Zoals ik al zei: shit is gonna hit the fan. De maskers vallen ondertussen af. De wreedheden stapelen zich op, nee dit ziet er allerminst goed uit.
Er is dus wel een mixed beeld.
Vrouwen die willen gaan werken worden voorlopig teruggestuurd en soms zelfs geslagen. (In de achtergrond ver weg van het publiek, zijn vrouwen nog altijd tweederangsburgers). (De vraag is wél wat de nieuwe overheid straks zal beslissen)
Maar dan zie je live op TV ineens een Afghaanse journaliste voor de camera iemand van de Taliban interviewen en die van de Taliban laat dit dan netjes toe en hij antwoordt dan ook vriendelijk (Logisch, want openlijk, voor de publieke opinie doen ze zich voor als de Taliban 2.0 dus die vrouw afranselen voor de camera's zoals vroeger, doen ze natuurlijk niet meer).
Ik snap niet dat de taliban zich nu zo vijandig opstellen aan die luchthavens, als ze het nu een beetje tactisch zouden aanpakken dan zouden ze dit toch allemaal gedogen?
De Amerikanen (het leger) staan naar het schijnt gewoon achter/naast de Taliban?
De Taliban aan de luchthaven zijn voor zover ik begrepen eerder een beschermingsgordel om het niet uit de hand te laten lopen en om ervoor te zorgen dat de luchthaven niet overrompelt wordt.
Mensen worden wel eens geslagen, maar voor het overige wordt er vooral in de lucht geschoten. Mensen vermoorden lijken ze daar niet te doen.
(Verderop en op andere locaties hoor ik wel andere verhalen, met enorme wreedheden. Ik spreek hier alleen over de luchthaven).
Dus ik denk dat het gewoon niet zo simpel is om het allemaal te gedogen. Want dan word je als Taliban vertrappelt door een uitzinnige, paniekerige menigte.