Base: TV, mobiel & vast internet - Ervaringen, discussies & vragen

Is het verschil merkbaar tussen 200mbps en 500mbps eigenlijk voor streaming in een gezin van 4? (kids 13 en 15 bijna)
Ik heb nu telenet unlimited met 500Mbps maar betaal er vanaf maart 66 euro voor, 40 euro bij base is wel een mooi verschil

In principe zou het niet zo heel veel mogen uitmaken als je het puur op streaming bekijkt:

1769451695637.png

Bron

Is het verschil merkbaar tussen 200mbps en 500mbps eigenlijk voor streaming in een gezin van 4? (kids 13 en 15 bijna)
Ik heb nu telenet unlimited met 500Mbps maar betaal er vanaf maart 66 euro voor, 40 euro bij base is wel een mooi verschil
Hier 2 kinderen van 15 en 17 die constant streamen en YouTube kijken en ik heb nog niemand horen klagen sinds we bij BASE zitten ☺️.
Tot over een maand hadden we nog 500mbps bij Orange.

Ik ga binnenkort ook hoogstwaarschijnlijk overstappen van Telenet naar Base. Iemand ervaring met de TV app (in combinatie met een chromecast)?

En, wat is je ervaring? Ben hetzelfde aan het overwegen. Scheelt toch een hoop in prijs.
Goed eigenlijk. We zijn geen grootverbruikers, maar elke maand toch 320-350GB aan verbruik. En de snelheid is goed genoeg voor ons in feite.

Heb een kortingsjaar: €32 per maand ipv €40. Scheelt wel, want we komen van €67 bij Telenet :)

Ondertussen hebben ze wel fiber in de straat gelegd. Dus kans zit er in dat ik na 1 jaar Base zou overstappen tot Mobile Vikings

Ik ben ook eens aan het kijken om misschien naar Base over te gaan. Voor mij is het wel belangrijk dat ik mijn eigen netwerk (router met wifi, switches enz. kan blijven gebruiken).

Niet echt duidelijk in deze thread maar gaat dat bij Base? In eerdere posts wordt precies gezegd dat je bridge niet kan aanzetten. Maar als ik op hun hulppagina's https://www.base.be/nl/support/internet/jouw-wifi/betekenis-internet-wi-fi-modem-instellingen.html) kijk, wordt dat precies wel vermeld en zou het onder de geavanceerde instellingen van je modem staan.

1. Netwerk
....
  • Modem bridging: dit kan handig zijn als je je eigen router wil gebruiken of bepaalde instellingen van je thuisnetwerk zelf wil beheren. Deze optie staat standaard uit.

Ik ben ook eens aan het kijken om misschien naar Base over te gaan. Voor mij is het wel belangrijk dat ik mijn eigen netwerk (router met wifi, switches enz. kan blijven gebruiken).

Niet echt duidelijk in deze thread maar gaat dat bij Base? In eerdere posts wordt precies gezegd dat je bridge niet kan aanzetten. Maar als ik op hun hulppagina's https://www.base.be/nl/support/internet/jouw-wifi/betekenis-internet-wi-fi-modem-instellingen.html) kijk, wordt dat precies wel vermeld en zou het onder de geavanceerde instellingen van je modem staan.
Ik ben momenteel bij BASE, bridging heb ik nog niet tegengekomen. Maar heb ook gewoon m'n eigen toestellen erachter staan (ubiquiti unifi systeem)
dus het 'nadeel' is een dubbele NAT. Maar ik ondervind er geen hinder van, ik gebruik de Teleport van unifi om VPN te maken naar huis.

Terug
Bovenaan