Elevator Misschien krijg ik ook dit album aan jou "verkocht".
Ken je het debuutalbum van de Scorpions (jaja, die Scorpions)? Misschien niet hun beste album (dat zijn imo ofwel de daarop volgende Fly To The Rainbow of In Trance), wél het meest psychedelische. Als lastfm mij ze lang geleden niet had aangeraden en als ik geen debut-persoon was geweest, ik had het nooit gekend. Dit komt uit 1972, dus nog lang geen commerciële hardrock. Het enige waaraan je ze herkent zijn de uitstekende vocals van Klaus Meine (al waren ze hier nog niet op z'n best geproduced).
Hier de "single" en opener I'm Going Mad (album is Lonesome Crow) met een onherkenbare Klaus met volle baard en een 16-jarige Michael Schenker als gitarist:
Dat had ik wel weer verwacht.The Scorpions... ok... weer wat bijgeleerd! Onverwacht. Dit album waarover je spreekt verdient nadere inspectie
Ik vond de muziek heel goed, heel atmosferisch en groovy.
Eindelijk eens iemand die er hiernaar geluisterd heeft trouwens, want het was lang niet de eerste keer dat ik hier enthousiast deed over de Early Scorpions.
Heel weinig mensen weten van die eerste albums jammer genoeg. Die zijn echt wel het luisteren waard.
)
) gitaarvirtuoos Uli Jon Roth. (Die heeft Jimi Hendrix als grote voorbeeld, dus zal je als psychedelic fan wel appreciëren.)Inderdaad! Niet zo bekend met het album, maar ik ken dit. Zeer leuk.Zo zie je maar, hoeveel onontdekte muziek er voor elks is!
Deze ken je wss ook wel, maar was (dacht ik) nog niet gepost (hoop ik, na 20+ pagina's ben ik wss vergeten) :
Was er geen dedicated krautrock thread? Kan ze niet terugvinden dus post ik hier maar:
Discogs Essential Krautrock
Ik had eerder dit jaar gevraagd om dat samen te voegen met dit topic, want daar kwam toch nooit reactie als ik postte. De activiteit hier is duidelijk hoger, en beide genres hebben toch vrij veel overlappingen. Vandaar.
Relevante info hierboven ihkv de discussie rond inclusie van kraut/kosmische in deze thread (@Fusetea)Repress alert![]()
Rejoice!!!
In dat opzet ben je dan dus geslaagd.Ik wou dus gewoon dat jullie hier ook eens naar Kosmischer Pitch luisteren..![]()

@Elevator Misschien krijg ik ook dit album aan jou "verkocht".
Ken je het debuutalbum van de Scorpions (jaja, die Scorpions)? Misschien niet hun beste album (dat zijn imo ofwel de daarop volgende Fly To The Rainbow of In Trance), wél het meest psychedelische. Als lastfm mij ze lang geleden niet had aangeraden en als ik geen debut-persoon was geweest, ik had het nooit gekend. Dit komt uit 1972, dus nog lang geen commerciële hardrock. Het enige waaraan je ze herkent zijn de uitstekende vocals van Klaus Meine (al waren ze hier nog niet op z'n best geproduced).
Hier de "single" en opener I'm Going Mad (album is Lonesome Crow) met een onherkenbare Klaus met volle baard en een 16-jarige Michael Schenker als gitarist: