rx 9060 xt geen Vulkan ondersteuning ?

T-T

Member
hey!

vorigeweek de 9060xt gekocht, maar merk nu dat er geen vulkan support is via gpu-z, is dit dan effectief zo bij deze kaart of is het ergens een driver probleem ?

kan dit iemand bevestigen ?
alvast bedankt.

nvm, blijkbaar wordt het wel ondersteund, er was een probleem met win11 op mijn systeem.
om de een of andere reden was het niet geïnstalleerd, geen idee hoe dat is gekomen, maar met de volgende file te installeren "VulkanRT-X64-1.4.328.1-Installer" is het opgelost.

toch wel vreemd, telkens na een reinstall van de amd driver moet ik Vulkan apart installeren, zit dit niet meer samen bij de amd drivers ?

Is dat voor Linux? Normaal hoef je Vulkan niet te installeren tenzij je er programmatisch zelf iets wil mee bouwen. Als een game Vulkan gebruikt, zal het zelf wel de nodige code bevatten.

dit is voor Windows, ik denk dat er toch iets is met Win11 op mijn pc, wan't op Win10 (dualboot) heb ik dit probleem niet.
ook bij een amd driver reinstall komt op zowel mijn 9060xt alsook mijn igpu uhd770 de vulkan support niet meer aanwezig.
eenmaal VulkanRT-X64-1.4.328.1-Installer te gebruiken is het aanwezig op beide gpu's, snap er niets van.

Laatst bewerkt:
Heb je DDU (Display Driver Uninstaller) al eens gebruikt, in safemode booten en dan alles via DDU verwijderen?

yep, DDU al verschillende keren gebruikt zonder resultaat.
anyway, er moet iets zijn verkeerd gegaan met m'n OS, heb een clonezilla backup terug gezet van een maandje geleden, en nu lijkt het probleem verdwenen te zijn, wat het kon geweest zijn ??? who knows..., via google vond ik ook al niets.

in ieder geval bedankt allen voor de hulp!

Terug
Bovenaan