stryker000
Member
Hey all,
Ik heb een MSI Vector GP68 met een mooie i9 en een 4080 aanboord.
Mijn laptop is ondertussen richting de 3 jaar aant gaan en lopen de temperaturen al wat hoger op dan voorheen. Ik heb het altijd netjes omhoog gezet op een laptop cooler, maar nu tikt hij vaker en vaker de 100 graden aan en krijg ik stutters. Via throttlestop de TPLs ook al aangepast naar een wat lichtere settings, maar dit was een tijdelijke oplossing.
Na wat onderzoek in thermal paste voor laptops heb ik toch wel het eea ontdekt.
- Thermal Putty nodig voor de VRAMs
- Op letten met Thermal paste dat "pumped out" raakt
- Thermal pads
Ik lees ook goede dingen over de Honeywell ptm7950, maar ik vind nergens een shop dat deze verkoopt (of toch geen nep).
Voorlopig ben ik geraakt bij:
CPU & GPU paste: Thermal Grizzly Duronaut
VRAM putty: Upsiren UTP-8
Iemand met ervaring in re-pasting van gamelaptops, welke producten aangeraden zijn (of ter vermijden)?
Ik heb een MSI Vector GP68 met een mooie i9 en een 4080 aanboord.
Mijn laptop is ondertussen richting de 3 jaar aant gaan en lopen de temperaturen al wat hoger op dan voorheen. Ik heb het altijd netjes omhoog gezet op een laptop cooler, maar nu tikt hij vaker en vaker de 100 graden aan en krijg ik stutters. Via throttlestop de TPLs ook al aangepast naar een wat lichtere settings, maar dit was een tijdelijke oplossing.
Na wat onderzoek in thermal paste voor laptops heb ik toch wel het eea ontdekt.
- Thermal Putty nodig voor de VRAMs
- Op letten met Thermal paste dat "pumped out" raakt
- Thermal pads
Ik lees ook goede dingen over de Honeywell ptm7950, maar ik vind nergens een shop dat deze verkoopt (of toch geen nep).
Voorlopig ben ik geraakt bij:
CPU & GPU paste: Thermal Grizzly Duronaut
VRAM putty: Upsiren UTP-8
Iemand met ervaring in re-pasting van gamelaptops, welke producten aangeraden zijn (of ter vermijden)?