Ze geeft nog borstvoeding, dus die twee kunt ge niet uit elkaar halen, dus het enige alternatief dat rest is inderdaad dat ik mij uit te voeten maak, ik heb wel vrienden waar ik kan gaan crashen, maar tis vooral dat ik mijn dochter eigenlijk nog alle dagen wil zien. De beslissing is uiteindelijk vrij snel gevallen na mijn vorige post, maar eigenlijk zijn wij al jaren aan het sukkelen. Die hele affaire in mijn vorige post was de druppel die de emmer deed overlopen, maar de relatie klopte al jaren niet meer.
Ik had wel gehoopt dat als puntje bij paaltje kwam dat ze wel zou kiezen voor ons, en voor een leven als gezin samen (want ja, dat voelt natuurlijk wel aan als een enorm falen) maar langs de andere kant ben ik wel enorm opgelucht dat het nu tenminste duidelijk is. Na die situatie van hier boven zijn wij blijven ruzie maken, blijven botsen en we zijn gewoon echt moe. Ik zei ook gewoon van, als ik kijk wat er in de kast van uwe 'ik zie u graag' steekt zie ik alleen maar stof en spinnenwebben, en in de kast van uwe 'sorry' zit juist hetzelfde. Op den duur was het ook niet meer dan dat.
De realiteit is dat wij al jaren ongelukkig zijn samen, ik heb echt op alle manieren geprobeerd om het onderste uit de kan te halen om er iets van te maken, en ik ga de rest van mijn leven met een schuldgevoel moeten rondlopen naar mijn dochter toe (het is vooral dat gedeelte dat ik momenteel echt totaal niet aan kan, ik krijg tranen in mijn ogen bij zo goed als alles wat ze zegt en doet voor het moment), maar om eindelijk een streep te kunnen trekken onder al die miserie voelt ook wel bevrijdend. Ze zeggen wel dat liefde een werkwoord is, en dat zal ook wel zijn, maar zo veel werk als het bij ons was hoort het volgens mij ook niet te zijn.
De weg daar naartoe zal nog lang zijn, maar ik ben al blij met de tips die ik hier heb gekregen van de gescheiden daddy-o's
@Wannez en
@MisterV. Merci.