Raad de film screenshot!

Je hebt de juiste naam vernoemd, dus lang zal het niet duren om het juiste antwoord te vinden, methinks. Mbt decennium zit je er maar een jaar naast. Heeft wel een seventies feel.

Zoekt iedereen hier op als ze het niet weten ?

Niet meer doen aub, willen we dat afspreken ?

3f79ba9e-a00d-11e6-aef1-00163edf48dd.png

Ik zoek de screenshots zelf nooit op, maar na de laatste tip had ik het hier uit interesse opgezocht omdat ik de film sowieso niet kende. Was eerst van plan dan gewoon niets te posten, maar na een paar uur was er nog geen nieuwe reactie... Soms ligt het hier dan ineens een hele tijd stil, maar ik zal voortaan gewoon wachten tot de originele poster het antwoord geeft.

@DwightSchrute Google Image search is natuurlijk verboten. Maar de film raden hoeft niet puur op basis van het screenshot zelf te herkennen. Kan ook door op zoek te gaan naar hints die in het beeld vervat zitten (landschap, kostuum, aspect ratio, acteurs) of tips die de poster zelf weggeeft, en daarmee aan de slag gaan. FlyingHorseman had ahv de stills al een specifieke periode in de filmgeschiedenis kunnen afbakenen, en ik had zelf weggegeven dat de regisseur ook een getalenteerde cinematograaf was.

bwa, hoe ver gaan we dan ? Bij het herkennen van een acteur zijn volledige portfolio afgaan ?
Ik ben hier niet om de regels op te stellen natuurlijk en als het blijkt dat ik de enige ben die niets opzoekt dan kan ik daar ook mee leven.

Persoonlijk vind ik van niet maar iedereen zijn ding he, het blijft een spel en het was gewoon een perfect moment om Lydia Protut te gebruiken.

...
Valsspelen is niet leuk! Als ge de acteur herkent moogt ge voor mijn part zijn filmbiografie wel afgaan.
...
@DwightSchrute Ik ga toch akkoord met de eerste post in dit topic.

Als je dit topic nl. bekijkt als "casual" filmliefhebber, merk je gewoon dat je bij véél (~85%) screenshots geen enkele kans hebt om het te weten.
Dit simpelweg omdat het kennisniveau te hoog ligt, omdat eerder onbekende regisseurs gekender zijn bij de echte fanatiekelingen.
En als ge dan toevallig tóch nen acteur/actrice herkent, kunt ge zo ontdekken dat hij/zij in ne film gespeeld heeft waar ge zelf niks over wist.
Als filmliefhebber kunt ge zo films ontdekken, waardoor ge soms aangenaam verrast kunt worden.

Als er geen enkel opzoekwerk mag gebeuren o.b.v. elementen in de geplaatste screenshots, so be it.
Maar dan maakt ge er eerder een "obscuur weetjestopic" van en zult ge enkel nog antwoorden zien van een beperkt "elitegroepje"...
(Of zelfs gewoon de antwoorden van degenen die screenshots plaatsten, omdat het ook te onbekend is voor de echte filmfanaten.)

Mét zoekwerk kunnen de casual filmliefhebbers nog eens het gevoel krijgen dat ze de echte fanatiekelingen te slim af kúnnen zijn.
Zonder het idee dat ze daartoe een kans hebben, haken casual liefhebbers eerder af.

On topic:
Bij deze laatste screenshot wist ik nl. welke film het was door die 2de screenshot. Maar ik kon eerst nie op de naam komen.
Door alle elementen die ik mij herinner (o.a. acteurs) op te zoeken, kon ik wél tot de naam van de film komen: Fortress.

Als er geen enkel opzoekwerk mag, laat iemand anders dan maar ne screenshot plaatsen.

Laatst bewerkt:
@BesiX Big Fish?
@PBR Streetgang Windows ook effectief goede film? Screens waren prachtig, trailer OK, gaf mij wat Polamski Repulsion/Rosemary's Baby vibe. Dus de moeite om op de watchlist te zwieren?

bwa, hoe ver gaan we dan ? Bij het herkennen van een acteur zijn volledige portfolio afgaan ?
Ik ben hier niet om de regels op te stellen natuurlijk en als het blijkt dat ik de enige ben die niets opzoekt dan kan ik daar ook mee leven.
#1 rule is dat het plezant moet blijven. Als het niet meer vooruit gaat, dan mag er gerust ge googled worden imo. Wat @FlyingHorseman gedaan heeft is geen probleem imo.

Maar gewoon Google image searchen... nee dat zou gewoon nooit mogen gebeuren natuurlijk.

Fortress is juist.
Guilty pleasure hier :love:.

Terug
Bovenaan