Scarlet: tv, internet, telefonie - Ervaringen, discussies & vragen

Ze konden hierover wel een pak beter communiceren lijkt me. M'n moeder vraagt me daarnet om even een mail van Scarlet te dubbelchecken die ze zopas kreeg: Een Engelstalige mail om het wachtwoord van haar account aan te passen ''click on this link''... Doesn't look sus at all.

Na wat opzoekwerk blijkt dit inderdaad legit te zijn. Haar oude app vraagt om de nieuwe app van Scarlet te installeren. Da doe ik ook en pas het wachtwoord aan om opnieuw te kunnen inloggen. Meteen de melding: We verhuizen! Lol, dus dan maar de MyProximus app installeren.

Ik ben op zoek gegaan naar eerdere communicatie in haar mailbox hierover. Nooit gekregen blijkbaar.

Laatst bewerkt:
Sinds de migratie naar de Proximus systemen loopt her nog van alles fout, vroeger kon ik via MyScarlet mijn mailboxen beheren en nieuwe mailboxen aanmaken. Dat gaat nu niet meer, niet via MyScarlet, niet via MyProximus. Contact gehad met de klantendienst, jaah das normaal en we weten niet wanneer de functie terugkomt.....

Wij betalen nu bij telenet 210€ dus huur digi box, digitale tv playsports, 4 gsmnummers. Internet is hier super snel. Zou ik veel goedkoper af zijn bij een kleinere provider ( heb schrik dat da internet ni op veel ga trekken is natuurlijk een vooroordeel). Bellen doe ik nauwelijks ik weet ni of dat veel verschil uit maakt ?

Ook de overstap naar scarlet aant overwegen.

Maar bij het bestel proces kan ik geen 2 tv boxen aanvragen?
Of kan dat pas achter, nadat je klant bent?

Wij betalen nu bij telenet 210€ dus huur digi box, digitale tv playsports, 4 gsmnummers. Internet is hier super snel. Zou ik veel goedkoper af zijn bij een kleinere provider ( heb schrik dat da internet ni op veel ga trekken is natuurlijk een vooroordeel). Bellen doe ik nauwelijks ik weet ni of dat veel verschil uit maakt ?
Scarlet (kijk eens of je fiber kan krijgen)
42 euro: Tv + internet + vaste tel
10 euro: upgrade internet naar 300/30
21 euro: pickx sports pack
5 euro x 4: hey telecom 15gb+onbeperkt bellen

93 euro in totaal vs je 210 euro per maand.
Ook de overstap naar scarlet aant overwegen.

Maar bij het bestel proces kan ik geen 2 tv boxen aanvragen?
Of kan dat pas achter, nadat je klant bent?
2 decoders moet zeker kunnen, tenzij je absurd slechte lijnwaarden hebt.

Of bij orange

131 + 15 euro in totaal voor

Giga Fiber 1000/50
1x Mobile Small 8gb
Orange TV
+ Orange Football
+ VOOsport World
+ Extra TV Decoder
Plus 3x5 euro heytelecom

Nog altijd een besparing die de moeite is om te verleggen in mijn ogen.

146 vs 210.
64 euro verschil maal 12... kan al tellen

ziezo net klant geworden, vrijdag komen ze langs voor de installatie te doen.

ben eens benieuwd, na jaren van twijfelen, toch eens de knoop door gehakt.
En als het tegen valt, kan ik terug overschakelen hé.

scarlet trio dus. 42 euro per maand.

ziezo net klant geworden, vrijdag komen ze langs voor de installatie te doen.

ben eens benieuwd, na jaren van twijfelen, toch eens de knoop door gehakt.
En als het tegen valt, kan ik terug overschakelen hé.

scarlet trio dus. 42 euro per maand.
Klopt. Zo redeneer ik ook. Valt het tegen, dan stap je direct weer over naar iets anders.

Alle hop we zijn 4 dagen klant bij scarlet.

Gisteren is tv decoder 3 keer uitgevallen.
Vandaag zelfs definitief!
2de decoder: knopje van on/off blijft hangen in behuizing, waardoor die ook slecht contact geeft!

Ze sturen morgen al nieuwe op....

Begint goed zeg.

Wel schandalig dat die helpdesk zei dat het aan mn hdmi kabel lag. Zelfs toen ik zei dat ik er al 2 had geprobeerd zei hij doodleuk:
"Misschien zijn ze beiden kapot..."

Laatst bewerkt:
De ellende is voorbij.

Klantendienst heeft mij 2 splinternieuwe decoders opgestuurd, en die werken prima.
Ze vermoeden dat de installateur geen nieuwe decoders had geplaatst (??)...

Nu dus alles prima in orde. Ik wou dat ik al vééél langer was overgeschakeld. Alles is van proximus (modem en decoders.) dus wel kwalitatief denk ik.

Ze gaan binnenkort de straat van m'n moeder volledig vernieuwen. Nu heeft ze een brief gekregen van Proximus dat als ze nog internet/tv verbinding wil blijven behouden ze moet overstappen naar een Fiber abo, want de koperlijn gaat verwijderd worden. Ze heeft nu het goedkoopste Scarlet internet abo (30mbps) dat NIET via Fiberlijn wordt aangeboden. Volgens die bief moet ze voor 23 mei reageren om een Proximus fiber abo af te sluiten (bullshit), anders zal haar verbinding wegvallen.

Waarom krijgt ze niet gewoon een brief van Scarlet om over te stappen naar een abo dat wel via Fiber loopt? Dat is volgens hun website perfect mogelijk. Op de Scarlet App staat er ook een mooie knop: Upgrade naar Fiber. Naar welke website word je gestuurd denk je? Inderdaad, die van Proximus voor 1 van hun duurdere abo's...
Ik ben er zeker van dat veel mensen in die straat hier gewoon op ingaan en een Proximus abo aan hun been gelapt krijgen. Terwijl er bij aanleg van de Fiber (Fiberklaar) altijd beloofd is geweest dat klanten vrije provider keuze zouden hebben. En dat is ook zo, alleen doet Proximus nu alsof dat niet zo is.

Ik ben allergisch voor dat soort praktijken.

Edit: Gebeld met Scarlet en het overzetten naar Fiber met behoud van haar abo (het is een trio pack, ik was mis hierboven) is geen probleem.
Zoals het hoort dus!

Laatst bewerkt:
Ik ben allergisch voor dat soort praktijken.

Edit: Gebeld met Scarlet en het overzetten naar Fiber met behoud van haar abo (het is een trio pack, ik was mis hierboven) is geen probleem.
Zoals het hoort dus!
Gelukkig is Scarlet geen eigendom van Proximus hè ;)

Kleine update: ondertussen is de overzet naar fiber nog altijd niet in orde. De eerste technieker die langskwam zei dat de fiberconnectie nog niet actief was. Daarna 3x een afspraak gemaakt bij Scarlet waarbij 3x gewoon niemand is komen opdagen...

Het toeval wil dat er in de straat iemand woont die als technieker bij Proximus werkt. Die wist naar 't schijnt te vertellen dat het 'de gemeente' is dat geen toestemming geeft. Wat vreemd is aangezien er 2 huizen wél geconnecteerd zijn.

Oh well..

Ik probeer om van Proximus (Pay & Go) over te schakelen naar Scarlet Red. Nu kan ik me identificeren via itsme, maar als je dan alle gegevens wilt bevestigen, krijg je dan een venster om in te loggen bij MyProximus/MyScarlet. Ik probeer dit dan te doen, maar als ik wil inloggen wil het niet vooruit. Kan het misschien liggen aan mijn browser (Firefox?), website van Scarlet heeft toestemming voor pop ups en omleidingen.

Gisterenavond nog eens geprobeerd door naar de helpdesk te bellen en toen is het wel gelukt. Overgang naar Scarlet is via telefoon/mail geregeld, blijkbaar is het systeem in de war als je als Proximus klant wilt overstappen via het web.

Had gelezen dat Scarlet zijn abonnementprijs ging verhogen voor het pack abonnement. Maar ik vind nergens direct terug vanaf wanneer dit effectief van toepassing zal zijn. Allez ik las wel vanaf januari. Maar ik heb geen mail of zo gekregen van Scarlet die mij meldt dat de prijs vanaf de volgende factuur naar 45€ gaat...
Van 42 -> 45€.

Er zijn niet zo zeer veel alternatieven die beter zijn. Prijszetting schommelt zo wat rond de 35 - 45€ voor de meeste fiberabonnementen.

Kon via Astel nog een korting scoren, maar nog nooit van gehoord. Dus niet zo zeker of ik toch niet gewoon rechtstreeks het laat regelen via de nieuwe provider.

Terug
Bovenaan