MrPurple13
Active member
AFGESPLITST UIT "JOUW WTF MOMENT VAN DE DAG"
Gisteren op weg naar huis telefoon van de zoon: politie heeft me na school klemgereden, id gevraagd en is doorgereden met mijn id-kaart.
He? Waarom?
-Geen idee.
Eens thuis, direct met zoon naar politiekantoor.
Uitleg gedaan aan de balie.
-Lijkt me straf, dat is geen normale procedure. Ben je zeker dat het een echte agent was? Ik vraag het even na.
Paar minuten later komt er een agent buiten met zijn id-kaart in de hand.
"Klopt, ik passeerde met de motor en hoorde iemand h*m* roepen en ben er zeker van dat jij het was.
-Ah ja, dat was ik, maar niet tegen u, was naar 1 van mijn vrienden in het groepje fietsers.
"Neen was tegen mij. (wijst naar zijn bodycam) Ik kan het checken als je wil.
-Kijk maar, je zult zien dat het niet naar u was gericht.
"Waarom zou je naar uw vrienden zo een lelijke woorden roepen?"
Dan een hele tirade over respect naar politie en dat hij kon kiezen excuses(en dus toegeven) of arrestatie, telefoon naar de procureur en een nacht cel.
Ik was er niet bij dus kan niet met 100% zeggen wie er fout is.
Maar aangezien zoon nog steeds politie wou worden(momenteel minder denk ik) en ik regelmatig hoor wat die gasten tegen mekaar zeggen.....
Zou ook zijn eerste misstap zijn, het is niet dat hij al gekend staat bij de politie.
Luister meneer de agent, ik ga niet over de situatie oordelen, maar wat als die 16-jarige na het afnemen van zijn id een ongeluk heeft onderweg naar huis? John Doe?
Had hem dan ter plaatse in de boeien geslagen en laten meenemen.
"Daar had ik geen tijd voor meneer, ik was op weg naar ergens anders"
Enfin, zoon was serieus aangedaan door heel de situatie.
Of het was allemaal terecht en een wake up call (well played officer).
Of het was onterecht en iemand zijn droomjob en respect daarvoor aan flarden.
Gisteren op weg naar huis telefoon van de zoon: politie heeft me na school klemgereden, id gevraagd en is doorgereden met mijn id-kaart.
He? Waarom?
-Geen idee.
Eens thuis, direct met zoon naar politiekantoor.
Uitleg gedaan aan de balie.
-Lijkt me straf, dat is geen normale procedure. Ben je zeker dat het een echte agent was? Ik vraag het even na.
Paar minuten later komt er een agent buiten met zijn id-kaart in de hand.
"Klopt, ik passeerde met de motor en hoorde iemand h*m* roepen en ben er zeker van dat jij het was.
-Ah ja, dat was ik, maar niet tegen u, was naar 1 van mijn vrienden in het groepje fietsers.
"Neen was tegen mij. (wijst naar zijn bodycam) Ik kan het checken als je wil.
-Kijk maar, je zult zien dat het niet naar u was gericht.
"Waarom zou je naar uw vrienden zo een lelijke woorden roepen?"
Dan een hele tirade over respect naar politie en dat hij kon kiezen excuses(en dus toegeven) of arrestatie, telefoon naar de procureur en een nacht cel.
Ik was er niet bij dus kan niet met 100% zeggen wie er fout is.
Maar aangezien zoon nog steeds politie wou worden(momenteel minder denk ik) en ik regelmatig hoor wat die gasten tegen mekaar zeggen.....
Zou ook zijn eerste misstap zijn, het is niet dat hij al gekend staat bij de politie.
Luister meneer de agent, ik ga niet over de situatie oordelen, maar wat als die 16-jarige na het afnemen van zijn id een ongeluk heeft onderweg naar huis? John Doe?
Had hem dan ter plaatse in de boeien geslagen en laten meenemen.
"Daar had ik geen tijd voor meneer, ik was op weg naar ergens anders"
Enfin, zoon was serieus aangedaan door heel de situatie.
Of het was allemaal terecht en een wake up call (well played officer).
Of het was onterecht en iemand zijn droomjob en respect daarvoor aan flarden.
Laatst bewerkt door een moderator: