Science Fiction

Y'all are wrong! 1 is al een rollercoaster van jewelste en 2 was in alle aspecten beter. :eviltongue:
f27ede6e6df4ccf077b26263183e1ca299e9f395.gifv
sure won't

Die Cameron trademarked high octane action die hij als geen ander weet te schieten blaast eender welke andere big budget franchise way outa water. ;p
Preach brotha.

Deel 1 destijds in de cinema gezien en was toen lichtjes telleurgesteld. Maar Cameron en een "sequel" kon ik niet negeren dus met deel 2 in het vooruitzicht nog eens opnieuw bekeken, en klikte toen volledig.

Deel 2 neemt mooi zijn tijd, maar eens alles aan het rollen gaat is het toch wel serieus smullen. Qua pure commerciele film, doet niemand het beter. En maakt het nog eens pijnlijk bewust, hoe weinig goede actie regisseurs we hebben.

Meest criminele dat Cameron ooit heeft gedaan, is ons wijsgemaakt dat hij Battle Angel volledig ging verfilmen. Rodriguez heeft nog wel een deftige job gedaan, maar waar blijft de rest van die trilogy?(Ik vraag dat letterlijk aan u @DaFreak gij gaat da weten)

e4ba58445bc3163a20cf4a9b9140c70a.gif

You skxawng! ;p

@Koonut I hear ya. Heel die laatste act van Way of Water is gewoon insane. De laatste act van de originele Avatar en Fury Road niet meegerekend moet je denk ik al terug tot de Matrix Reloaded highway chase scene voor actie spaktekal van een gelijkaardig torenhoog niveau. Maar zelfs met al die overweldigende visuele bombast... Kreeg daar op het einde toch bijna een stofje in mijn oog. Hoe Seldana Neytiri neerzet vol rauwe emotie. Serkis has found his match.

Ivm Battle Angel Alita... Imma gonna try to feel which way the wind is blowing
giphy.gif

> On February 6, 2019, they announced that they have plans for Alita: Battle Angel 2 in the future - yay! (y)
> In April 2020, Christoph Waltz stated that he had not heard any discussions about a potential sequel to the film, and thought the possibility was unlikely following Disney's acquisition of 20th Century Fox - nay (n)
> in January 2021, director Robert Rodriguez said that he was hoping that a sequel to the film would be made. - maybe!
> Rodriguez claimed that he would try pitching an Alita sequel if The Book of Boba Fett series, directed by him, succeeded in "knocking people's socks off." - auch. 😬 nay (n)
> In December 2022, Rodriguez and Cameron took a virtual blood oath to make a sequel.[155] - Yay! (y)
> In April 2023, producer Jon Landau confirmed that the sequel was in active development with Rodriguez and Rosa Salazar returning as director and star, respectively. - Yay! (y)
> In July 2023, James Cameron reiterated that he is working on more than one sequel. - Yay (y)
> In a 2025 interview with Joe Rogan in May, Rodriguez emphasized that Alita's journey in the Iron City is far from over. - Yay! (y)

Conclusie; duidelijk stuck in dev hell but there's still a chance so maybe?

giphy.gif

I want Alita!!

Er is zooooooveel nog te vertellen in dit verhaal. De comics zijn echt goed en genoeg materiaal om er nog een paar films of zelfs een serie aan te breien.

● De Hollywood uitjes van Godzilla zakken met elke release verder weg in het moeras de mediocraty. Waar die van Gareth Edwards uit 2014 met de befaamde Halo jump nog best goed was ging het met de daaropvolgende releases vrij stijl bergaf. Gelukkig is daar nog Toho. Die zijn naast een vervolg op Godzilla Minus One en Shin Godzilla nu ook bezig aan een mysterieuzer origineel project dat zich in het "godzilla universe" zou afspelen maar dat Godzilla zelf niet zou opvoeren. The return of Mothra? Of misschien een van de minder bekenden zoals Hedorah of Ebirah, of wie weet, something all new? 🤞 Met reeds 2 serieuze film op hun slate mag die laatste van mij gerust de andere richting uitgaan.
mothra-rebirth-of-mothra.gif

● Trailer voor Woken
Anna wakes to kind faces she doesn’t recognise and a remote island she has no memory of. She is forced to re-learn everything about herself, her husband and the baby she is carrying. But when two disfigured people arrive on the island and there is a violent altercation she discovers that the human race is close to extinction and goes searching for the truth about herself. Duidelijk een indie met kleiner budget maar heeft zo te zien nog wel potentieel.

● Leuke unofficial MIB short; Neuralyze This!

● Chris Moore is no more - RIP :frown:
Grote naam onder SF illustrators. Zijn kunst sierde de covers van menig Philip K Dick, Asimov en Arhtur C Clarke meesterwerk maar ook Vonnegut, Le Guin, Bester, ... vertrouwden hem met de visuele depictie van hun werelden. Ook recenter leverde hij nog covers af voor grootheden als Stephen King en Alistair Reynolds. Heb persoonlijk echt een zwak voor die klassieke sci-fi covers die tonnen sfeer uitademen.
flowers-for-algernon-0b6faabe-59af-4b7d-b055-521b118c1f5-resize-750.jpeg
19794589996a08ba24c14798201484df.jpg
OIP.l3AEhtvd6yOF27FlZXiJ-QHaLz

e683dacb82ecc01a4492b6a39c1036b3.jpg
dY7dGjT.jpeg
9OMDdTn.jpeg

MK8a4xs.jpeg
r8KwyRo.jpeg
DJYzIjnVAAAa4Eo.jpg

● Trailer voor Trachtenbergs nieuwe Predator; Badlands
agmllx3939ef1.jpeg

Laatst bewerkt:
Van 24 tot 27 juli is het weer comic-con in LA en je merkt nu al een versnelling in het nieuws

● Zo zal er op comic-con een animatie reeks van John Carter worden voorgesteld.
PVY8jW.jpg

De befaamde Barsoom boekenreeks van Edgar Rice Burroughs, en dan specifiek het eerste boek; Princess of Mars, werd reeds eerder in 2012 naar het scherm vertaald.
Die film was jammer genoeg niet zo'n geweldig schot in de roos. Visueel behoorlijk spectaculair en naar mijn mening zeker entertainend genoeg om eens te bekijken maar financieel sloeg deze een vrij diepe put waardoor vervolgen uitbleven.
Benieuwd of showrunner Michael Kogge het met deze animatiereeks beter gaat doen.

● Margot Robbie set to star in Attack of the 50 foot Woman remake. Dit wordt in feite de 3e remake want het origineel uit 1958 met Allison Hayes werd ook in 1993 met Daryl Hannah al eens heropgevoerd. Kan niet zeggen dat die IMDB scores niet kloppen maar deze vallen echt wel onder de so bad they're good categorie. Anyway, nu dus een nieuwe met niemand minder dan Margot Robbie. Mensen met macrophilia kink rejoice! We kregen in zekere zin al een kleine sneak preview in de barbie teaser.
Death by Snu Snu? I am all here for this. :biglaugh:

● Ondertussen confirmed, trailer voor Avatar: Fire & Ash zal spelen voor de nieuwe Fantastic 4. :woohoo:
Gerucht gaat rond dat deze 28 juli zijn online debuut zal maken.
TQDS8O.jpg

● Apple blijft geheimzinnig doen over Vince Gilligan's (Breaking Bad & Better Call Saul) nieuwe show waar die ondertussen al een hele poos aan bezig is. Eerste seizoen is reeds ingeblikt en wordt momenteel afgewerkt. Apple was er zo wild van dat ze ook het tweede al in productie hebben. Toch is er nog steeds geen plot bekend, zelfs geen titel, enkel de codenaam; Wycaro 339

Seehorn werd onlangs geinterviewed and noted she still “can’t even tell you the title,” but explained the series is “sci-fi but in a more psychological kind of sci-fi way.” It will be told through her character's point of view and the show is said to be set in our world while putting a tweak on it, bending reality and focusing on people and exploring the human condition in unexpected, surprising ways. Yeah that's not a lot to go on maar gezien de namen, het enthousiasme en mysterie errond alsook het feit dat Apple zowat de thuisbasis is geworden voor quality sci-fi... Excite!

Apple really going all in to hype this up.

happiness-is-contagious.jpg

Don't get excited yet. Countdown tot reveal binnen dikke 2 dagen. 😅

Laatst bewerkt:
● Trailer voor Woken
Anna wakes to kind faces she doesn’t recognise and a remote island she has no memory of. She is forced to re-learn everything about herself, her husband and the baby she is carrying. But when two disfigured people arrive on the island and there is a violent altercation she discovers that the human race is close to extinction and goes searching for the truth about herself. Duidelijk een indie met kleiner budget maar heeft zo te zien nog wel potentieel.
Looks very very cool this one.

● Trailer voor Trachtenbergs nieuwe Predator; Badlands
agmllx3939ef1.jpeg

En ook deze ziet er cool uit. Prey zelf ook nog niet gezien, en die animatie zou ook de moeite zijn geweest.

Vond Prey ok, zeker entertained en veel, veeeel beter dan die Predator ervoor van Shane Black. Die daarvoor, Predators van Antal met Brody vond ik wel iets beter maar dat lijkt tegen de consensus er rond in te gaan.

Ook die recente animatiefilm; Killer of Killers werd vrij goed onthaald maar vond er persoonlijk niet zo veel aan.

Ook wel benieuwd naar Trachtenbergs nieuwe. Die nieuwe predator met zn derpy bakkes gaat wel even wennen worden maar Elle Fanning compenseert daar voor. 😇

Laatst bewerkt:
Ik ben 1 van de weinige die de Shane Black Predator wel kon smaken, was thrashy good fun.

predator-holyshit.gif

You guys disgust me ;p

Nee snap ergens nog wel wat je wil zeggen. AvP heeft nog wel zijn qualities in a B-movie sense. Niet over nadenken en luchtiger onzin sfeertje ipv de beklijvende atmosfeer van het origineel. Bij momenten so bad it's good. Die van Shane Black zou ik daar wel nog onder ranken als just bad, not good. At all. 😅

The Predator is tenminste nog funny, zeker Sterling K Brown.
Imo krijgt The Predator wat teveel flack. OK het is absoluut geen goede film, OK dat einde is belachelijk, OK ze gaan een beetje onnozel erover.
MAAR daarentegen hebt ge wel een film die zichzelf niet serieus neemt (looking at you Predators), perfect weet wat voor schlock ze aan het maken zijn, lekker R-rated gory is, en leuke gags (al dan niet verwijzend naar de vorige). En als added bonus krijgt ge een uber funny en badass Sterling Brown.

Allez ge gaat mij die film nooit horen verdedigen als "goed", maar ik lach mij wel ziek als ik die bekijk.

Edit: HDTGM mag dringend The Predator eens behandelen!!

AVP weet ik zelfs niet meer of ik überhaupt uit heb gekeken, of dat mijn brein zichzelf gewoon beschermd heeft tegen die kanker.

Ik vond het concept toch wel goed van AvP, een piramide diep onder het ijs waar Aliens gekweekt werden om voor de Predators op te jagen.

Geen enkele Predator film kan tippen aan de originele uiteraard, die is gewoon buiten categorie :cool:

● Solar Opposites returns October 13th
Final Season? :cry2: Hopelijk werden de makers op tijd ingelicht zodat ze alles deftig kunnen afwikkelen. Ondertussen zijn het eigenlijk 3 shows in 1. Hopelijk krijgen Cherie en de wallians een episch einde en slaagt Dodge Charger, formerly known as Glen, erin om de corrupte SilverCops neer te halen. En dan hebben we natuurlijk onze alien mainliners; will the pupa transform to his next stage?

● Wolfenstein TV Series in Development at Amazon From ‘Fallout’ Producer Kilter Films, Patrick Somerville
Patrick Somerville is attached to serve as the creator, writer, executive producer, and showrunner. Jonah Nolan, Lisa Joy, and Athena Wickham will executive produce via Kilter Films. Somerville has been a fan of the “Wolfenstein” games since he was a child. He is best known in the TV space for creating the shows “Maniac” at Netflix and “Station Eleven” at HBO Max, serving as executive producer on both and showrunner on “Station Eleven.” He was also a writer and supervising producer on the critically-acclaimed HBO series “The Leftovers.” Maniac, Station Eleven & The Leftovers you say? Behoorlijk indrukwekkend palmares. Let's hope all things this dude touches keep on turning to into high purity gold.
cucHL4O.png

Exact plot details are being kept under wraps, but the (incredible) official logline of the series simply states, “The story of killing Nazis is evergreen.”

● Eerste trailer voor het 2e seizoen van Gen V
Benieuwd hoe ze gaan omgaan met Chance Perdomo's dood

● Keith David, who voices the President of the United States in Adult Swim’s Rick and Morty, is getting his own spinoff. The Warner Bros Discovery-owned cable network has ordered "President Curtis". The announcement came as David made a surprise appearance Friday at the Rick and Morty panel at San Diego
rick-and-morty-character-president-curtis-gets-his-own-anima_ky2w.jpg

“President Curtis has always been one of our favorite characters to write — he’s the only person in the multiverse who can go toe-to-toe with Rick and still hold office,” said Harmon and Siciliano. “Now we finally get to go on sci-fi missions from Curtis’ point of view. And with Keith David leading the charge, it’s going to be a wild ride.”

● Brandon Routh & Mena Suvari star in sci-fi horror Ick
Meh, kan niet direct zeggen dat ik er warm van word. 🤷‍♂️

● Apollo 13 krijgt een IMAX re-release, hopelijk ook bij ons! 🤞

● Nog een nieuwe poster voor Trachtenbergs nieuwe Predator, Badlands
i5vdk8it44ff1.jpeg

● Apple licht na maanden een eerste tipje van de sluier op rond Vince Gilligan's (X-Files, Breaking Bad, Better Call Saul) mysterieuze nieuwe reeks "project Wycaro 339" waar ze nu eindelijk de echte titel van onthuld hebben. Pluribus premiert op Apple TV+ op 7 november.
This is one weird teaser. Best vreemd en geheel niet wat ik verwachtte. Maar geen erg, ik hou wel van vreemd. Benieuwd! Pluribus is a genre-bending original in which the most miserable person on Earth must save the world from happiness. :thinking: Revolution in a skinner box world? Alhoewel die tagline, Happiness is contagious, samen met dat petrischaaltje eerder doet denken aan soort engineered virus of misschien zelfs besmettelijke protein disorder a la creutzfeldt-jakob die dopamine huishouding in overdrive pusht? Ben ook wat aant graven geweest naar mogelijke betekenissen van de titel. Letterlijke vertaling uit het Latijns komt neer op het meervoud van veel; "vele velen". Tevens ook de naam van een vroege multiprocessor die dienst deed als een van de eerste switches waar een voorouder van het internet, ARPANET, op steunde voor packet transmissie. Maar ik vermoed dat ook dit er voor iets gaat tussen zitten; https://en.wikipedia.org/wiki/E_pluribus_unum

Laatst bewerkt:
Excuses voor de recente news overload. T'was een hele tijd doods maar nu kan je geen digitale steen omdraaien of er zit een sci-fi nieuwtje onder. In my defense, t'is comic-con! nuja... I ain't complainin. 😄

● Trailer voor intrigerende Time Loop thriller; Exit 8

● War of the Worlds "screenlife" film zal te streamen zijn op prime vanaf 30 juli.
Heb zo mijn twijfels bij deze. Het meeste budget ging duidelijk naar de cast (Ice Cube, Eva Longoria, Clark Gregg) met een hele hoop digitale artifacts en storing die de cheape VFX moeten verbloemen. Maar los daarvan weet ik niet of die verandering waar de aliens nu binnenvallen voor onze data zo'n goeie is. Zal waarschijnlijk ook iets proberen te zeggen over de surveillance state. Valt nog te bezien of dat op iets slaagt.

● Speciaal voor @Lint omdat ik weet dat deze graag up to date blijft on all things Avatar
Volgende uitgave van Empire magazine verschijnt op 31 juli en staat volledig in het teken van Fire & Ash. Vandaag onthulden ze hun covers.
empsept25-avatar-fire-ash-cover-varang-newsstand.jpg

Meet Oona Chaplin's Varang, leader of the Ash clan.
Varang is the leader of a people who have gone through an incredible hardship. She's hardened by that," filmmaker James Cameron explained earlier this year. "She will do anything for them, even things that we would consider to be evil." Empire joined James Cameron for two whole days at Avatar HQ, getting a first-hand look at how he crafts his mind-blowing sci-fi epics with astonishing precision – all while peeking ahead at what’s to come in the saga’s thrilling third chapter. Inside, we talk to Sam Worthington about the darkness awaiting Jake Sully after The Way Of Water’s tragic finale; we get an audience with magnetic new Na’vi villain Varang, as Oona Chaplin joins the cast; we watch Cameron as he puts the finishing touches to shots from the biggest Avatar movie yet; and he teases the future of the franchise beyond Fire And Ash. It’s packed with never-before-seen imagery – with new characters, new landscapes, and new cast shots from behind the scenes. Pandora awaits.
empsept25-subs-cover-avatar-fire-ash-varang.jpg

● Steve Pink, vooral bekend als regisseur verantwoordelijk voor Hot Tub Timemachine 1 en 2 komt met een indie; Terrestrial
"a completely original and unpredictable dark comedy sci-fi thriller about belonging, paranoia, and idolatry."
Duidelijk lower budget, too early to tell how this 'll turn out. Met Pauline Chalamet, yep zus van.

● Star Trek Starfleet Academy teaser
Deze mag dan nog Holly Hunter en Paul Giamatti opvoeren, not quite feeling it. Ik zal het wel een kans geven maar lijkt erop Kurtzman's zoveelste misfire te worden.

● 4k restoration op komst van The Man in the White Suit
Een jonge Alec Guinnes (Obi Wan) schittert in deze fantastische sci-fi comedy uit 1950 die tot vandaag uitstekend overeind blijft.

● The Cycles of Humanity
Gisteren deelde ik in het AI subforum enkele van de meest indrukwekkende kunst/slop werkjes (? 😅) die ik al ben tegengekomen en besefte net dat ik Gossip Goblin's fantastische Cycles of Humanity reeks hier nog niet gelinkdropt heb. Bij deze stellen we dat recht. Ik deel er hier nu 4 maar echt wel de moeite om de reeks in z'n geheel eens te checken. Elke video behandelt het bereiken van een andersvormige technologische singulariteit.

Laatst bewerkt:
@Lint Nog is naar Fantastic 4? :thinking:

Heb mijn tickets voor morgen (en voor Jurassic Rebirth & 28 Years Later) Jammer dat Eddington op zo'n stom uur speelt. Al maar 1 vertoning meer in UGC. Hopelijk draait die volgende week nog. Bring Her Back is er jammer genoeg al uit de zalen verdwenen.

Anyway, kweet dat u mening in deze niets waard is dus zal het morgen zelf wel zien. ;p

Trailer speelt ook voor Rebirth? Dus ik kan hem morgen 2x zien? Vreemd want Rebirth is van Universal en niet van Disney maar zou er zeker niet treurig om zijn. :biglaugh:

Kwestie van BG's favoriete film uit XXXX thread niet te veel te derailen;

Fuck Blomkamp. Ik ben helemaal fan van wat hij denkt dat hij is en de visies die hij heeft voor zijn films. Maar het eindresultaat blijft hetzelfde: Fuck Blomkamp.
a99127a0401efaef2c9d58462c18d3028ac131e3_hq.gif

t'is wederzijds, eat lead punk!
QU4Dps5.gif

:woohoo::hug:

Nee blomkamp is er sinds District 9 inderdaad wel op achteruit gegaan maar het is ook wel deels door District 9 dat al zijn werk erna onder een zoveel zwaarder vergrootglas kwam te liggen, juist omdat hij de lat met zijn debuut zo hoog gelegd had. De verwachtingen voor Chappie en Elysium lagen mede daarom torenhoog en werden inderdaad niet ingelost maar toch zijn ze veel gedurfder, mooier en allround meer entertainend dan de gemiddelde blockbuster. Die zijn, net als de Matrix sequels en voor dezelfde rede, aan herwaardering toe.

Zijn laatste, Gran Turismo, vond ik persoonlijk zn minste tot nu maar die werd wel veel beter onthaald. ("the film’s current ninety-eight percent Rotten Tomatoes audience score rating places Gran Turismo above Barbenheimer and Oppenheimer and among the highest-scoring films for all of 2023." 😵‍💫) Ik hoop in ieder geval dat hij nog kansen krijgt. Net zoals Snyder zou die beter een andere zijn script adapteren ipv zelf te schrijven want dat hij visueel getalenteerd is staat denk ik buiten twijfel.

Terug
Bovenaan