Sekiro: Shadows Die Twice

Joeri

Redacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
sekiro.png

release: 22 maart 2019
genre: action-adventure
dev: From Software

Van de makers van Dark Souls.

Set in the re-imagined world of late 1500s Sengoku Japan; a brutal, bloody period of constant life-and-death conflict, in Sekiro: Shadows Die Twice you are the “one-armed wolf,” a disgraced and disfigured warrior rescued from the brink of death.

In the game, players come face-to-face with larger than life foes; unleash an arsenal of deadly prosthetic tools and powerful ninja abilities to blend stealth, vertical traversal, and visceral head-to-head combat in a bloody confrontation.

Laatst bewerkt door een moderator:
Sinds vandaag -50% op Steam.
Heb hem dan maar binnengehaald aangezien Elden Ring zo'n succes was.

Een uurtje ver en vind de controls wel al interessant, het parryen geeft ook voldoening.

Benieuwd of ik deze ga blijven spelen.

Sinds vandaag -50% op Steam.
Heb hem dan maar binnengehaald aangezien Elden Ring zo'n succes was.

Een uurtje ver en vind de controls wel al interessant, het parryen geeft ook voldoening.

Benieuwd of ik deze ga blijven spelen.
Dit spel is awesome! Vechtsysteem is subliem! Echt, doorzetten! Je gaat het u niet beklagen. Je moet idd heel veel paryen, maar de gevechten zijn zo intens, gameplay is zo goed! En het verhaal is awesome en te volgen. Echt 👌👌👌.

Doordat dit topic hier weer opgerakeld is, krijg ik ook spontaan weer zin om er nog eens door te gaan. Zoals Boss hierboven aangeeft, het combat systeem is echt zo satisfying eens het klikt. Een van de beste games van de afgelopen jaren, nu nog steeds. Die laatste baas gaat mij eeuwig bijblijven denk ik!

Niet enkel de game is moeilijk maar hem goedkoop op de kop tikken eveneens. Dankzij de uitgever Activision is blijft de prijs rond de 60 euro hangen (PC) . Toch echt een klote bedrijf he.

Niet enkel de game is moeilijk maar hem goedkoop op de kop tikken eveneens. Dankzij de uitgever Activision is blijft de prijs rond de 60 euro hangen (PC) . Toch echt een klote bedrijf he.
Nog tot 09/05 staat deze aan 29,99 via Steam.

Ik ben dit nu voor de eerste keer aan spelen, en ik lees overal dat dit bijvoorbeeld veel moeillijker is dan elden ring.
Maar ik speel dit veel vlotter dan mijn eerste dagen elden ring, of is dat normaal in 'begin' ? :)

Ik ben gisteren gestopt na het killen van die "drunken" mini boss, maar ik kan precies veel beter overweg met dat parrying dan met dodgen en rondrollen :D

Zal anders zijn als ik bij de eerste echte boss kom zekers?

Ik ben dit nu voor de eerste keer aan spelen, en ik lees overal dat dit bijvoorbeeld veel moeillijker is dan elden ring.
Maar ik speel dit veel vlotter dan mijn eerste dagen elden ring, of is dat normaal in 'begin' ? :)

Ik ben gisteren gestopt na het killen van die "drunken" mini boss, maar ik kan precies veel beter overweg met dat parrying dan met dodgen en rondrollen :D

Zal anders zijn als ik bij de eerste echte boss kom zekers?
Goh, misschien ligt deze u gewoon beter. Maar moet wel eerlijk zeggen, één van de moeilijkste spellen die ik ooit uitgespeeld heb. Alhoewel, de Ninja gaiden games vroeger waren ook gene ijle 😜. In ieder geval, this echt top 👌.

Amai ik vind Sekiro een heel pak moeilijker dan Elden Ring. Ik ga hem ook even aan de kant zetten, na Elden Ring en Cuphead is het mss even tijd om wat makkelijkere games te spelen. Uitstel is geen afstel want de eerste 2 uren waren veelbelovend.

Amai ik vind Sekiro een heel pak moeilijker dan Elden Ring. Ik ga hem ook even aan de kant zetten, na Elden Ring en Cuphead is het mss even tijd om wat makkelijkere games te spelen. Uitstel is geen afstel want de eerste 2 uren waren veelbelovend.
Dikke 3 jaar later opnieuw begonnen en ik zit nu waar ik toen gestopt ben, maar wel een stuk vlotter.
Hirata Estate volledig done, nu net de bull down in Ashina. Vind het wel nog steeds een stuk moeilijker dan ER, DS3 en LoP maar ik probeer vol te houden. Parrysysteem is geweldig.

Dikke 3 jaar later opnieuw begonnen en ik zit nu waar ik toen gestopt ben, maar wel een stuk vlotter.
Hirata Estate volledig done, nu net de bull down in Ashina. Vind het wel nog steeds een stuk moeilijker dan ER, DS3 en LoP maar ik probeer vol te houden. Parrysysteem is geweldig.
Is ook gewoon een pak moeilijker, imho.
Voor mij is het toen geklikt na Genichiro.

Ik heb enkel Bloodborne en Sekiro gespeeld (en een beetje DS3) destijds. Sekiro was BY FAR een pak moeilijker voor mij. Enorm veel op gevloekt toen.. Bij mij is het nooit écht geklikt ook. Uiteindelijk wel doorheen geraakt maar na 1 playthrough had ik er ook echt genoeg van.

Gaat allemaal vlot, enige waar ik moeite mee hebt is onthouden waar ik allemaal geweest ben en wat ik nog allemaal moet exploren. Heb denk ik op dit moment 4 of 5 sculpture idols waar ik voortgang kan maken en dat maakt het wel moeilijk om bij te houden.

Voor de rest is het combat system gewoon geniaal

Is ook 1 van mijn favoriete combat systemen. Is moeilijk om aan te wennen in het begin, maar eens het klikt :love2:.
Half voor andere topic, maar ik heb onlangs Nine Sols uitgespeeld, en ook al is dat een 2D metroidvania, tot nu toe is dat het enige combatsysteem dat bijna hetzelfde gevoel gaf als Sekiro voor mij.

En inderdaad, er is een stuk waar de volgorde niet bepaald vast ligt qua progress, maar als ik mij goed herinner komt alles dan wel weer samen en wordt het weer duidelijk(er).

Door al die animo hier de laatste tijd krijg ik zin om alsnog de platinum te halen voor Sekiro.
Is de enige Platinum Souls die nog ontbreekt voor mij.

Terug
Bovenaan