Reuzegom en Sanda Dia

Wat is de geschikte straf voor de schuldigen onder de Reuzengommers in het Sanda Dia verhaal?

• Totaal aantal stemmers
    257
Dat beeld van elite hebben ze zelf natuurlijk zich aangemeten maar daarom zijn ze het nog niet. Ook wel toegeven dat dit aangemeten imago natuurlijk voor ronkende titels zorgden voor de mediabonzen. Ik kan het wel geloven dat de meeste mensen denken dat dit nu de 'elite' is.
Protest tegen straf Reuzegommers: ‘Stop de bescherming van de witte elite’
Kinderen van de Vlaamse elite
En zeggen dat dat troebel studentenclubje net volk als notarissen, politici en bedrijfsleiders voortbrengt

Maar inderdaad. Tis niet omdat uw ouders tandarts, ingenieur of bedrijfsleider zijn begot dat je ook maar iets te zeggen hebt als zelfvermaarde 'elite'
Maar ze hebben wel toegang gekregen tot de betere advocaten. Men heeft er alles aan gedaan om de namen uit de pers te weren. Tuurlijk schep je dan het idee dat het een bevoorrechte groep is.
Ik had het nu louter of generationele klootzakkerij. Misdaden natuurlijk maar dat bedoelde ik hier niet. Ik heb het hier over het feit dat die ouders niet onmiddellijk schitterende voorbeelden zijn. Dat ze al het geld er tegen gooien, ik snap het, als je dat kan dan is dat niet meer dan normaal. Maar het compleet gebrek aan enige uitdrukking van spijt of zelf eens oordelen over hun kroost. En neen, inderdaad, voor de armchair-judges (ik geef het toe, ik doe dat absoluut ook) zou dat ook niet goed zijn. Alleen had het wel eens gemogen. Dit zijn misschien niet de ‘leiders van morgen’ op groot vlak, maar het zijn de patrons en bazen van morgen op een bepaald niveau, op zich is dat voor ons nog slechter nieuws dan waren ze echt bedoeld voor ‘grootse’ dingen. Onze kinderen gaan voor dat soort werken.
Dit. Het zijn niet de leiders van morgen maar hun studies (en afkomst) zal er wel toe leiden dat ze ooit in een leidinggevende positie zullen terechtkomen. Al was het maar als voortzetter van de zaak van de ouders of middenkader in een onderneming. Ik zou niet willen dat mijn kind’s direct leidinggevende het disrespect heeft op anderen te plassen/dieren te mishandelen. Sorry maar dan weet je dat je voor een onmens werkt.

Maar ze hebben wel toegang gekregen tot de betere advocaten. Men heeft er alles aan gedaan om de namen uit de pers te weren. Tuurlijk schep je dan het idee dat het een bevoorrechte groep is.
Als de gewone bevolking iets leest wat ze niet kunnen betalen is het meestal van al die elite. In België is dat hier gewoon zo dat als mensen zijn met meer geld dat vinden we niet tof.
Dit. Het zijn niet de leiders van morgen maar hun studies (en afkomst) zal er wel toe leiden dat ze ooit in een leidinggevende positie zullen terechtkomen. Al was het maar als voortzetter van de zaak van de ouders of middenkader in een onderneming. Ik zou niet willen dat mijn kind’s direct leidinggevende het disrespect heeft op anderen te plassen/dieren te mishandelen. Sorry maar dan weet je dat je voor een onmens werkt.
Waarom zouden ze het werk van hun ouders niet mogen overnemen. Die hebben er waarschijnlijk heel veel voor gewerkt en daardoor vind ik wel dat het bedrijf behouden mag worden.

Bovengemiddeld rijkere mensen zijn altijd bevoorrecht in een juridisch systeem waar de kwaliteit (en het ereloon) van de advocaat de strafmaat kan sturen. Daarom is het nog geen elite he.
In political and sociological theory, the elite (French: élite, from Latin: eligere, to select or to sort out) are a small group of powerful people who hold a disproportionate amount of wealth, privilege, political power, or skill in a group.
Mijn schoonvader was advocaat en ik werk tussen de burgerlijk ingenieurs. Geloof me... dat is geen elite. :D

Bovengemiddeld rijkere mensen zijn altijd bevoorrecht in een juridisch systeem waar de kwaliteit (en het ereloon) van de advocaat de strafmaat kan sturen. Daarom is het nog geen elite he.

Mijn schoonvader was advocaat en ik werk tussen de burgerlijk ingenieurs. Geloof me... dat is geen elite. :D
Dat lijkt me net iets wat de elite zou zeggen :unsure:

Ik heb het hier al eens aangehaald, maar in de VS gebeuren dit soort toestanden vaak. Daar wordt er vaak niets in de media verteld, maar hier is het veel te veel sensatie in ons nieuws.

En niemand verandert nog na een zware fout in zijn studententijd, natuurlijk.

Als de gewone bevolking iets leest wat ze niet kunnen betalen is het meestal van al die elite. In België is dat hier gewoon zo dat als mensen zijn met meer geld dat vinden we niet tof.

Waarom zouden ze het werk van hun ouders niet mogen overnemen. Die hebben er waarschijnlijk heel veel voor gewerkt en daardoor vind ik wel dat het bedrijf behouden mag worden.
Het is wel unfair als die financiële ongelijkheid ertoe leidt dat je juridisch meer bekomt dan iemand anders. Met een goede advocaat bereik je veel meer, hoe je het ook draait of keert. Zelf schreeuw ik niet over ‘de elite’ maar snap wel dat het op die manier bij het volk binnenkomt omdat ze net meer kunnen bereiken door de financiële draagkracht.

Ze mogen gerust het werk van hun ouders verderzetten maar hun namen mogen van mij in de pers gedeeld worden en ze zouden een strafblad moeten krijgen. Om die manier kan je zelf beslissen of je voor zo’n mensen wil gaan werken/in uw team wil opnemen.

Ze mogen gerust het werk van hun ouders verderzetten maar hun namen mogen van mij in de pers gedeeld worden en ze zouden een strafblad moeten krijgen. Om die manier kan je zelf beslissen of je voor zo’n mensen wil gaan werken/in uw team wil opnemen.
Strafblad zouden ze moeten krijgen inderdaad, maar over die namen dat is meer uit veiligheid dat ze niet worden gegeven. Ik denk dat de meeste geen strafblad hebben gekregen omdat ze een job willen doen waarbij je geen strafblad mag hebben, maar ik denk dat ze dat voor iedereen zouden doen eerlijk gezegd.

Het is wel unfair als die financiële ongelijkheid ertoe leidt dat je juridisch meer bekomt dan iemand anders. Met een goede advocaat bereik je veel meer, hoe je het ook draait of keert. Zelf schreeuw ik niet over ‘de elite’ maar snap wel dat het op die manier bij het volk binnenkomt omdat ze net meer kunnen bereiken door de financiële draagkracht.
Ja, maar als jij in dezelfde positie was dan zou je toch ook hetzelfde doen. Vanuit sommige ogen is het niet eerlijk, maar ze hebben het geld niet getoverd, de ouders hebben er heel hard voor gewerkt denk ik.

En niemand verandert nog na een zware fout in zijn studententijd, natuurlijk.
Kwajongensstreken kan je zeker afleren en uit leren. Maar dit gaat hem eerder over gebrek aan oprecht respect voor mens en dier, dat is niet iets dat je zomaar aanleert. Dat zit in u als persoon of niet.

Hebben ze dat gezegd dan?
Kijk als je hen groepje zag en hun teksten die ze posten en dergelijke andere zaken doen ja, eerst dieren mishandeling straf voor gekregen boete om dood leuk het volgende te doen.

Met Sanda en zaken waar we zelfs niet over weten geeft toch ook effectief aan dat ze zich zeer groot en pretentieus voelen, alsof niets of niemand hen kan aan raken.

Maar ik ga er verder niet over uitwijken moest mijn zoon in zo'n groepje zitten haal ik hem er persoonlijk uit met alle gevolgen van dien voor mijn zoon en het groepje echt walgelijk wat er gebeurt is.

Kijk als je hen groepje zag en hun teksten die ze posten en dergelijke andere zaken doen ja, eerst dieren mishandeling straf voor gekregen boete om dood leuk het volgende te doen.

Met Sanda en zaken waar we zelfs niet over weten geeft toch ook effectief aan dat ze zich zeer groot en pretentieus voelen, alsof niets of niemand hen kan aan raken.

Maar ik ga er verder niet over uitwijken moest mijn zoon in zo'n groepje zitten haal ik hem er persoonlijk uit met alle gevolgen van dien voor mijn zoon en het groepje echt walgelijk wat er gebeurt is.
En bij welke clubs zit uw zoon dan? Want dopen gebeurt ook bij sportclubs, jeugdbewegingen, ...

Ah jij vindt dat ze zich zo gedragen. Maar dat heeft nog niet te betekenen dat zij zichzelf zien als mensen die in de elite zitten.

Erge dopen zoals we gezien hebben met Sanda Dia gebeuren heel vaak in de VS, daar spreken ze niet echt over en gaan ze vaak niet naar de gevangenis of een boete krijgen. Daar zijn het de universiteiten die dat daar stilhouden om het zo te zeggen.
Als daar mensen sterven, worden er daar celstraffen uitgedeeld en is dat automatisch onvrijwillige doodslag (manslaughter).

Omstandigheden kunnen uiteen lopen, maar na een doop zoals deze, zou dat onmiddelijk jaren in het gevang betekenen.

Als dit Amerika was, zou de huidskleur van Sanda ook een grote factor zijn en zou dit soort verdict een rassen-clash symboliseren.

Als daar mensen sterven, worden er daar celstraffen uitgedeeld en is dat automatisch onvrijwillige doodslag (manslaughter).

Omstandigheden kunnen uiteen lopen, maar na een doop zoals deze, zou dat onmiddelijk jaren in het gevang betekenen.

Als dit Amerika was, zou de huidskleur van Sanda ook een grote factor zijn en zou dit soort verdict een rassen-clash symboliseren.
Ben je daar zo zeker van van zijn huidskleur ja dat waarschijnlijk wel, maar ze krijgen zeker niet allemaal straf het laatste incident was alcohol intoxicatie en kijk hun website staat nog online: https://www.pialphaphi.com/

Ben je daar zo zeker van van zijn huidskleur ja dat waarschijnlijk wel, maar ze krijgen zeker niet allemaal straf het laatste incident was alcohol intoxicatie en kijk hun website staat nog online: https://www.pialphaphi.com/
Dat... is completely missing the point.

Negeer je dit opzettelijk?

Wat er bij Sanda Dia (zoals ik al verschillende keren gezegd heb...) hetgeen is wat het verschil maakt is niet de vuiligheid van de proeven zelf, hoe degoutant dan ook, het is het gebrek aan empathie en de "dehumanization" van de jonge studenten en de leugens en poging tot verduistering van bewijsmateriaal naar hulpdiensten en politie toe.

Dat is het verschil tussen ongeluk en doodslag met schuld wegens nalatigheid.

Laatst bewerkt:
Wat er bij Sanda Dia (zoals ik al verschillende keren gezegd heb...) hetgeen is wat het verschil maakt is niet de vuiligheid van de proeven zelf, hoe degoutant dan ook, het is het gebrek aan empathie en de "dehumanization" van de jonge studenten.
Als je vorige kranten artikels ook hebt gelezen dan zou u moeten gezien hebben dat de dopen altijd al zo erg waren al die leden waren al gedoopt en zijn waarschijnlijk ook mentaal gekraakt daardoor.
Laat me mijn geval van intoxicatie er bij nemen, de meeste die gedoopt worden zijn 19/20 jaar denk ik, en je mag pas drinken als je 21 jaar bent dus dat is duidelijk een wet die overstreden wordt.

Negeer dit gerust verder.
Had dat niet gelezen, maar dat is zoals ik al gezegd heb gewoon een reactie uit flight of survive ze dachten waarschijnlijk dat ze anders de gevangenis in moesten, en dan doen mensen dingen waar ze spijt van hebben. Moesten ze echt alles weg willen doen dan kon dat zeker. Ze zijn daar wel schuldig aan natuurlijk, maar ze konden ook alles laten verdwijnen. Nu wat had jij gedacht dat ze moesten krijgen als straf?

maar dat is zoals ik al gezegd heb gewoon een reactie uit flight of survive ze dachten waarschijnlijk dat ze anders de gevangenis in moesten, en dan doen mensen dingen waar ze spijt van hebben.
Zelfs al was dat zo, dan is dat nog geen excuus. Zie vluchtmisdrijven, bijvoorbeeld.
Moesten ze echt alles weg willen doen dan kon dat zeker. Ze zijn daar wel schuldig aan natuurlijk, maar ze konden ook alles laten verdwijnen.
Ah, dus ze hebben in een of andere blinde paniekreactie dingen zitten verwijderen uit een 'flight of survive' reactie, maar ze waren wel nog helder genoeg om wat kruimeltjes achter te laten zodanig dat de politie toch nog vrijwel alles kon uitlezen?

Wat een absurde verdediging zeg.

Zelfs al was dat zo, dan is dat nog geen excuus. Zie vluchtmisdrijven, bijvoorbeeld.

Ah, dus ze hebben in een of andere blinde paniekreactie dingen zitten verwijderen uit een 'flight of survive' reactie, maar ze waren wel nog helder genoeg om wat kruimeltjes achter te laten zodanig dat de politie toch nog vrijwel alles kon uitlezen?

Wat een absurde verdediging zeg.
De rechter zal die reactie dan toch wel gezien hebben, of wij er nu niet akkoord mee zijn of niet.

Terug
Bovenaan