Rayman Legends Retold

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
raymanretold.png

release: 1 oktober 2026
genre: platformer
dev: Ubisoft

Remake van Rayman Legends, maar nu deels in 3D en met nieuwe levels.

Embark on a bold reimagining of the critically acclaimed platformer, enhanced with stunning 3D visuals and an immersive new story leading to a mysterious new realm. Play the adventure solo or in up to four‑player couch co‑op, jam through all‑new musical stages, saddle up for epic dragon rides, and more!

Rayman Legends Retold features stunning 3D visuals, breaking up the 2D perception by bending the playground, tilting the camera, and dynamizing in-game cutscenes, improving player immersion.

The game also has an expanded soundtrack by Christophe Héral and Grant Kirkhope, as well as voiced cinematics, bringing the journey to life in new and exciting ways. You can also push your skills to the limit in the Cave of Trials, which offers ongoing free challenges.

Een echt vervolg had wel toffer geweest.. maar Ubi zit momenteel met een "all in" qua financiëen op de Black Flag remake zeker?

Een echt vervolg had wel toffer geweest.. maar Ubi zit momenteel met een "all in" qua financiëen op de Black Flag remake zeker?
Idem. Ik had veel liever een vervolg of een nieuwe 3D-adventure game gezien, in de stijl van Rayman 2: The Great Escape en Rayman 3: Hoodlum Havoc. Dat zijn voor mij nog altijd twee van de beste games ooit. Een remake of een echte sequel daarvan had ik veel interessanter gevonden, maar dat is natuurlijk gewoon mijn mening.

Rayman Legends heb ik trouwens al gespeeld. Ziet er zeker goed uit, maar eerlijk gezegd zou ik het vandaag waarschijnlijk alleen nog eens oppikken als het ergens gratis wordt weggegeven. En zelfs dan weet ik niet of ik eraan toe zou komen met mijn huidige backlog en beperkte tijd.

Een volledig nieuwe had tof geweest, maar ik interpreteer "jam through all‑new musical stages" toch ook als deels nieuwe levels? Tenzij het 'nieuwe' enkel op de muziek slaat, niet de levels zelf.

Terug
Bovenaan