Schrijf je ervaringen met Defensie proeven

Ja. Er wordt een omgeving geschetst, bijvoorbeeld jij als instructeur van een hoop nieuwe rekruten. Vervolgens krijg je dan verschillende vragen gebaseerd op situaties die zich kunnen voor doen in die omgeving.

Bijvoorbeeld; een rekruut doet zijn oefening na herhaaldelijk proberen nog steeds niet correct, wat doe je?
a) Je blaft hem af in het bijzijn van de andere rekruten
b) Je legt het hem nogmaals rustig uit
c) Je laat hem sukkelen en neemt hem nadien apart
d) Je straft de hele groep omdat hij het nog niet kan

Zo krijg je er echt een stuk of 50, en het is dikwijls moeilijk om te kiezen tussen wat jij zou doen en wat jij denkt dat het goede antwoord is.A

Je weet natuurlijk niet hoe ze vandaag de dag nog redeneren in het leger. Zitten ze daar nog met de mentaliteit van vroeger of houden ze daar ook al rekening met de gevoeligheden van vandaag.

Ik vertrek hier nu naar DOO, dat deprimerend gebouw daar...

Je weet natuurlijk niet hoe ze vandaag de dag nog redeneren in het leger. Zitten ze daar nog met de mentaliteit van vroeger of houden ze daar ook al rekening met de gevoeligheden van vandaag.

Defensie is een instituut dat is blijven stilstaan in 1980, zowel qua materieel/gebouwen/... als qua mentaliteit. Been there, seen that.
Als reservist is het nog fijn, maar boefer zou ik hier voor geen geld van de wereld willen zijn.

Defensie is een instituut dat is blijven stilstaan in 1980, zowel qua materieel/gebouwen/... als qua mentaliteit. Been there, seen that.
Als reservist is het nog fijn, maar boefer zou ik hier voor geen geld van de wereld willen zijn.
Ik moest vandaag voor de medische commissie verschijnen omdat ik niet akkoord ging met mijn p3 omwille van een LASIK ingreep terwijl ik een zicht van 10 op 10 heb. Tevergeefs... In andere landen kan je na een LASIK zonder probleem bij de infanterie of speciale eenheden, in de VS kan je zelfs piloot worden. In België mag je nog geen kanon afvuren... En dan maar klagen dat ze geen mensen vinden.

Ik moest vandaag voor de medische commissie verschijnen omdat ik niet akkoord ging met mijn p3 omwille van een LASIK ingreep terwijl ik een zicht van 10 op 10 heb. Tevergeefs... In andere landen kan je na een LASIK zonder probleem bij de infanterie of speciale eenheden, in de VS kan je zelfs piloot worden. In België mag je nog geen kanon afvuren... En dan maar klagen dat ze geen mensen vinden.

Is LASIK ook verboden?

Ik was al reservist toen ik intraoculaire lenzen heb laten plaatsen, wat zogezegd ook niet mag. Niets over gezegd en er is nog niemand over gevallen.

Weet iemand hoe je jezelf het beste voorbereid op de psychologische testen.

En een vraag voor iemand die bij de selectie zat wat waren je punten op de testen voor paracommando zo dat ik weet hoeveel ik er ongeveer overal op moet halen

Soldaat paracommando? Of ga je voor onderofficier of officier?
Alle gevechtsfuncties zoals paracommando, infanterie en verkenner moeten gewoon zwaardere fysieke proeven doen, voor de rest verschilt dat niet. Zorg gewoon dat je bij het interview genoeg kan motiveren waarom je voor de para's kiest.

Punten zijn allemaal op 20, en je moet 5 halen om 'geslaagd' te zijn. Uiteraard als ze 30 man aanwerven kiezen ze de 30 hoogste scores.

Soldaat paracommando? Of ga je voor onderofficier of officier?
Alle gevechtsfuncties zoals paracommando, infanterie en verkenner moeten gewoon zwaardere fysieke proeven doen, voor de rest verschilt dat niet. Zorg gewoon dat je bij het interview genoeg kan motiveren waarom je voor de para's kiest.

Punten zijn allemaal op 20, en je moet 5 halen om 'geslaagd' te zijn. Uiteraard als ze 30 man aanwerven kiezen ze de 30 hoogste scores.
Heb ingeschreven voor 2 vacatures soldaat para en onderofficier paracommando .
Maar vraag me vooral af wat meestal de standaard is ik weet dat er voor bij de ongeveer 30 plaatsen zijn ik ben 18 jaar en ben fysiek wel top in orde en ben zeer gemotiveerd

Je kan je fysiek nog tip top in orde voelen en zonder probleem twee marathons kunnen lopen, als ze nog maar zien dat je ergens een wervel hebt die niet recht genoeg staat kan je het schudden.

Ah, verkeerd begrepen. Van die psychologische is er geen oefenboekje, maar dat zijn ook allemaal situaties die geschetst worden en dan moet jij uit enkele keuzes selecteren hoe jij zou reageren of hoe jij er over denkt. Ook vragen waar een antwoord moet opgegeven worden gaande van helemaal akkoord, tot helemaal niet akkoord. Ik kreeg letterlijk de vraag of ik makkelijk allochtone vrienden maak bijvoorbeeld.

Ik heb net men testen gehad voor paracommando voor de basis testen hebk een 12,26
Op 20 voor technisch inzicht 9,12 op 20
En leiderschap 7 op 20 ik heb het gevoel dat dit niet goed is weet iemand of ik het ga halen met deze resultaten

Ik heb net men testen gehad voor paracommando voor de basis testen hebk een 12,26
En leiderschap 7 op 20 ik heb het gevoel dat dit niet goed is weet iemand of ik het ga halen met deze resultaten
Ik ben wel zeker dat ik heel goed ga presteren op de fysieke testen

Volgens mij is dat niet slecht. Ze werken daar met een bizarre puntenverdeling. Een 7/20 is bijvoorbeeld nog geslaagd. En volgens mij zijn voor paracommando de sportproeven het belangrijkst.

Dag Iedereen,

Weet er iemand of je met kleurenblindheid nog steeds niet bij Defensie mag werken ik had me 1 jaar geleden ingeschreven voor infantrie en was defenitief ongeschikt verklaard, en nu met het nieuws tegenwoordig dat jongere uitnodigingen krijgen voor bij Defensie te gaan ben ik benieuwd.

Ik vind het echt jammer ik blijf er over jammeren ik wou zo graag bij defensie werken ik snap niet dat ik ongeschikt wordt verklaard ik kan gewoon alle kleuren zien maar kan sommige niet onderscheiden ofzo 😑. Ik ben echt in topvorm zeer sportief persoon zeer gemotiveerd echt triest als ik zie wat voor types wel erdoor zijn bij Defensie😫. Alvast bedankt iedereen en succes!

Dag Iedereen,

Weet er iemand of je met kleurenblindheid nog steeds niet bij Defensie mag werken ik had me 1 jaar geleden ingeschreven voor infantrie en was defenitief ongeschikt verklaard, en nu met het nieuws tegenwoordig dat jongere uitnodigingen krijgen voor bij Defensie te gaan ben ik benieuwd.

Ik vind het echt jammer ik blijf er over jammeren ik wou zo graag bij defensie werken ik snap niet dat ik ongeschikt wordt verklaard ik kan gewoon alle kleuren zien maar kan sommige niet onderscheiden ofzo 😑. Ik ben echt in topvorm zeer sportief persoon zeer gemotiveerd echt triest als ik zie wat voor types wel erdoor zijn bij Defensie😫. Alvast bedankt iedereen en succes!

Zo'n wijziging moet gestemd worden in het parlement. Kan zijn dat dat in de toekomst veranderd, maar ik denk niet dat dat in het regeerakkoord staat.

Terug
Bovenaan