Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Veralgemeen het maar allemaal. Hoe kortzichtig kan je zijn?tuurlijk, politie, de verhelpers van al het kwaad
Moesten ze da nu effectief ies doen, nee klein kinderen die hun van homo uitschelden, hun pas afnemen, da kunnen ze wel.
Als uwe fiets gestolen word hebben ze genen tijd om u te helpen, maar voor zulke zever wel.
Tegen die agent:Wie gebruikt homo of aa ziet homo nu nog als scheldwoord?
Beetje licht geraakt diene flik, of 1 dat nog uit de kast moet komen en zich betrapt voelde.
Ik ken heel veel inspecteurs (en SRT) en die beamen wat je zegt hoor.
Maar wist je dit niet op voorhand? Geen verwijt he, maar lijkt me logisch dat je niet one of us bent maar de ambetanterik.

Ik heb nu echt nog nooit een politieagent ontmoet die direct voluit ging om de overhand te krijgen. In wat voor situaties moet je je daarvoor bevinden?Probleem is dat de gemiddelde flik geen kaas heeft gegeten van de-escalatie maar wel van intimidatie en direct voluit gaan op eender welk mogelijke manier om de overhand te krijgen. Zo krijg je dus situaties die eenvoudig en hoffelijk op te lossen zijn maar dat dan niet meer zijn.
tuurlijk, politie, de verhelpers van al het kwaad
Moesten ze da nu effectief ies doen, nee klein kinderen die hun van homo uitschelden, hun pas afnemen, da kunnen ze wel.
Als uwe fiets gestolen word hebben ze genen tijd om u te helpen, maar voor zulke zever wel.
kijk, ik werk bij de douane, da's een uniform, en nog eens voor de FOD Financiën ook. 't is een heel andere functie als een politie-agent, maar de mensen die we controleren zien dat niet altijd.Dat het niet netjes is spreekt voor zich. Maar als je agent wordt weet je toch dat dit gaat komen?
lol dat gaat gewoon nooit gebeuren voor zoietsdat hij kon kiezen excuses(en dus toegeven) of arrestatie, telefoon naar de procureur en een nacht cel.
Je moet anders eens naar de lagere reeksen of jeugdreeksen in het voetbal gaan kijken, daar hoor je wat...Wie gebruikt homo of aa ziet homo nu nog als scheldwoord?
Ik kan dat heel goed geloven. En dan nog eens in combinatie met shiften, vermoeidheid, eigen thuissituatie, etc.Politiewerk (zeker interventie) maakt je cynischer, hardvochtiger en zeker op het werk afstandelijker. Als burger kan ik dan wel begrijpen dat het soms aanvoelt alsof de politie niet geïnteresseerd is in je probleem. Maar als je dagelijks met iedereen zijn problemen in aanraking komt, kan je je dat niet (blijven) aantrekken.
Ik heb onlangs een documentaire gezien over de douane (wel in een ander land dan België) ik vond dat ze best wel respectvol omgaan met de mensen en ook gewoon redelijk. En er wordt ook een inschatting gemaakt van: Is deze mens oprecht? Is dit zijn eerste strafbare feit? Nu ik hem ondervraag. Blijft hij rond de pot draaien? Liegt hij? Of zegt hij gewoon oprecht de waarheid?kijk, ik werk bij de douane, da's een uniform, en nog eens voor de FOD Financiën ook. 't is een heel andere functie als een politie-agent, maar de mensen die we controleren zien dat niet altijd.
ik wéét ook dat wij geen populaire mensen zijn he: als je bij ons een boete krijgt, is het meteen betalen (wat veel volk niet kan, omdat dat hoge boetes zijn), of je goederen (tijdelijk, maar lang) kwijt zijn. Niemand vind dat plezant als ze net van vakantie terugkomen. het speelt ook een rol dat de douane-wetgeving niet echt gekend meer is, en dat sommige mensen niet eens beseffen dat wij nog bestaan.
Kun je gewoon stoppen met onwaarheden verkondigen over die databanken? Geen enkele inspecteur voegt iets toe aan die databanken. Ik werk als functioneel beheerder en ik voed die databanken. We zijn met een team van 6 functioneel beheerders en ieder pv wordt gecontroleerd en wij voeden die databanken en beslissen wie er wel of niet in de databank terecht komt. Nadat hun pv ook al door een overste gecontroleerd werd.Politie en andere ordediensten verdienen respect voor hun functie, maar niet elk individu in die functie is daarom dat respect waard.
Eind vorig jaar nog uit "goede" bron weer zo'n verhaal gehoord waardoor ik m'n respect voor de politie naar beneden heb bijgesteld: politiezone hier uit de buurt - CARMA - : alcoholcontrole, mevrouw had te veel gedronken maar werkte bij de politie (weliswaar niet als agente), dus mocht doorrijden, ah ja, want anders had dat gevolgen voor haar job... Bron was de dame in kwestie zelf, en als je zo schaamteloos zo'n verhaal vertelt, dan vermoed ik dat je de waarheid spreekt.
Ik ben één van de eersten om te zeggen dat wanneer het aankomt op zaken als respect voor de politie dat dat een must is, en dat geweld tegen ordediensten genadeloos hard mag worden bestraft. Maar interne procedures qua orde, tucht of misbruik van databanken binnen de politie, daar zou toch ook een stuk scherper mogen op toegezien worden.
Je hebt als burger zonder strafblad (uiteraard) ook geen deftige manier om te verifiëren wat de politie met jouw data doet als je klacht neerlegt,
ze noteren quasi straffeloos in hun interne databank wat voor info ze maar willen en elke low level agent in het hele land kan dat raadplegen.
Dit. En in elke zone hebben ze schrik van het CPI (controleorgaan op de politionele info), die staan er niet om bekend zeer soepel te zijn…Kun je gewoon stoppen met onwaarheden verkondigen over die databanken? Geen enkele inspecteur voegt iets toe aan die databanken. Ik werk als functioneel beheerder en ik voed die databanken. We zijn met een team van 6 functioneel beheerders en ieder pv wordt gecontroleerd en wij voeden die databanken en beslissen wie er wel of niet in de databank terecht komt. Nadat hun pv ook al door een overste gecontroleerd werd.
Idem voor consulteren van databanken. Maandelijks worden er steekproeven gedaan op de reden van raadpleging van personeelsleden. En collega’s worden ook gewoon opgeschreven net zoals een andere burger trouwens.
Ook niet iedere low level agent heeft toegang tot alle databanken want ook daar sta ik voor in. Dus van het eerste tot het laatste woord is gewoon pure onzin.