Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Dus voor te "platten" wilt ge hem op PS5?
*scratches head*
Voor dat geld hebt ge bijna de volledige serie op pc, incl dlc. Ge kunt gewoon zeggen dat ge hem "geplat" hebt wanneer ge hem volledig hebt uitgespeeld op pc hoor. Exact hetzelfde. Snap ook niet dat het "trophy" topic niet algemeen is gezien er voor zover ik weet geen unieke achievements bestaan. Hell, ik vermoed dat ondertussen dat de Steam versies ook gewoon meer geven tijdens het spelen(avatars achtergronden etc etc) dan Sony of Microsoft.
Dus voor te "platten" wilt ge hem op PS5?
*scratches head*
Voor dat geld hebt ge bijna de volledige serie op pc, incl dlc. Ge kunt gewoon zeggen dat ge hem "geplat" hebt wanneer ge hem volledig hebt uitgespeeld op pc hoor. Exact hetzelfde. Snap ook niet dat het "trophy" topic niet algemeen is gezien er voor zover ik weet geen unieke achievements bestaan. Hell, ik vermoed dat ondertussen dat de Steam versies ook gewoon meer geven tijdens het spelen(avatars achtergronden etc etc) dan Sony of Microsoft.
Tis eerder omgekeerd, als ik een game wil spelen, maar echt geen zin heb in completen, dan ga ik vaak overwegen het op PC te spelen. Op PC (Steam) care ik niet echt om mijn profiel en hoeveel ik games gecomplete heb. Op mijn PSN wel for some reason, gewoon omdat ik het altijd al gedaan heb en nu zo het ding er is van kwil mijn profiel niet vervuilen. Niet dat ik het erg vind eens een game niet te platten. Maar als ik op voorhand als weet dat ik er geen zin in heb en maar 20% ga hebben nadat ik gewoon het spel eens gespeeld heb, dan overweeg ik wel het op Steam te spelen IPV PS.
In het geval van RE4 zat het heel de tijd in men hoofd de franchise op PC te spelen zodat ik niet moet kijken naar completion stuf. Maar ergens wou ik het toch eens proberen. Maar dat is uiteraard niet de enige reden, ik verzamel ook games.. ik koop dus nog altijd liefst mijn games fysiek op console, dat speelt uiteraard ook mee... Het is niet alleen omdat ik trophies wil halen dat dat ik em op PS wil.
Kheb nog nooit nen RE game gespeelt en ben mezelf er voor aant op peppen. Nu dat ik eindelijk ervan overtuigd was en zelf besloten heb em zelf op PS te spelen voor zo veel mogelijk te completen vind ik em nergens buiten voor €70 wat ik echt veel te veel vind
Op PC kan ik em wel kopen voor €38... maja kging em completen xD
Eerlijk, ik zou beginnen met RE2 remake i.p.v. RE4. RE4 heeft hetzelfde personage en is dus opvolgend in character arc, en RE2 bevat voor mij wel alle klassieke elementen van wat resident evil resident evil maakt. Terwijl 4 ook een enorm goeie remake is maar beter als opvolger wordt gespeeld. En RE2 is nu goedkoper
Eerlijk, ik zou beginnen met RE2 remake i.p.v. RE4. RE4 heeft hetzelfde personage en is dus opvolgend in character arc, en RE2 bevat voor mij wel alle klassieke elementen van wat resident evil resident evil maakt. Terwijl 4 ook een enorm goeie remake is maar beter als opvolger wordt gespeeld. En RE2 is nu goedkoper
Ook al zitten denken, het enige dat me tegen houd is het feit dat er nu zo veel RE4 hype is en ik het dan dom vind RE2 te zitten spelen terwijl mijn favoriete streamers loco gaan op de 4 xD. Maar misschien toch geen slecht gedacht op eerst voor nummer 2 te gaan. RE2 en RE4 zagen er voor mij altijd de fermste games van de serie uit. Zelf heb ik enkel ooit RE6 gespeeld op 360 denk ik, maar daar kan ik mij nul de botten van herinneren, denk ook daarom dat RE7 me koud liet, ook al hebben ze de gameplay loop weer helemaal herzien, maar ben zelf minder fan van die first person view. 3the person is the way to go!
Als he nu gameplay ziet kan je het niet vergelijken met Re2 tempo is hoger in deel 4 .
Re 2 is survival horror met redelijk wat backtracken nu is dat toch pak minder.
Is ook te zien als je ze allemaal wil doen of niet de remakes toch.
Positief!
-> Alle levels zijn prachtig hermaakt en het is een vreugde om alles te verkennen
-> Regelmatig zijn stukken "bijgewerkt" tegenover origineel zodat je zelfs als veteraan lang niet alles ziet aankomen
-> Bepaalde bosses zijn getweakt zodat ze wat meer variatie bieden tegenover origineel
-> oneliners alom en de baddies hebben steeds leuke opmerkingen om terug te gooien naar Leon
-> Veel personages hebben meer persoonlijkheid gekregen of beter passende dialoog
-> Alle wapens zijn goed geschikt. Of je nu blijft bij originele handgun/shotgun of ze liever niet upgrade en wacht tot je tweede of derde shotgun.... Alles kan.
-> Parries die QTE's vervangen zijn gewoon beter. Af en toe heb je nog prul zoals "spam x to break free", maar een riek parry'en met uw knife is gewoon cool.
Negatief
-> Assignment Ada / Seperate ways ontbreekt. De vage kans dat we dit later krijgen als gratis/betaalde dlc, maakt het niet minder jammer.
-> De game is minder eng in mijn ogen. De OG-game had in zijn sewers/cameo-vijanden en met een niet nader-genoemde baas een paar zeer goede horror-setpieces en wat we in de plaats krijgen is nog altijd deftig, maar gewoon minder eng.
-> In het origineel heeft Leon een quickturn waarmee je gewoon direct 360 graden draait. Geen mogelijkheid hiertoe in RE4 remake en soms is het wel moeilijker omgaan met mobs van alle kanten.
-> Ada haar voice-actress is ronduit vreselijk. Geen idee waarom ze degene uit RE2-remake niet hebben gebruikt, maar deze vrouw klinkt alsof ze half in slaap of ronduit verveeld is elke als ze spreekt
-> Standaard moeilijkheidsgraad is ietsje te simpel. Doorheen 90% vd game ging ik zelden dood met uitzondering van enkele knelpunten.
-> 1 bepaald gevecht is geschrapt uit het origineel. In mijn ogen een vrij coole bossfight, geen idee waarom ze het weggelaten hebben.
->
Verdugo... ze hebben de vloeibare stikstoftankers(Single-use, beperkt aantal) vervangen door douches die je kan herbruiken..... en daar staat tegenover dat de douches Verdugo NIET stunnen en dat hij onnozel veel health heeft gekregen. Veel deaths opgestapeld en uiteindelijk besloten om de rocket-launcher te kopen voor een 1-shot. In het origineel is dit nog altijd moeilijk, maar met upgraded wapens/magnum-kogels was het doenbaar
2de playthrough intussen bezig in NG+ voor no-merchant en minimalist(enkel handgun en knives) trophies en het is zo bevredigend om door dezelfde vijanden te rushen en gewoon bam-bam alles om te leggen met uw geupgrade handgun
Alle wapens zijn goed geschikt. Of je nu blijft bij originele handgun/shotgun of ze liever niet upgrade en wacht tot je tweede of derde shotgun.... Alles kan.
Als ik niet mis ben kan je zelf je oude geupgrade wapens verkopen zonder al te veel ( geen? ) verlies en dat geld gebruiken voor je nieuwe wapens te upgraden.
In het origineel heeft Leon een quickturn waarmee je gewoon direct 360 graden draait. Geen mogelijkheid hiertoe in RE4 remake en soms is het wel moeilijker omgaan met mobs van alle kanten.
2de playthrough intussen bezig in NG+ voor no-merchant en minimalist(enkel handgun en knives) trophies en het is zo bevredigend om door dezelfde vijanden te rushen en gewoon bam-bam alles om te leggen met uw geupgrade handgun
Nice, dat was ik ook van plan, NG op Normal NG+ op Assisted voor alle collectables en wat misc trophies en dan NG++ voor No Merchant/Handgun only/No Healing. Tegen dan ben je toch super zwaar geupgrade en ken je het spel vanbinnen en vanbuiten.
Nu enkel nog een game vinden xD
Enige playtroughs die ik niet zie zitten is Professional A-Rank en Hardcore S+. De gewone professional run zal wel lukken wat dat kan in NG+++++ met alle unlocks die je maar wenst, zelf de infinite rocket launcher. Maar die andere twee, of in elk geval hardcore S+ moeten in NG en is op 5 uur door het spel op Hardcore. Dat zal toch gene simpele zijn voor mij denk ik. Maar wie weet na al die andere playtroughs...
Als ik niet mis ben kan je zelf je oude geupgrade wapens verkopen zonder al te veel ( geen? ) verlies en dat geld gebruiken voor je nieuwe wapens te upgraden.
Dacht dat dit spel dat ook had, maar het zou eerder wat aan de trage kant zijn of zo iets.
Nice, dat was ik ook van plan, NG op Normal NG+ op Assisted voor alle collectables en wat misc trophies en dan NG++ voor No Merchant/Handgun only/No Healing. Tegen dan ben je toch super zwaar geupgrade en ken je het spel vanbinnen en vanbuiten.
Nu enkel nog een game vinden xD
Enige playtroughs die ik niet zie zitten is Professional A-Rank en Hardcore S+. De gewone professional run zal wel lukken wat dat kan in NG+++++ met alle unlocks die je maar wenst, zelf de infinite rocket launcher. Maar die andere twee, of in elk geval hardcore S+ moeten in NG en is op 5 uur door het spel op Hardcore. Dat zal toch gene simpele zijn voor mij denk ik. Maar wie weet na al die andere playtroughs...
Jup, weinig verlies met je geupgrade wapens te verkopen en je kan zelfs een charm verdienen in de shooting galery waardoor je nog meer geld krijgt ervoor.
Bij nader onderzoek is er toch een quickturn ja Benieuwd hoe traag het aanvoelt.
Betreffende de hardcore runs: chicago sweeper is een bonus wapen en heeft geen invloed op je rank, zie Powerpyx hun guide hierover:
The easiest method for both S+ runs is pretty much the same. Finish the Village Section using everything you can find and finish all the Merchant Requests -> this will get you 31 Spinels. Then in the Castle (Chapter 7) you can buy the Exclusive Upgrade Ticket for 30 Spinels and use it on the Chicago Sweeper, which is the Bonus Weapon you unlocked from Professional A-Rank. You now have a weapon with infinite ammo for the rest of the run, which is pretty good at staggering enemies and does not have to reload, making the rest of the run pretty easy.
Zelf gewoon het spel normaal kunnen kopen zou al iets zijn... Dreamland, Fun en Amazon hebben het niet. GM, Coolblue en Bol uitverkocht enkel via externe verkoper en die externe verkoper ken ik, das een Nederlandse winkel en via hun site is het goedkoper, maar daar zie ik ook uitverkocht...
Nedgame heeft em dan wel ma da is dan weer wachten, dan wacht ik liever nog een paar dagen op GM en de inruilactie...
Is wel neig ze tegenwoordig, sinds wanneer moet ge hemel en aarde verzetten voor een spel te kunnen kopen.
Ik weet niet wat er wel toegestaan gaat zijn, volgens mij unbreakable knife, Ashly Armor, maar qua wapens weet ik het niet. Wat wordt aanzien als "Special"? Zijn dat de CP unlocked wapens, dus geen sweeper met infinite ammo? Zag gisteren Ellajaz bijna een NG Prof run doen zonder sterven, hij doet het er allemaal simpel uit zien, maar die kerel is echt niet gewoon.
Damn, ik had er ook zo goed op moeten nadenken. Zit nu in playtrough 2 voor 2/3 en ben zo lomp geweest om niet aan de collectibles te denken. :/
Ashley Armor zal al VEEL helpen lijkt me. Er zijn bepaalde knelpunten (ontsnappen uit de kerk springt direct in gedachten) waar die armor al veel frustratie zal besparen.
Positief!
-> Alle levels zijn prachtig hermaakt en het is een vreugde om alles te verkennen
-> Regelmatig zijn stukken "bijgewerkt" tegenover origineel zodat je zelfs als veteraan lang niet alles ziet aankomen
-> Bepaalde bosses zijn getweakt zodat ze wat meer variatie bieden tegenover origineel
-> oneliners alom en de baddies hebben steeds leuke opmerkingen om terug te gooien naar Leon
-> Veel personages hebben meer persoonlijkheid gekregen of beter passende dialoog
-> Alle wapens zijn goed geschikt. Of je nu blijft bij originele handgun/shotgun of ze liever niet upgrade en wacht tot je tweede of derde shotgun.... Alles kan.
-> Parries die QTE's vervangen zijn gewoon beter. Af en toe heb je nog prul zoals "spam x to break free", maar een riek parry'en met uw knife is gewoon cool.
Negatief
-> In het origineel heeft Leon een quickturn waarmee je gewoon direct 360 graden draait. Geen mogelijkheid hiertoe in RE4 remake en soms is het wel moeilijker omgaan met mobs van alle kanten.
-> Ada haar voice-actress is ronduit vreselijk. Geen idee waarom ze degene uit RE2-remake niet hebben gebruikt, maar deze vrouw klinkt alsof ze half in slaap of ronduit verveeld is elke als ze spreekt
-> Standaard moeilijkheidsgraad is ietsje te simpel. Doorheen 90% vd game ging ik zelden dood met uitzondering van enkele knelpunten.
-> 1 bepaald gevecht is geschrapt uit het origineel. In mijn ogen een vrij coole bossfight, geen idee waarom ze het weggelaten hebben.
->
Verdugo... ze hebben de vloeibare stikstoftankers(Single-use, beperkt aantal) vervangen door douches die je kan herbruiken..... en daar staat tegenover dat de douches Verdugo NIET stunnen en dat hij onnozel veel health heeft gekregen. Veel deaths opgestapeld en uiteindelijk besloten om de rocket-launcher te kopen voor een 1-shot. In het origineel is dit nog altijd moeilijk, maar met upgraded wapens/magnum-kogels was het doenbaar
oprechte vraag: je hebt RE nog nooit gespeeld en je wilt vooral de eerste die je speelt platinum doen? Waarom is dat zo’n belangrijk punt voor je? Ik zou gewoon genieten van de eerste RE game .
Damn, ik had er ook zo goed op moeten nadenken. Zit nu in playtrough 2 voor 2/3 en ben zo lomp geweest om niet aan de collectibles te denken. :/
Ashley Armor zal al VEEL helpen lijkt me. Er zijn bepaalde knelpunten (ontsnappen uit de kerk springt direct in gedachten) waar die armor al veel frustratie zal besparen.
Die douches zijn toch maar 1 keer te gebruiken? Of ben ik mis? Als je raak hebt dan kan je de knop niet meer gebruiken.
oprechte vraag: je hebt RE nog nooit gespeeld en je wilt vooral de eerste die je speelt platinum doen? Waarom is dat zo’n belangrijk punt voor je? Ik zou gewoon
Probleem is de menigte die op je wacht in het kerkhof. In mijn ervaring stekt er wel makkelijk iemand haar en ik vermoed dat het in hardcore of pro-mode alleen maar erger gaat zijn.
Die douches zijn toch maar 1 keer te gebruiken? Of ben ik mis? Als je raak hebt dan kan je de knop niet meer gebruiken.
oprechte vraag: je hebt RE nog nooit gespeeld en je wilt vooral de eerste die je speelt platinum doen? Waarom is dat zo’n belangrijk punt voor je? Ik zou gewoon genieten van de eerste RE game .
Daarom is stap 1 zo belangrijk. Speel het spel blind zonder naar iets te kijken, gewoon men tijd pakken, genieten en knallen.
De volgende runs zijn dan ook heel relaxed runs van het spel, nog eens er door voor alle collectables etc zodat ik op men gemakje nog eens er kan door gaan zonder stres of uitdaging, gewoon nog eens er door opt gemak, maar deze keer zien dak niks mis.
Dat is wat ik dan aanschouw als mijn eerste ervaring, dat ik nadien platinum wil halen doet daar toch niks aan? Dan mag je eigenlijk nooit voor plat gaan, want elk spel gaat altijd wel een eerste keer zijn, moet ik dan paar jaar wachten eerst? Ik ben iemand die altijd zo veel mogelijk uit men games wil halen en daarom dat ik ook altijd voor plat ga als ik wil en kan. Ik kan ook RE4 spelen en dan verkopen of aan de kant zetten en zeggen done! Maar dat doet geen eer aan het spel vind ik dan + ik wil er wel graag nog wat meer uurtjes uit halen als het zo goed is.
In dit geval ben ik ook niet van zin al die runs na elkaar te doen, grote kans is dat na de eerst 2-3 ik het even aan de kant ga leggen voor iets anders en later op terug ga komen. Is een manier van mezelf op plats niet te stresserend te maken en ook om meermaals van een spel te genieten IPV alles in één burst er door te jagen ( wat ik soms ook wel doe, maar dat zal vaker bij korte games/plats zijn. )