Reclame op televisie: werkt dit nog anno 2021?

Maak u geen zorgen, dieje Donald zal niet zo simpel zijn als iedereen denkt. Als je ziet wat die allemaal uit de grond gestampt heeft.
Dat is een feit, ken hen trouwens persoonlijk maar vind het toch jammer dat hij doet alsof hij simpel is. Maar dat is precies een trend bij tv reclame.

Zoals hier al gezegd: uiteraard werkt het. De beginpost laat al een hoop mensen kennis maken met het merk Verisure die anders geen merken van alarmsystemen opzoeken vermoed ik.

En zo is het met alles lijkt me: onbewust denk je voor een bepaald product aan een zeker merk. We moeten daarom niet allemaal meteen kopen wat de reclame ons wil aansmeren (die mensen zijn er ook) maar onbewust heeft het toch effect.

Dat is een feit, ken hen trouwens persoonlijk maar vind het toch jammer dat hij doet alsof hij simpel is. Maar dat is precies een trend bij tv reclame.

Mensen houden van een underdog, iemand zoals hen. Zeker in Vlaanderen. Beter dan het imago van een simpele ziel die door noeste arbeid een zaak kon uitbouwen dan dat van een slimme zakenman. Gek eigenlijk.

Ik heb ooit gelezen dat volgens de inschatting van enkele personen de intelligentste recente president van de VS G.W. Bush zou geweest zijn. Die heeft ook altijd zijn imago van "simpele Texaan" gecultiveerd als een echte valse trage.

Laatst bewerkt:
Kijk niet zoveel TV dus veel TV spots krijg ik niet mee maar hoor wel regelmatig spotjes op de radio.
Wat me daarbij opvalt is dat ik meestal wel de spot kan herinneren, maar niet het bedrijf.

Zo was er een reeks spots met 'de Messi van de files', de 'Charmante chauffeur' en de man die een hybride auto kocht 'omdat hij nooit kon kiezen' maar ik heb nog altijd geen flauw idee voor wie of wat er nu reclame gemaakt werd...
Wat was dat een hatelijke reclame iedere dag op de radio. Dag 1 geniaal, week 2 herhalend, maand 3 storend

B2C reclame is denk ik ideaal voor op televisie, maar wat moeten b2b bedrijven doen? Ik ken ook genoeg zelfstandigen die werk genoeg hebben dankzij mond aan mond reclame. Gewoon uw werk goed doen en dat gaat ook rond op de familietafel...

Laatst bewerkt:
Omg zopas de reclame gezien van Verisure
Hoe fout is dat?!

die marketing manager mag wegkruipen van schaamte imho

Aan de positieve kant live TV is zo +/- de enige plaats waar je nog vaak reclame ziet. ( en behalve mss op evenementen ofzo)

Tis niet voor niks dat de sauskes van Devos Lemmens zo vaak gekocht worden en die onbekende merken "boecht van den aldi" zijn.
Als ik een heel jaar reclame zien voorbij gaan van een sauske dan zou ik er ook enthousiast van worden als ik zo'n bus op een bbq tafel zie staan.
Aan de andere kant vind je in de gemiddelde Carrefour of Colruyt nu ook niet echt beter he, tis ofwel Devos Lemmens daar ofwel hun eigen sauzen van Boni/Carrefour, gelukkig vind ge in de Colruyt nog een deeltje La William sauzen.

Ik koop nooit Devos Lemmens, en al helemaal niet voor Andalouse of Tartaar of dergelijke, dan veel liever La William of Pauwels, maar vooral voor die laatste moet je dan speciaal naar een vriescenter of groothandel als je die thuis wilt hebben.

Er kijkt toch zo goed als niemand nog naar reclame? Ofwel is het bij mij opgenomen of ik zit tijdens de reclame op mijn smartphone te kijken.

Er kijkt toch zo goed als niemand nog naar reclame? Ofwel is het bij mij opgenomen of ik zit tijdens de reclame op mijn smartphone te kijken.
Zelfde, als het is opgenomen spoel ik door en als het niet opgenomen is ga ik ff drinken halen of zit op Reddit/hier op mijn smartphone met het volume van de TV op bijna 0.

Maar wie kijkt er nog live tv, inclusief reclameblokken van 5 minuten? We nemen gewoon op, kijken later en spoelen door, al vang je altijd nog wat reclame op natuurlijk.
Breng degenen die voor reclame op tv zorgen niet op ideeën in samenhang met digitale tv-providers. Als blijkt (hopelijk nooit) dat reclameblokken voor minder inkomsten zorgen door de 'pauzerende vooruitspoelers' en hun producten minder goed verkopen, dan zal er op een of andere manier een contractje worden afgesloten om het pauzeren / vooruitspoelen betalend te maken. Ik meen me te herinneren dat er zelfs ooit sprake van is geweest.

Breng degenen die voor reclame op tv zorgen niet op ideeën in samenhang met digitale tv-providers. Als blijkt (hopelijk nooit) dat reclameblokken voor minder inkomsten zorgen door de 'pauzerende vooruitspoelers' en hun producten minder goed verkopen, dan zal er op een of andere manier een contractje worden afgesloten om het pauzeren / vooruitspoelen betalend te maken. Ik meen me te herinneren dat er zelfs ooit sprake van is geweest.
Sven Gatz heeft eens de poging gedaan om reclame door te spoelen te verbieden. Die werd een paar uur later al door Gwendolyne Rutten teruggefloten.

Zou ook vrij grof zijn, ze hebben de mensen die digiboxen opgedrongen. Dan kan je de mensen niet afstraffen dat ze alle functies gebruiken.

dat weten ze al lang he. Maar dat kon je vroeger ook. Een film kon je opnemen met een video-band en dan skippen. Zelf ook genoeg gedaan. Op dat vlak is er niet zo veel verandert.

En toch gaan er meer en meer stemmen op om het doorspoelen van reclame te verbieden. Op zich ben ik daar persoonlijk niet tegen. Is het ambetant? Ja. Is het voor mij een dooddoener om ergens niet meer naar te kijken of een platform niet meer te gebruiken? Neen.

Als je streamed via VTM Go kan je de reclame ook niet doorspoelen bijvoorbeeld. Het is uiteindelijk ook die reclame die er voor zorgt dat VTM die content kan maken. (Los van of je dat nu persoonlijk die content goed of slecht vindt, ze wordt voor iemand gemaakt.)

En dat vergeten velen. We willen graag allemaal dat ons eigen loon omhoog gaat, maar voor de rest moet alles maar dalen in prijs en gratis worden. Liefst halen we dan nog het excuus boven dat bedrijf X al rijk genoeg is en dat de manier waarop we dan hun betaalmuur omzeilen gerechtvaardigd is. Dat gaat natuurlijk niet hè. :)

Laatst bewerkt:
Bij Proximus moet je geloof ik bijbetalen als je wilt doorspoelen (TV replay+), 5€/mnd dacht ik. Laat maar :sarcastic: .

Sven Gatz heeft eens de poging gedaan om reclame door te spoelen te verbieden. Die werd een paar uur later al door Gwendolyne Rutten teruggefloten.

Zou ook vrij grof zijn, ze hebben de mensen die digiboxen opgedrongen. Dan kan je de mensen niet afstraffen dat ze alle functies gebruiken.
Ik ben absoluut niet mee met politieke wetgevingen en al de troela errond, maar stel dat alle partijen er akkoord meegaan, dan hebben wij toch te schikken? "Politieke zelfmoord" voor één partij zal er dan niet zijn, aangezien iedereen akkoord gaat.
dat weten ze al lang he. Maar dat kon je vroeger ook. Een film kon je opnemen met een video-band en dan skippen. Zelf ook genoeg gedaan. Op dat vlak is er niet zo veel verandert.
Voor een video-band legde je extra franken op tafel. Nu is het - op het huren van een digicorder na - gratis om programma's te bekijken.
Mocht ik politicus zijn, dan zou ik eens nadenken over een nieuwe vorm van kijk- en luistergeld, om wat extra's binnen te rijven door middel van anoniem lobbyen :evil:.
En dat vergeten velen. We willen graag allemaal dat ons eigen loon omhoog gaat, maar voor de rest moet alles maar dalen in prijs en gratis worden. Dat gaat natuurlijk niet hè. :)
😢

Ik ben absoluut niet mee met politieke wetgevingen en al de troela errond, maar stel dat alle partijen er akkoord meegaan, dan hebben wij toch te schikken? "Politieke zelfmoord" voor één partij zal er dan niet zijn, aangezien iedereen akkoord gaat.

Voor een video-band legde je extra franken op tafel. Nu is het - op het huren van een digicorder na - gratis om programma's te bekijken.
Mocht ik politicus zijn, dan zou ik eens nadenken over een nieuwe vorm van kijk- en luistergeld, om wat extra's binnen te rijven door middel van anoniem lobbyen :evil:.

😢
tgoh ja, extra franken, maar zo duur was dat niet en ge kon ook banden hergebruiken.

En die extra franken gingen ook niet naar VTM, maar naar BASF :p dus voor VTM maakte het geen verschil. Het enige wat ze misschien nu beter kunnen is zien hoeveel mensen niet live kijken.

Bovendien kon je videobanden ook kopieren en `uitlenen` aan vrienden/familie. Dat kan je met je digicorder niet meer. En vol is vol bij de digicorder, terwijl een band kon je altijd bijkopen.

En bij VTM wisten ze ook wel dat reclame gebruikt werd als plaspauze of om iets te grabbelen/drinken te halen. Of dat we dan zapten naar een ander kanaal :p

Geen idee of er ergens gegevens zijn, maar al bij al denk ik dat er nog steeds evenveel naar reclame gekeken wordt en het eerder een vals excuus van VTM zou zijn om toch te beweren dat ze minder inkomen hebben.

Terug
Bovenaan