Science Fiction

Die eerste post van Reddit die ik gelinkt had is gestart door de acteur die Father speelt in de serie. Men gaat proberen om via de community iets gedaan te krijgen zodat Warner toch de serie nog zou willen voortzetten.

Staat hier al langer op de lijst. Maar stel dat die cancellation er komt, is het dan een einde met een cliffhanger?
Er worden in de laatste aflevering enkele cliffhangers opgezet zodat je met enkele vragen zit. De serie zet heel wat mysteries op en die zijn allemaal nog niet verklaard. Als je enkel iets af wilt zien is deze serie het zeker niet.

Er worden in de laatste aflevering enkele cliffhangers opgezet zodat je met enkele vragen zit. De serie zet heel wat mysteries op en die zijn allemaal nog niet verklaard. Als je enkel iets af wilt zien is deze serie het zeker niet.

Allright, dan wacht ik ff af of het er toch nog van komt maar anders gaat die van de lijst af.

De community gaat er wel voor; https://renewraisedbywolves.org/ Een Expanse-like save zou leuk zijn. Hopelijk is Bezos ook van deze fan? 😅

● Na nieuws dat we ons in de nabije toekomst mogen verwachten aan een seizoen van Rick & Morty japanese style anime van de hand van Takashi Sano laat het team achter Solar Opposites weten dat ook zij terugekeren in de wel heel nabije toekomst;

● Matt Shakman, (Disney+ serie "WandaVision" & "It's Always Sunny in Philadelphia") will be helming the first two episodes of the upcoming Godzilla and Titans series for Apple TV+. The as-yet-untitled series will continue the story established in the "Legendary Monsterverse,"

● "Robotech," which was the American adaptation of three unrelated Japanese anime TV series edited into one, aired in the United States back in 1985. In the series, an alien ship crashed on Earth, and humans used the technology to create giant mecha to battle a looming alien invasion. Rhys Thomas (Disney+ serie "Hawkeye,) will helm the film for Sony Pictures.

tumblr_n8as2cvYtF1s5oxc0o1_500.gif

pew pew pew pew 🤷‍♂️

Laatst bewerkt:
● Studio Trigger brengt ons in September Edgerunners
🤷‍♂️

● Jesse James Keitel confirmed voor volgende aflevering van Strange New Worlds :woohoo:

● Anthony Hopkins confirmed for Zack Snyder's star wars ripoff Rebel Moon. 🤷‍♂️

● IFC films hun batting average ligt belachelijk laag maar deze trailer voor "Vesper" ziet er heel veelbelovend uit. Fingers crossed voor één van hun zeldzame parels.

● Inside Job returns for season 2.

● The Rick & Morty wave blijft verder aanzwellen en van mij mag dat.

Love, Death + Robots renewed for season 4 🥳:clap:
oh-man-this-is-so-exciting.gif

Laatst bewerkt:
Mss kunnen ze gaan voor een afsluitende graphic novel of gewone roman. Zo kunnen ze met beperkt budget en mankracht toch het verhaal afronden.

Bijzonder weinig sci-fi nieuws laatste maanden :headshake:

Dan sleuren we er maar wat randanimatie bij. 😅

● All Tomorrows: A Billion Year Chronicle of the Myriad Species and Mixed Fortunes of Man
Begint als een tamelijk droge toch interessante opsomming maar wordt gaandeweg vreemder en vreemder. Tool Breeders & The Modular ftw. Die Lizard Herders... 😬

● En als er geen nieuwe films aankomen kijken we maar even naar de games die vrij duidelijke links hebben met gekende films en series;
Dat hier Rick & Morty talent mee gemoeid is zal ik niemand moeten vertellen.

Giger would be proud.

● Ik moet nog beginnen aan het 3e seizoen van "For All Mankind" maar juist bericht gelezen dat het renewed is voor S4. Als ze weer zo'n tijdsprong gaan maken als in de vorige seizoenen gaan we echt wel in serieus onbekende wateren terecht komen. :p

SAAB5-12.png

Easy as eating pancakes.

Gebaseerd op verre prequelboeken. Dat hoeft voor mij niet. Dan maken ze beter nog eens een serie of film over latere Dune boeken of andere reeksen van Hebert. The Green Brain of Helstroms Hive zouden nog interessante scifi horrors kunnen zijn en zijn Pandora reeks ook interessante alien scifi.

● Met grote spijt bump ik dit topic met volgend nieuws; Greg Bear is on life support and will be taken off of it this weekend. 😢
Fh8uFcnWIAYK5ub

Prolly één van mijn favoriete sci-fi schrijvers. Als je van hem maar één boek leest, make it this one;
bloodmusic_alt8.png

Ooit zal Hollywood zijn boeken verfilmen (ook Eon, Darwin's Radio, The Forge of God, ...) en zal hij wereldberoemd worden.

“Thought moves like a dissociation of leaves across a lawn in a breeze.”
― Greg Bear, Blood Music

Gonna miss that voice for sure. 😭

Foundation S2 zal eind 2023 verschijnen maar S3 heeft reeds groen licht gekregen. 👌
N3vMzk8.jpg

Niet echt trouw aan het bronmateriaal maar wel een fantastische reeks op zich!

● We wisten al dat Noah Hawley voor FX aan een reeks in het Alien universe bezig was maar Disney bevestigt nu dat Fede Alvarez (Don't Breathe & Evil Dead 2003) een nieuwe langspeler voor het grote scherm zal regisseren. "20th Century and Scott Free made this a top priority after hearing Alvarez’s pitch." Dit wordt de eerste alien film onder disney. Ben curieus.

● Ze worden niet door iedereen gesmaakt maar ben persoonlijk wel fan van Benson & Moorhead hun films. Vooral The Endless, maar Spring, Synchronic en Resolution vond ik ook allen de moeite. Na MoonKnight keren ze terug naar hun roots met Something in the Dirt.
Echt absurd wat die weten te realiseren op een shoestring budget met een crew van 10 man en een paardenkop.

Pixar heeft een nieuwe aangekondigd; Elio. a boy who finds himself transported across the galaxy and mistaken for the intergalactic Ambassador for planet Earth."
cxIo9Ql.jpg

Set to return for earth; Spring 2024

● HBO To Adapt The David Cronenberg Classic Scanners As a Series
giphy.gif

Cronenberg's "Scanners" followed the rise of people known as "scanners," who have various psychic and telekinetic powers, and how their existence threatens base model humans. A private security firm starts hiring scanners to fight scanners.

Star Trek: Picard returns for its 3rd and final season (thank god)
On the bright side, it can't possible be worse than the previous two season, right? right?! :/

Kingdom of the Planet of the Apes starts filming
Zal zich afspelen vele jaren na Caesar's "war". Zou me niet verbazen moest dit een soft reboot van de originele trilogie zijn. In Rise of the planet of the Apes zagen we immers kort op tv een nieuwsbericht over een ruimtetuig met astronauten aan boord dat spoorloos verdwenen was.
planet-apes.gif

Ze zullen het deze keer zonder de kracht van de twist in het origineel moeten doen. Nu ja, zelfs zonder die prequel trilogie. Die twist kent natuurlijk iedereen al dus ze zullen het sowieso anders moeten aanpakken.

● Apple greenlights Dark Matter
4HTPQ.jpg

The series will follow Jason Dessen, played by Joel Edgerton, a quantum physicist who gets abducted into an alternate universe where he has discovered inter-dimensional transport technology.

● 15 januari, mark that down. Dan start HBO's The Last of Us.

● Darren Aronofsky is bringing "Answers" to FX
"The Answers" is an adaptation of the Catherine Lacey novel of the same name. The story is described as one that's "set in the near future and follows a heartbroken young woman who joins an enigmatic experiment that promises to hack love."

Avenue 5 keert terug voor zijn tweede en tegelijk ook final season.
Ik was persoonlijk niet zo'n fan van het eerste seizoen wat bizar is want HBO, Hugh Laurie en de schrijvers van VEEP zouden samen toch een geweldige cocktail moeten kunnen voorschotelen. Nu goed, kzal deze er ook wel door jagen. Misschien moesten ze hun draai nog vinden.

● De makers van Dark keren terug met 1899. Nu te bekijken op netflix. Dark was fantastisch dus zeer benieuwd naar deze.

● Andrew Stanton (WALL·E) zal voor Searchlight (Fox/Disney) het sci-fi drama "In the Blink of an Eye" regisseren.
Written by Colby Day, the project seeks to explore no less than the entire history of the world and tackle the nature of life, love, hope and connection, doing so by focusing on three intersecting storylines. Stanley Kubrick’s 2001: A Space Odyssey, Christopher Nolan’s Interstellar, and Paul Thomas Anderson’s Magnolia are the watchwords.

De fuq. How to set insane expectations 101 😅

Die Day heeft ook Spacemen geschreven voor Netflix waarin Adam Sandler met een ruimtespin gaat filosoferen op weg naar de rand van ons galaxy. Zou in de loop van dit jaar moeten uitkomen. Die kerel heeft dus in feite nog niets verwezenlijkt maar het is nu al een naam die ik in het oog houdt. Tamme reboots these are not. :p Fingers crossed dat deze zo goed gaan ogen als ze klinken. 🤞

● Don DeLillo's 1985 postmodern opus, "White Noise," was considered for decades to be unfilmable and not without good reason. Much of the book's events, especially the ones surrounding what is called the "Airborne Toxic Event," are extremely abstract, making the task of adapting these scenes to the screen an uphill task. This is made especially more difficult when you take into account all of the philosophical themes interwoven throughout both the characters and the story. It's these issues that made initial adaptations of "White Noise" fall through. That is, until Noah Baumbach decided to make his own adaptation, and he somehow managed to see it to completion.

● Get ready to witness something out of this world. It was recently announced that Flying Lotus :woohoo:, the pseudonym of music producer and director Steven Ellison, will return to filmmaking with a science-fiction thriller entitled "Ash." It will largely follow two astronauts, one that has been awakened to find her entire crew murdered and another that is sent to rescue her. When the two meet up, however, their distrust of each other grows as more questions surrounding the mysterious murders surface. Tessa Thompson will play the sole survivor of the doomed spaceship, while Joseph Gordon-Levitt will portray the astronaut dispatched to rescue her. "District 9" director Neill Blomkamp will serve as executive producer alongside Echo Lake Entertainment, XYZ Films, and GFC Films.

● Ik heb het gevoel dat Pantheon volledig onder de radar aan het passeren is en dat is een gigantisch onrecht. Dit is een cyberpunk meesterwerkje dat serieus weet te verbazen! Kijken die handel! (Amazon Prime)

● Woensdag de finale van het eerste seizoen van Andor. Zelfs als Star Wars je niet veel zegt, deze is de moeite. Er komen sowieso al geen jedis en lichtzwaarden aan te pas maar zelfs de resterende star wars elementen zou je er kunnen uitzwieren en dan heb je nog altijd een goed verhaal over.
Thumbs_up%21.gif

TLDR i know. Soz, maand op congee geweest, had wat in te halen. :p

Laatst bewerkt:
Ik ben alles behalve een voetbal kijker dus ik overbrug de komende maand met een hoop films en ben ook is aan Andor en 1899 begonnen. Dark was mijn serie voor tijdens de lockdown dus naar 1899 keek ik wel erg uit. 2 afleveringen ver en het stelt niet teleur, weeral scheppen Friese en Odar een wereld die mysterieus is met personages die ook allemaal iets te verbergen hebben. En ook Andor smaakt naar meer na 2 afleveringen.

Qua rewatches wil ik Avatar en Aliens is herbekijken, 2 films die ik de eerste keer dat ik ze zag eigenlijk niet zo super vond. En Starship Troopers, heb die ooit is bekeken als manneke van 9 benieuwd of dat overeind blijft

Hah, idem hier. Absoluut geen voetbalkijker. 1899 al gezien.
Heb al de helft van Wednesday gezien, en voor de rest is er niets meer van series dat me boeit. Binnen een maand wel nog the Witcher Blood Origin. Maar tot dan alleen maar films kijken :)

Ik ben alles behalve een voetbal kijker dus ik overbrug de komende maand met een hoop films en ben ook is aan Andor en 1899 begonnen. Dark was mijn serie voor tijdens de lockdown dus naar 1899 keek ik wel erg uit. 2 afleveringen ver en het stelt niet teleur, weeral scheppen Friese en Odar een wereld die mysterieus is met personages die ook allemaal iets te verbergen hebben.
Ik wil 1899 ergens wel zien, maar ik heb een bloedhekel aan Dark, vooral:
  1. Hetgene mij het meest stoort: Die serie zit helemaal niet moeilijk in elkaar. Ze doen alsof het moeilijk is, en slagen daar enkel in omdat ze een hoop info op een warrige manier brengen. Dat is niet moeilijk omwille van de content hé, dat is moeilijk omdat ze hun verhaal niet goed kunnen brengen.
  2. Waarom rekken ze alles zo uit? Die eerste 5 afleveringen hebben eigenlijk maar content voor 1,5u. Het wordt allemaal kunstmatig uitgerokken.
  3. De schrijvers nemen onnozele shortcuts en flauwe trucken om hun verhaal & encounters te doen kloppen (ze laten bewust info niet zien die de karakters wel zien, Ulrich laat zijn deur open staan :cautious:, onnozele en onnatuurlijke interacties, ...)
Is 1899 hetzelfde, of hebben ze geleerd een deftig script te schrijven?

En Starship Troopers, heb die ooit is bekeken als manneke van 9 benieuwd of dat overeind blijft
Die blijft 100 duizend procent overeind, machtige film die zowel werkt op "adrenaline rush start to finish" niveau, als op "heh die heeft ook wat te zeggen" parodie niveau.
Paul Verhoeven is niet altijd goed, maar als het goed is, is het HEEL goed (Total Recall, RoboCop en Starship Troopers for life).

Ik wil 1899 ergens wel zien, maar ik heb een bloedhekel aan Dark, vooral:
  1. Hetgene mij het meest stoort: Die serie zit helemaal niet moeilijk in elkaar. Ze doen alsof het moeilijk is, en slagen daar enkel in omdat ze een hoop info op een warrige manier brengen. Dat is niet moeilijk omwille van de content hé, dat is moeilijk omdat ze hun verhaal niet goed kunnen brengen.
  2. Waarom rekken ze alles zo uit? Die eerste 5 afleveringen hebben eigenlijk maar content voor 1,5u. Het wordt allemaal kunstmatig uitgerokken.
  3. De schrijvers nemen onnozele shortcuts en flauwe trucken om hun verhaal & encounters te doen kloppen (ze laten bewust info niet zien die de karakters wel zien, Ulrich laat zijn deur open staan :cautious:, onnozele en onnatuurlijke interacties, ...)
Is 1899 hetzelfde, of hebben ze geleerd een deftig script te schrijven?
Niet echt akkoord over Dark, op welk punt ben je juist afgehaakt?

1899 smaakt tot nu toe wel echt naar meer al is het twee afleveringen ver wel nog vooral aan het opbouwen. De setting op de boot maakt het wel boeiend: er is niet echt een manier om weg te geraken en niemand aan boord is precies onderweg naar Amerika voor het avontuur

Terug
Bovenaan