Samenwonen met vriend

Googke

Well-known member
Omdat ik toch stilletjes de leeftijd nader waarin ik in de ossenstal kan gaan wonen, wil ik best op m'n eentje gaan wonen, maar heel alleen lijkt me saai en ik zou me eenzaam voelen. Ik wil best met een vriend samenwonen om kosten te dekken.

Komt daar extra gedoe bij kijken buiten de gekende procedure, die ik nu wel wat ken?

Nu ik hier toch zit, voor- en nadelen?

Laatst bewerkt:
Omdat ik toch stilletjes de leeftijd nader waarin ik in de ossenstal kan gaan wonen, wil ik best op m'n eentje gaan wonen, maar heel alleen lijkt me saai en ik zou me eenzaam voelen. Ik wil best met een vriend samenwonen om kosten te dekken.

Komt daar extra gedoe bij kijken buiten de gekende procedure, die ik nu wel wat kan?

Nu ik hier toch zit, voor- en nadelen?
Samen gedomicilieerd wil veelal ook zeggen dat je voor uitkeringen als samenwonend wordt gezien, al kan @JPV waarschijnlijk de meest actuele stand van zaken hierop wel toelichten?

Voor zo'n informatie zou ik de term 'co-housing' gebruiken in je zoektocht.
Dat komt zowat op hetzelfde neer, terwijl je in jouw geval misschien nog te vaak informatie zal lezen over mensen die echt willen samenwonen met een relatie en dan komt het vaak financieel wat anders uit dan in jouw geval.
En co-housers zullen vast ook al veel vragen gedocumenteerd hebben online.

Terug
Bovenaan