Resident Evil Requiem

€75 nieuwprijs fysieke copy. Ik wacht op daling van de prijs/tweedehands. Dit is er toch wat over... Binnen 2 jaar betaal je €100 voor een spel.

€75 nieuwprijs fysieke copy. Ik wacht op daling van de prijs/tweedehands. Dit is er toch wat over... Binnen 2 jaar betaal je €100 voor een spel.
De RE games dalen gewoonlijk wel snel in prijs, ik ga er ook nog ff mee wachten. Heb ook pas de hele Resident Evil collection met dlc's op steam gekocht voor nog geen 40 euro dus ben ze allemaal nog eens opnieuw aan het spelen.

46 euro op pc, valt nog mee gelukkig.
Super sfeertje, geluidsinstellingen voor home theater waren een leuke verassing want geluid is hier super belangrijk.

Helaas bevriert het beeld om het uur, d3d crash.
Schijnt een bekende bug te zijn. Ik wacht nog even op een fix.

Heb al 6 u gespeeld op pc zonder crashen, ik mag van geluk spreken :). Wel heb ik op sommige delen van de map als ik een grote kamer wil binnengaan dat fps dropt voor een paar seconden.

Ik ben niet voor horror spellen. Kan leuk zijn, maar dat meeste momenten dat er ineens iets voor je scherm krijgt 🤬
Cronos, Silent Hill 2, Silent Hill F etc.. heb ik niet gespeeld.
Maar ik ben al een paar dagen lang aan het denken, kopen of niet doen?

Ik speel deze gewoon uit (zonder speedrun trophy of platinum); daarna verkoop ik mijn PS5 versie

Ik ben niet voor horror spellen. Kan leuk zijn, maar dat meeste momenten dat er ineens iets voor je scherm krijgt 🤬
Cronos, Silent Hill 2, Silent Hill F etc.. heb ik niet gespeeld.
Maar ik ben al een paar dagen lang aan het denken, kopen of niet doen?
RE4 heeft een demo. Overleef dat eerst.
Leuk? Begin met RE4. Afgestudeerd? Begin aan RE2. Trauma succes? Ga verder naar het origineel. De eerste remake. Die overleefd? Bekom een beetje in RE3. Terug klaar? Verder naar RE7. Hup.

RE4 heeft een demo. Overleef dat eerst.
Leuk? Begin met RE4. Afgestudeerd? Begin aan RE2. Trauma succes? Ga verder naar het origineel. De eerste remake. Die overleefd? Bekom een beetje in RE3. Terug klaar? Verder naar RE7. Hup.
Re7 heeft ook een demo. Die leunt denk ik meer aan tegen deze

het zijn niet de type games dat ik speel, maar wel graag playthroughs van zie. Heb recent 4 en village opnieuw bekeken, maar deze is toch wel intenser naar mijn gevoel (na twee uur kijktijd). Heel goede sfeer, creepy geluidjes, wreed goede voice acting...
zombies zijn ook anders; beetje 'levendiger' doordat ze nog deels bezig zijn met hun beroep/taak

Als je nu een jaarabonnement pakt op Geforce Now Ultimate krijg je gratis steam key voor RE Requiem. Wel goede deal imo.

Ik heb het dus al half uurtje gespeeld in al zijn glorie en holy shit die graphics. 😍 En gewoon het sfeertje tout court… Deze speel ik sowieso verder.

Een korte game noem ik dit toch niet, na 7u spelen heb ik het gevoel dat alles nog moet beginnen.

Natuurlijk een mooie en afgewerkte game, zelf op een PS5 slim bolt alles soepel

12u ver en er blijven maar nieuwe omgevingen komen. Tot nu toe een topgame, het verschil tussen leon en grace maakt dat de gameplay blijft boeien.

Sind dat ik fps op 60 heb gelimiteerd geen crashes meer, so that's nice.

Vind dat zalig zo een games maar veel te bang hahha.

Wil iemand deze share playen 🥲🤣

Hij is echt goed te doen. Zeker voor de mensen die er niet zo zot van zijn. Na goed stukje spanning krijg je altijd goed stukje actie met leon. 8u playtime op steam en ook niet echt het gevoel dat ik al ver zit :-).

Zit 33% ver volgens de Playstation-app, maar de eerste indrukken zijn zeer positief. Speel met Grace in first person en Leon third person.

Verhaal-gewijs voelt het een beetje licht aan en ik vrees dat het een de route gaat volgen van "achtergrondinfo uit docs en op het laatste moment een grote infodump". Geen kleurrijke cast van slechterikken zoals in RE4/7/8, maar deze game gaat duidelijk ook voor een heel andere structuur.

Soit, gameplay is koning en ik ben me zeer aan het amuseren. Grace heeft de klassieke loop van omgevingen verkennen, sleutels vinden, vijanden ontwijken en simpele puzzels oplossen. Het nieuwe (nodeloos) bloederige crafting-mechanisme is... interessant. We weten allemaal dat er *ijzer* in bloed zit, maar hoe het daarmee kan gebruikt worden om kogels te craften... :unsure: Meer mogelijkheden om te experimenteren zeker, maar of het in de kern echt zo vernieuwend is tegenover crafting in andere moderne RE-games(chem-packs in 7 bvb), betwijfel ik.

Spannend is het sowieso elke keer je als Grace speelt. Er zijn genoeg verrassingen en leuke twists op de klassieke formule om u geëngageerd te houden. Het helpt ook wel enorm dat RE's map-design zo goed op punt staat met alle open/gesloten deuren, items die je liet liggen, etc etc. Als ik me bedenk hoeveel tijd verloren ging in de ps1-games omdat het item dat je terug moest gaan halen toch in een andere kamer leek te liggen... Blij dat ik geen notitieboekje meer bij de hand moet houden.

Elke keer dat ge switched naar Leon voelt als een opluchting. Bij Grace wandel je in een oorlogszone met een klein 9mm terwijl Leon lijkt binnen te rollen als een tank. Roundhouse-kicks uitdelen, een dikke shotgun voorstellen aan zombies... Heerlijke opluchting. Niet dat er geen spanning is als je met Leon speelt, maar het is anders. Grace loopt weg en denkt "ooh shit, ooh shit!". Leon loopt strategisch om de hoek om te herladen en denkt "4 shells zijn hopelijk voldoende om Blob te stunnen" :love2:

De mensen die oud genoeg zijn zoals ik weten dat games in de tijd zoals voor Mario Bros ook 2500 Belgische frank gekost hebben omgerekend een das bijna zo duur als nu en spreek dan over de eind jaren 80 :cool:

Terug
Bovenaan