Achtjarigen in chador is nu al verboden, dus daar kun je de kinderbescherming voor bellen, toch? Heeft ook niks te maken met islam meer viseren, maar met toepassen van wetten, daarmee verlies je me niet.Ik ben het vaker en vaker met mensen als Loser en DaFreak eens, maar jouw ideeën zijn onrealistisch qua haalbaarheid en zelfs onwenselijk in een vrije samenleving. Mensen mogen wat mij betreft gerust babbelen in een andere taal, ook een religie beleven.
De joden die hier al eeuwen zijn, ik keur hun gedrag af (genre kinderen quasi onwetend opvoeden) en zou daartegen optreden waar mogelijk (bv. afdwingen eindtermen middelbaar onderwijs) maar religieuze preken gaan checken met Staatsveiligheid vind ik al erg genoeg dat we dat moeten doen.
Efficiënter en wat mij betreft haalbaar zou ik vinden: haatpredikers ASAP het land uitzetten (wat men tracht te doen), migratiestop uit bepaalde regio's (lijkt me voor de hand te liggen dewelke), het mes in (vreemde) religies (al is zelfs dat vrees ik tegenwoordig onrealistisch geworden om de erkenning van de Islam als religie ongedaan te maken), verbod op opzichtige religieuze symbolen bij de overheid, verbod op kleine kinderen/meisjes onder de 16 in een hoofddoek (ook in het openbaar) laat staan erger (chador, niqab, burka).
Soms zit de winst ook in kleinere dingen: besnijdenissen niet terugbetalen was recent nog in het nieuws... doen!
Meestal geen fan van Goedele Liekens, maar dit heeft zo toch maar goed gedaan:
(als die mannen later om religieuze redenen zich willen laten besnijden, moet kunnen maar op eigen kosten, niet door ouders laten beslissen voor het kind).
Maar boeken censureren? Contraproductief denk ik dan.
Waar ik ongetwijfeld mensen zoals Loser 'verlies' is dat zij steigeren bij het idee van moslims onrechtstreeks meer te viseren dan anderen - 'islamofobie is racisme' - omdat die al dan niet toevallig vaker een ander kleurtje hebben, maar ik zou even graag de politie en de kinderbescherming willen kunnen afsturen op een witte - kijk eens aan, 'wit' in plaats van 'blank' - moslim vader die z'n dochtertje van 8 in een zwarte chador stopt tijdens een hittegolf terwijl zoonlief een prinselijk blauw-rood voetbaltenuetje mag dragen. Ik geef niet om de huidskleur, wél om cultuur/religie/ideologie/gevaar, en dat is gerechtvaardigde discriminatie denk ik dan.
Nee, ik ben het er niet mee eens dat die teksten crimineel zijn. Ze letterlijk uitvoeren kan crimineel zijn. Om je eigen vergelijking aan te houden: Stephen King uitvoeren kan crimineel zijn. Stephen King is niet verboden.Een beter voorbeeld dan Trump tarifs voor "de soep wordt vaker minder heet gegeten dan ze wordt opgediend" had ik nu even niet, het was te denken dat die naam ook weer als een lap op een stier zou werken.
Als je het objectief bekijkt zijn die foute passages gewoon letterlijk crimineel. Daar zijn we het toch over eens hoop ik?
En dat spelen we momenteel te weinig uit.
Er zijn teveel problemen in grootsteden die je kan relateren aan het patriarchische karakter en onverdraagzaamheid oiv traditionele religie. Het gedrag van velen op straat is beneden alle peil (tov vrouwen, anders gelovigen, anders geaarden...), en achter gesloten deuren zal het ws dan ook niet veel beter zijn. Ik vind dan dat we die religie de arm moeten omwringen om daar zelf iets aan te doen. Wij trachten de jonge generatie wat op te voeden, dan moet dat niet in het weekend of in de eredienst teniet gedaan worden door slechte religieuze rolmodellen die oa discriminatie promoten.
Dat hun teksten er momenteel los over zijn, is onze stok achter de deur om ze zelf actie te laten ondernemen om dat gedrag actief bij te sturen.
Staatsgeloof, lol...
En geloof aanpassen zodat het aanvaardbaar wordt voor de staat, hoe noem je dat anders dan staatsgeloof?