Mobile Vikings: mobiel & vast internet - Ervaringen, discussies & vragen

Niet alleen in theorie, je gebruikt gewoon het Proximusnetwerk, er is geen verschil. Enige wat zou kunnen voorvallen is dat bij overbelasting van de antenne er prioriteit wordt gegeven aan Proximusklanten.

Ook Yoin en Scarlet bvb. zitten op het Proximusnetwerk.
Ik heb een toestel met dual sim en een Proximus en Mobile Vikings sim erin.
Je zou dus verwachten dat er geen verschil is tussen de twee en meestal is dat ook het geval, echter niet altijd.
In Hasselt achter het station, Runkst dus, doet Proximus is het net iets beter dan Mobile Vikings.
In de buurt van het Jessa Ziekenhuis net andersom.
In Zonhoven is er een gebied met heel slechte ontvangst en daar is Mobile Vikings dan weer net iets beter.

Ik heb deze bevindingen een tweetal jaar geleden al eens overgemaakt aan Proximus, en toen was hun antwoord dat dit in principe niet zou mogen en dat ze het gingen onderzoeken. Ik heb daar niks meer over gehoord, het leek een tijdje dat het opgelost was, maar het is op sommige plaatsen nog steeds hetzelfde.

Laatst bewerkt:
Ondertussen is alles in orde sie. E-sim geactiveerd en bevestiging gekregen van Proximus van de opzeg.

Wanneer zal Mobile vikings hun snelheidslimiet verhogen? En hun data per abonnement? "Krijg schandalig veel data." maar ondertussen bieden hun concurrentie 50 GB of 30 GB voor hetzelfde tarief aan.

Ik heb fiber van MV, fantastische snelheid tegen een lage prijs: 37 euro per maand

Ik ben licht teleurgesteld in de hoge ping? Ik had gehoopt op 1-3 ms? Ik zit in een nieuwbouw, op 2 meter van een WiFi 6 accespoint. overdrijf ik?

In december vorig jaar hebben ze de straat opgebroken om fiber te leggen en volgens de website van Mobile vikings kunnen we nog altijd niet aansluiten.
Ondertussen word ik zot als ik nog eens thuiswerk omdat crappy telenet 20 keer per dag onderbroken wordt waardoor mijn vpn élke keer uitvalt. Meetings doen wij gewoon op 4g…

Zijn er hier nog mensen die Mobile Vikings internet gebruiken en tevreden van zijn? Aan het overwegen om over te stappen van Proximus naar Mobile Vikings wat in principe zo'n kleine 100 euro op jaar basis zou besparen en je op papier sneller internet zou hebben.

Zijn er hier nog mensen die Mobile Vikings internet gebruiken en tevreden van zijn? Aan het overwegen om over te stappen van Proximus naar Mobile Vikings wat in principe zo'n kleine 100 euro op jaar basis zou besparen en je op papier sneller internet zou hebben.
Ik ben indertijd van Proximus naar MV gegaan en zeker tevreden. Hier is internet sowieso wel traag, maar merk geen verschil tussen de 2. MV gebruikt ook Proximus lijnen en routers he.

Wat betreft gsm abonnementen deze zomer het abonnement van de zoon weggehaald bij Mobile Vikings, hun prijzen zijn daar absoluut niet meer competitief.

Qua internet aan het overwegen ook te vertrekken. Niet dat het slecht werkt maar er zijn betere deals te vinden (Scarlet, zeker met hun recente upgrade qua snelheden, EDPnet, Yoin).

Ik heb fiber van MV, fantastische snelheid tegen een lage prijs: 37 euro per maand

Ik ben licht teleurgesteld in de hoge ping? Ik had gehoopt op 1-3 ms? Ik zit in een nieuwbouw, op 2 meter van een WiFi 6 accespoint. overdrijf ik?

Die ping is tot aa de server van Proximus in Brussel, niet tot aan je accesspoint.

Wat betreft gsm abonnementen deze zomer het abonnement van de zoon weggehaald bij Mobile Vikings, hun prijzen zijn daar absoluut niet meer competitief.

Qua internet aan het overwegen ook te vertrekken. Niet dat het slecht werkt maar er zijn betere deals te vinden (Scarlet, zeker met hun recente upgrade qua snelheden, EDPnet, Yoin).
Via welke netwerken zitten edpnet en Yoin?

Dus dat is eigenlijk hetzelfde qua snelheid als MV? Ik ben een leek op dat vlak :unsure:
De maximaal mogelijke snelheid op uw lijn is altijd hetzelfde. Sommige providers zetten er wel een kunstmatige cap op waar je niet over kan, soms afhankelijk van het type abonnement dat je afneemt. Bij EDPnet (VDSL XL) en yoin krijg je altijd de maximumsnelheid, bij Scarlet is de upload tegenwoordig max. 20 mbit bij hun loco abonnement (hun poco internet is zelfs het bekijken niet waard, EDPnet VDSL XS idem).

Eerlijk gezegd is alles wat 70 down en 20 up is voldoende voor het meeste thuisgebruik, tenzij je met een gezin elk apart 4K wil zitten streamen of game updates gigasnel wil binnentrekken. En zelfs dan is het verschil tussen 70 down en 100 down (het maximum van VDSL hier in België, als je het geluk hebt voldoende dicht bij de wijkkast te wonen) te verwaarlozen. Hoge uploadbandbreedte is alleen echt van belang als je bvb. veel volume (tientallen of 100 GB op een dag) wil backuppen richting de cloud.

Laatst bewerkt:
Dinsdag de overstap aangevraagd van Proximus naar Mobile Vikings. Op donderdag de simkaarten, en modem aangekregen. Mijn simkaart activatie aangevraagd op donderdag avond, en dat is in de nacht van donderdag op vrijdag in orde geraakt. Vrijdag morgen dan de activatie van mijn vrouw haar simkaart aangevraagd. En daarna dan de modem geinstalleerd. Nu is het internet en mijn simkaart in orde, enkel die van mijn vrouw is nog altijd niet actief, maar haar proximus netwerk werkt wel al niet meer. Iemand dit al aan de hand gehad?

Mijn vriendin heeft sinds een tijdje mobile vikings. Ze kan gewoon niet meer bellen. Wel gebeld worden, maar ook niet altijd. Met mijn gsm lukt het wel, raar maar waar, dus we dachten dat het aan haar gsm lag. Nieuw toestel gekocht, lukt het weer niet. Mobile vikings heeft al een nieuwe simkaart opgestuurd maar daarmee lukt het ook niet. Hoe the f*ck geraakt dit opgelost.

Terug
Bovenaan