Ik ga er een thread aan wijden want ik heb het nog niet kunnen oplossen:
Wat ik volgens mij nodig heb is ofwel aanwijzing van een installeur waar ergens ik iets moet induwen om die klink los te krijgen, of het juiste gereedschap ervoor (ik vermoed dat hier gewoon iets voor bestaat).
De installateur contacteren is ook al gebeurd, maar goed, dat gaat om een klus van niks dus op initieel telefoontje ("ik zal het doorgeven, ze zijn op de baan mijnheer") en mail 0.0 respons. Ik zou het eerlijk gezegd liefst zelf oplossen i.p.v. over te gaan tot stalking.
Het gaan om een Van Beveren aluminium raam. Dit is een raam zonder "spindel", gaat door twee "klemmen" die uit de klink komen en in het raam grijpen om de stand te veranderen. Die klink is uit één stuk, zonder zichtbare schroeven, lijkt in het raamframe "geklikt". ChatGPT alsook advies van @Mr.Anderson heeft niet echt gewerkt. Het probleem is dus dat deze klink scheef hangt, bovenaan nog muurvast, onderaan los. Advies dat ik vind is om de klink er terug in te klikken (gaat niet met volle kracht) of ze eerst helemaal los te maken om goed te aligneren (krijg deze zelfs met schroevendraaier niet los, en het risico op schade is groot).Een groot raam in onze woonkamer is defect. De klink lijkt onderaan losgekomen, en hierdoor "pakt" de klink niet meer. Het raam is gelukkig dicht. Ik zie niet meteen hoe ik dat openkrijg om zelf die klink terug vast te maken. Iemand een idee?
Alternatief is natuurlijk de firma bellen voor een herstelling.
Wat ik volgens mij nodig heb is ofwel aanwijzing van een installeur waar ergens ik iets moet induwen om die klink los te krijgen, of het juiste gereedschap ervoor (ik vermoed dat hier gewoon iets voor bestaat).
De installateur contacteren is ook al gebeurd, maar goed, dat gaat om een klus van niks dus op initieel telefoontje ("ik zal het doorgeven, ze zijn op de baan mijnheer") en mail 0.0 respons. Ik zou het eerlijk gezegd liefst zelf oplossen i.p.v. over te gaan tot stalking.