Mogelijks. Maar vanuit mijn standpunt is de potentiële plus van er nog/terug iets van te maken veel groter dan het alternatief. Want de alternatieven zijn (statistisch gezien) enkel negatief.Is dit niet de breakup-variant van de processie van Echternach aan het worden? Ik snap dat loskomen van iemand niet evident is, laat staan als er kinderen in het spel zijn en andere praktische en financiële implicaties. En ik heb daar zelf ook jaren voor nodig gehad en had er achteraf bekeken veel sneller uit moeten stappen. Maar met de blik van een buitenstaander (die weliswaar bijlange niet de hele situatie kent): Waarom blijven proberen met iemand die niet 100% voor u kiest? Je ontneemt uzelf daarmee ook de mogelijkheid op een ander (gelukkiger?) leven, al dan niet met iemand die wél voor u kiest.
En uiteindelijk gaat dit niet om mijn geluk, het gaat om dat van de kinderen. Als het mijne daar op termijn uit voort vloeit dan is dat mooi meegenomen maar dat is mijn prioriteit niet, is het nooit geweest en zal het waarschijnlijk ook nooit zijn.
Ik ben me er 100% van bewust dat de meeste mensen niet zo denken, maar zo is dat dan maar ^^
Mod EDIT: Afgesplitst uit "Opnieuw op eigen benen na relatie" en beginpost aangepast.
Laatst bewerkt door een moderator: