zwarten
Well-known member
Iemand ervaringen met oled monitors voor computer toepassingen. (e.g. gaming en desktop werk)
Wegens de opkomende oled technologie in gaming screens aan het twijfelen om mijn VA paneel aan de wederhelft te geven en me een oled aan te schaffen.
Toestellen kosten momenteel rond de 700-800 euro voor QD-OLED met een refresh rate van 175hz.
e.g.
MSI MAG 341CQP QD-OLED
Toestellen met nieuwere panelen die een refreshrate 240hz die dit jaar uitkomen/uitgekomen zijn schommelen rond de 1000-1300 euro.
Dan heb je nog een variante WOLED die iets andere specificaties blijkbaar heeft.
Text en color fringing bij diamond pixel setup is nog een dingetje blijkbaar...
Matte coating of glanzende coating is ook veel discussie over...
Maximale helderheid overdag bij desktop toepassingen...
USB C met 65W of minder vermogen...
Burn in verzekering...
Help ik zie het bos door de bomen niet meer
Dus mijn vraag is: Wie gamed of werkt hier op een oled pc monitor,wat zijn de ervaringen en is er kans op burn in bij statische desktop toepassingen? In mijn geval kan ik wel een paar uur per dag in tekenprogrammas zitten waar bepaalde menus voor 4-5uur niet van kleur veranderen.
Wegens de opkomende oled technologie in gaming screens aan het twijfelen om mijn VA paneel aan de wederhelft te geven en me een oled aan te schaffen.
Toestellen kosten momenteel rond de 700-800 euro voor QD-OLED met een refresh rate van 175hz.
e.g.
MSI MAG 341CQP QD-OLED
Toestellen met nieuwere panelen die een refreshrate 240hz die dit jaar uitkomen/uitgekomen zijn schommelen rond de 1000-1300 euro.
Dan heb je nog een variante WOLED die iets andere specificaties blijkbaar heeft.
Text en color fringing bij diamond pixel setup is nog een dingetje blijkbaar...
Matte coating of glanzende coating is ook veel discussie over...
Maximale helderheid overdag bij desktop toepassingen...
USB C met 65W of minder vermogen...
Burn in verzekering...
Help ik zie het bos door de bomen niet meer

Dus mijn vraag is: Wie gamed of werkt hier op een oled pc monitor,wat zijn de ervaringen en is er kans op burn in bij statische desktop toepassingen? In mijn geval kan ik wel een paar uur per dag in tekenprogrammas zitten waar bepaalde menus voor 4-5uur niet van kleur veranderen.