Mobile Vikings: mobiel & vast internet - Ervaringen, discussies & vragen

Ja, ik wil ook wel graag wat ervaringen ivm de fiber van MV. We zijn ook Fiberklaar hier en dat is EN goedkoper dan het abo van Orange waar ik naartoe wil en drie keer zo snel qua download en tien keer zo snel qua upload.
Ik zit nu 3 jaar op fiber via MV. Ben er heel tevreden van. Haal hier steeds rond de 900Mbps down en 350Mbps up.
Heb het 'Supersnel' internet van hen en dat is meer dan voldoende qua snelheden. Dus geen nood om naar hun megasnel of hypersnel internet over te schakelen.
Zat hiervoor met fiber bij Proximus (dus zelfde netwerk) maar daar betaalde ik voor een gecapte snelheid van (ik dacht) 300Mbps down ongeveer
84 EUR (inclusief TV waar ik niet naar keek). Nu zit ik aan 52 EUR per maand.

Iemand nog problemen vandaag? Als sinds 11.30u geen internet en wifi meer ... algemene storing mv/proximus? Al lang niet meer content eigenlijk van mv internet. Valt veel te vaak uit en is retetraag. Zit wel op de goedkoopste formule (40euro)

Niet vandaag, maar ik heb een paar maand terug wel gedurende een week veel problemen gehad. Internet dat steeds ofwel onderbroken werd, ofwel gewoon uitviel voor 10-12u aan een stuk. Router en ONT meerdere keren herstart en hielp soms, maar soms ook niet. Gebeld naar helpdesk en 2 dagen later stond er een technieker die gewoon direct de modem vervangen heeft en sindsdien geen problemen meer.

Ik heb momenteel internet van Proximus en telefonie van Orange maar zou voor een pakket internet/telefonie willen gaan bij MV.

Enig idee hoe lang het duurt vooraleer die overstap een feit is voor wat het internet betreft? Want ik vermoed dat MV dan een nieuwe modem komt hangen maar hoe lang duurt dat? Twee weken? Een maand?

Ik heb momenteel internet van Proximus en telefonie van Orange maar zou voor een pakket internet/telefonie willen gaan bij MV.

Enig idee hoe lang het duurt vooraleer die overstap een feit is voor wat het internet betreft? Want ik vermoed dat MV dan een nieuwe modem komt hangen maar hoe lang duurt dat? Twee weken? Een maand?
Heb het eens even nagekeken wanneer ik de switch van Proximus naar MV heb aangevraagd. Aanvraag ingediend op 5/3 en technieker is langs geweest op 16/3.
Denk dat alles op anderhalf uur klaar was.

Bij mij was dit op een appartement (2e verdiep) en ze gingen zelf alles regelen qua voorziening van parkeerplaats bij de gemeente voor hun lift (kabel is binnen getrokken door een gat in de voorgevel te boren). Maar dat waren ze dus vergeten. Indien dit iets is dat je ook zal nodig hebben dan raad ik aan van dat er specifiek bij te vermelden en eventueel te checken bij de gemeente of ze een aanvraag hebben ingediend.

Ze hebben het wel nog ter plaatse zelf opgelost door hun ergens strategisch langs de kant te zetten, dus het heeft in ieder geval geen vertraging veroorzaakt.

Heb het eens even nagekeken wanneer ik de switch van Proximus naar MV heb aangevraagd. Aanvraag ingediend op 5/3 en technieker is langs geweest op 16/3.
Denk dat alles op anderhalf uur klaar was.

Bij mij was dit op een appartement (2e verdiep) en ze gingen zelf alles regelen qua voorziening van parkeerplaats bij de gemeente voor hun lift (kabel is binnen getrokken door een gat in de voorgevel te boren). Maar dat waren ze dus vergeten. Indien dit iets is dat je ook zal nodig hebben dan raad ik aan van dat er specifiek bij te vermelden en eventueel te checken bij de gemeente of ze een aanvraag hebben ingediend.

Ze hebben het wel nog ter plaatse zelf opgelost door hun ergens strategisch langs de kant te zetten, dus het heeft in ieder geval geen vertraging veroorzaakt.

Waarom had jij een technieker nodig? Stapte je over van DSL naar glasvezel?

Waarom had jij een technieker nodig? Stapte je over van DSL naar glasvezel?
Ik heb denk ik 2 afspraken door elkaar gegooid ...

Toen ik nog bij Proximus zat ben ik inderdaad daar al overgestapt van DSL naar fiber. Die installatie was degene waarover ik hierboven sprak.
Voor de switch van Proximus fiber naar MV fiber hebben ze inderdaad nog eens een technieker gestuurd, die heeft toen bij mijn weten enkel de modem vervangen en alles nog eens getest.

Van switch DSL Proximus naar fiber Proximus: 5 weken (hier zaten toen wel de feestdagen tussen).
Switch van fiber Proximus naar fiber MV: 11 dagen

Terug
Bovenaan