Resident Evil 4

Resident Evil 4

Daarom is stap 1 zo belangrijk. Speel het spel blind zonder naar iets te kijken, gewoon men tijd pakken, genieten en knallen.
De volgende runs zijn dan ook heel relaxed runs van het spel, nog eens er door voor alle collectables etc zodat ik op men gemakje nog eens er kan door gaan zonder stres of uitdaging, gewoon nog eens er door opt gemak, maar deze keer zien dak niks mis.

Dat is wat ik dan aanschouw als mijn eerste ervaring, dat ik nadien platinum wil halen doet daar toch niks aan? Dan mag je eigenlijk nooit voor plat gaan, want elk spel gaat altijd wel een eerste keer zijn, moet ik dan paar jaar wachten eerst? Ik ben iemand die altijd zo veel mogelijk uit men games wil halen en daarom dat ik ook altijd voor plat ga als ik wil en kan. Ik kan ook RE4 spelen en dan verkopen of aan de kant zetten en zeggen done! Maar dat doet geen eer aan het spel vind ik dan + ik wil er wel graag nog wat meer uurtjes uit halen als het zo goed is.

In dit geval ben ik ook niet van zin al die runs na elkaar te doen, grote kans is dat na de eerst 2-3 ik het even aan de kant ga leggen voor iets anders en later op terug ga komen. Is een manier van mezelf op plats niet te stresserend te maken en ook om meermaals van een spel te genieten IPV alles in één burst er door te jagen ( wat ik soms ook wel doe, maar dat zal vaker bij korte games/plats zijn. )
Thanks, Merci voor je uitleg! Je hebt natuurlijk volledig gelijk, ik begrijp het beter nu. Op zich dan ook wel tof dat je zelf je playthroughs uitplant. Ik word daar persoonlijk wat moe van om dat in het begin al direct te doen, dus goed dat je een “we zien wel” playthrough in het begin doet. Ik heb vrienden die een spel kapotoptimaliseren, m.a.w. Zij volgen een gids tijdens de allereerste playthrough om geen tijd te verspillen met de platinum.

Ik kon ze op mijn eerste run (standard) wel 2x gebruiken, maar geen derde keer als ik het goed herinner

Probleem is de menigte die op je wacht in het kerkhof. In mijn ervaring stekt er wel makkelijk iemand haar en ik vermoed dat het in hardcore of pro-mode alleen maar erger gaat zijn. :p
Goed dat je het zegt van de douches, ik ben nu een handgun only no healing no merchant playthrough bezig en ik wil eigenlijk geen kogel verspillen aan Verdugo.

Zij volgen een gids tijdens de allereerste playthrough om geen tijd te verspillen met de platinum.
Daar ben ik heel bewust mee gestopt, want dat verpest een ervaring inderdaad. Ik zou nu bv in mijn eerste run al meteen kunnen gaan voor alle collectables en Misc trophies enzo, maar dan moet ik inderdaad weer heel de tijd al op voorhand zitten lezen en doen. Als ik dat spel dan toch 6/7 keer moet herspelen, dan zal een 8ste keer ook wel geen kwaad kunnen. Dus ik speel het eerst gewoon voor de ervaring en daarna op het gemak beginnen kijken voor de plat. het enige dat ik idd wel gedaan heb is wat gekeken hoeveel runs ik moet doen en in welke volgorde, maar ook dat is geen vaste waarde, kan zijn dat ik het anders doe, of dat ik zelf niet doe. Dat het me tegen steekt na 4 runs en ik gewoon zegt fuck dit, twas leuk, maar als ik voort doe verpest ik het spel voor mezelf, dat kan ook en dan zal ik wrs wel stoppen ook.

Gisteren uitgespeeld, ga nu op hardcore beginnen.
Uitgespeeld in 22uur wel vrij lang maja als de madam thuis is haar nog veel laten zien zij is ook grote RE fan :love: spelen doet ze het wel niet.
Zij kijkt naar die cgi movies van re ik zie dat niet zo graag eerlijk gezegd.

Uitgespeeld in 22uur wel vrij lang maja als de madam thuis is haar nog veel laten zien zij is ook grote RE fan :love: spelen doet ze het wel niet.

De CGI films zijn meestal pure fan-service. Eerst is het leuk, ongeacht hoe onnozel het wordt, maar na de derde CGIfilm ben ik ook gestopt.

Komt de game in uw RE-top5 na uw eerste playthrough? Moet zeggen dat ik het al veel beter vindt dan 8/Village. Op zich genoot ik wel van Village, maar RE4 is zo een spannende rit met geweldig tempo dat k opnieuw en opnieuw kan beginnen :D

De CGI films zijn meestal pure fan-service. Eerst is het leuk, ongeacht hoe onnozel het wordt, maar na de derde CGIfilm ben ik ook gestopt.

Komt de game in uw RE-top5 na uw eerste playthrough? Moet zeggen dat ik het al veel beter vindt dan 8/Village. Op zich genoot ik wel van Village, maar RE4 is zo een spannende rit met geweldig tempo dat k opnieuw en opnieuw kan beginnen :D
Zeker in mijn top drie, Village was goed maar zal niet in mijn top 5 komen.

1 twijfel ik tussen RE2 origineel of remake
2 RE4 origineel
3 RE4 remake
4 zie punt 1
5 RE1 remake op gamecube

Gezien re 2 en re 3 een ps5 update hebben. Wel zin om re2 nog eens opnieuw te doen Re 3 heb ik al gedaan vorige zomer.
Nu ik de 4 aan het doen ben is tempo wel pak lager natuurlijk.

Zeker in mijn top drie, Village was goed maar zal niet in mijn top 5 komen.

1 twijfel ik tussen RE2 origineel of remake
2 RE4 origineel
3 RE4 remake
4 zie punt 1
5 RE1 remake op gamecube
Nagenoeg ze allemaal gespeeld uitgezonderd CV:

1. Resident evil 4 remake
2. Resident evil 2 remake
3. Resident evil 1 HD
4. Resident evil 7
5. Resident evil village.

Ik vond de revelations spellen wel leuk, maar niet echt memorabel. Ik vond 3 ook wel tof, maar bereikte niet de pieken van 2. Zero was gewoon vervelend. Resident evil 5 lijkt in theorie veel op 4, maar het was niet genoeg horror naar mijn mening. En 6 is 6 :). Ik twijfel sterk tussen 7 en village, maar ik verkies toch 7 gewoon door de atmosfeer van de locatie. Village lijkt nogal op 4, maar eens je 4 opnieuw speelt besef je hoe superieur het is.

Ik weet dat het voor sommige onder ons heiligschennis is, maar ik vind de remake van 4 wel echt superieur t.o.v. de original. De vervelende of te campy stukken zijn eruit gehaald, het is op momenten nog steeds silly genoeg en het derde deel (eiland) is zwaar verbeterd.

Het is toevallig de eerste RE film waardoor ik RE ontdekte en de spellen begon te spelen. En toen ontdekte hoe groot het contrast is en hoe ze afweken van het bronmateriaal :D.

Respectabele rankings!

@Sh343 RE8 toch nog in de top5 zie ik niet vaak passeren. Revelations vind ik niet memorabel. De RAID-mode met twee mensen is wel dikke fun :D

Ik denk dat ik Village vooral een verademing vond omdat de karakterisering van Ethan doorgedreven was en ik op dat punt ook verzadigd was met de typische protagonisten (Chris, Jill).

Ik denk dat ik Village vooral een verademing vond omdat de karakterisering van Ethan doorgedreven was en ik op dat punt ook verzadigd was met de typische protagonisten (Chris, Jill).
Snap ik wel. Hij heeft geen oneliners gelijk Leon, maar twas eens een fris perspectief.

Ik hoop eerlijk dat ze de soundtrack van RE4Remake beschikbaar stellen. Die Spaanse gitaar-melodiekes zijn zo goed :music:

Snap ik wel. Hij heeft geen oneliners gelijk Leon, maar twas eens een fris perspectief.

Ik hoop eerlijk dat ze de soundtrack van RE4Remake beschikbaar stellen. Die Spaanse gitaar-melodiekes zijn zo goed :music:
Die tijdens de shooting range is fantastisch. Blijkbaar een remix van de intro tijdens de autorit in de original.

Hardcore toch wel onderschat, ik ga ook regelmatig dood op onnozele manier als ik in een hoek sta.
Ik heb het ook onderschat, wel een fun playthrough. Maar je kan het in essentie niet spelen zoals standard waar je eigenlijk iedereen kan uitschakelen. Bij hardcore moet je selectief zijn en vooral gebruik maken van uw melee stuns, flashes en granaten.

Terug
Bovenaan