Show jouw setup

Koopt gewoon een Ugoos AM6B+ en zet er Coreelec en CPM build op.
Dat is by far de beste manier om 4k UHD remuxen te kijken.
200 euro op AliExpress.

Weet ik ( heb dat hier ook al gepost in andere topics ) , maar ben geen fan van de plex interface in pm4k.

Er zijn voorlopig ook maar een beperkt aantal blu Rays met dv profile 7.

Doet die Corelec trouwens streaming services ? Zou mij het liefst beperken tot 1 apparaat voor media op mijn tv meubel.

Het is nu al een hele nest met die ps5 pro , switch , MiSterFPGA, shield, receiver center en 2 speakers :p

Apple TV is hands down de beste streamer (beste chip voor beeldkwaliteit en vlotste interface ) en de am6b is de beste voor remuxes. Shield zit er net tussenin ( geen dolby fel , mediocre beeldkwaliteit, shitty android,… ) maar doet alles “good enough “ dus belde zijn wat side grades…

Laatst bewerkt:
Ik ben zelf ook nog wat aan het testen en uitproberen. Ik ga ook nog eens een volledig nieuwe meting doen want dit was met een oudere die ik nog had staan. Voor mij is het alleszins een serieuze verbetering, vooral voor de sub dan want die kwam voordien nooit volledig tot zijn recht.

Op AVS Forum en Reddit spreekt men er toch alleszins vol lof over en zijn er velen waar het een groot verschil gaf.

Mooie setup btw ;)
Voor mij blijft het bij een 3.1 want living room and happy wife 😋
ik ga mijn mening moeten herzien, je kan er heel wat mee.
Blade Runner 2049 klonk alvast zeer goed en geen nood om je subwoofer nog manueel aan te passen bij een vrij standaard calibratie.

had de fout gemaakt om de basic settings te nemen en dat gaf cross overs op 40hz, dat gaat niet dezelfde impact geven.
dus ik ga er wat meer mee spelen, voordeel is dat je niet met die audyssey app moet zitten klooien na je metingen, alles vanuit je browser op je pc of Mac.

Weet ik ( heb dat hier ook al gepost in andere topics ) , maar ben geen fan van de plex interface in pm4k.

Er zijn voorlopig ook maar een beperkt aantal blu Rays met dv profile 7.

Doet die Corelec trouwens streaming services ? Zou mij het liefst beperken tot 1 apparaat voor media op mijn tv meubel.

Het is nu al een hele nest met die ps5 pro , switch , MiSterFPGA, shield, receiver center en 2 speakers :p

Apple TV is hands down de beste streamer (beste chip voor beeldkwaliteit en vlotste interface ) en de am6b is de beste voor remuxes. Shield zit er net tussenin ( geen dolby fel , mediocre beeldkwaliteit, shitty android,… ) maar doet alles “good enough “ dus belde zijn wat side grades…
Neen, is niet te gebruiken voor Netflix, Disney plus etc.
Daarvoor heb ik een Appletv.

Er zijn momenteel al 800+ Dolvy Vision FEL7 4K UHD films. Dat is toch niet een beperkt aantal?:)
Ongeveer 30% van mijn collectie is DV7.

Maar waarom Plex? Je kan toch gewoon simpel connecteren naar uw pc/HDD/NAS? Of heb je nog andere devices en doe je het daarom niet?

Zet er een skin op en de interface ziet er ook nice uit en het ziet er imo beter uit dan Plex. Maar dat is natuurlijk smaak.

Ik vind het zonde dat je zoveel geld uitgeeft voor een setup om dan films te bekijken op een shitty Nvidia shield (of in de toekomst op de nieuwe Appletv.)

Dolby Vision 7, True TV LED , L5, colour accuracy etc.
Je weet niet wat je mist :)

NVIDIA shield was jaren geleden de enige redelijk oké manier om lossless remuxen te bekijken maar wel met een pak minpunten. Sinds een jaar heb je een Ugoos met Coreelec die al die minpunten niet heeft en die zelfs nog extra's heeft tegenover Blu-ray spelers van 1000 euro... Mijn Oppo en Panasonic liggen op zolder...

Ik heb ook een G4 btw;) wel 65 inch

Laatst bewerkt:
LG oled G4 77 inch
denon X3800H
2x monitor audio silver 50
1x monitor audio silver center
2x monitor audio bronze atmos
2x monitor audio bronze FX

earthquake supernova mkiv-12 subwoofer

nvidia shield mediaplayer --> aan het wachten op een apple tv met atmos passtrough om deze eindelijk te kunnen vervangen. rotding.

asus nuc 14 pro met 64Gb ram als plex /torrent radarr/sonarr/prowlarr/overseerr server
ubiquiti unas pro met 7x 14TB als storage aangesloten met 10Gbit.

nu nog fiber voor een beetje deftige upload speed en ik kan als streaming service beginnen in mijn vriendenkring :D
Doet de Apple tv tegenwoordig Atmos passthrough? Ik herinner mij enkele jaren geleden dat die dat zelf omzette naar lpcm of zoiets. Was het enige gebrek aan dat ding.

Doet de Apple tv tegenwoordig Atmos passthrough? Ik herinner mij enkele jaren geleden dat die dat zelf omzette naar lpcm of zoiets. Was het enige gebrek aan dat ding.
Heeft nog steeds geen lossless audio passthrough.
Heeft wel nog veel meer gebreken dan dat zuh.

Maar als je het enkel gebruikt voor Netflix , Disney plus etc is het momenteel de beste streamingbox.

Maar waarom Plex? Je kan toch gewoon simpel connecteren naar uw pc/HDD/NAS? Of heb je nog andere devices en doe je het daarom niet?

Zet er een skin op en de interface ziet er ook nice uit en het ziet er imo beter uit dan Plex. Maar dat is natuurlijk smaak.
1)Intergratie met heel de arr stack .

Iedereen in mijn gezin moet maar zijn gsm bij hebben, de naam van een film intypen , ( maakt niet uit of die al uit is of niet ) en begint die automatisch binnen te trekken vanaf de private trackers die ik geconfigureerd heb in prowlarr. Ook het downloaden van nieuwe seizoenen en toekomstige releases gaat van zelf.

Outdated releases worden automatisch vervangen door propers, released worden automatisch geupdate door remasters of hogere kwaliteit releases. Etc

2) veel betere library management

3) betere media discovery. Kodi herkende 50% van mijn collectie niet

4 ) automatisch subs downloaden

5) remote opties : kan op de trein , vlieger , hotel,… whatever dingen direct streamen of pre downloaden.

De 2 zijn van een heel ander kaliber tbh. Kodi is een lokale media player. Plex is je eigen streaming service + dat.

Wist niet dat er al zoveel profile 7 releases waren. Ga miss toch eens moeten kijken dan.

Mijn grootste pijnpunt is dat dat ding al 4j oud is. Maarja … de kans dat er ooit een streaming device met fel support komt is klein, gezien daar een licentie voor betaald moet worden en het een bug in de chip is , dat dit kan met die uugos.

Laatst bewerkt:
Koopt gewoon een Ugoos AM6B+ en zet er Coreelec en CPM build op.
Dat is by far de beste manier om 4k UHD remuxen te kijken.
200 euro op AliExpress.
Spijtig dat ik het momenteel moet stellen met een Samsung QLED 65QN93B ipv een OLED, dus DV afspelen gaat niet en de meeste films zijn in DV ipv HDR 10+. Die is er gekomen toen ik nog in mijn vorig appartement volop zon had staan op de tv een paar uren per dag en het risico op schade te groot was.
Het is een zeer goede tv met zeer hoge helderheid en ik heb min of meer de instellingen vanop het AVS forum overgenomen...maar ik moet het zonder DV stellen.
Ik speel mijn films af met mijn pc die gekoppeld is aan de Denon Receiver en W11 speelt toch enkel maar HDR af. Momenteel is dit voor mij echt de gemakkelijkste manier zonder enige problemen.
Moest er in de toekomst een OLED komen (want in mijn huidige appartement is het wel mogelijk) dan ga ik er mij toch eens verder in verdiepen.
ik ga mijn mening moeten herzien, je kan er heel wat mee.
Blade Runner 2049 klonk alvast zeer goed en geen nood om je subwoofer nog manueel aan te passen bij een vrij standaard calibratie.

had de fout gemaakt om de basic settings te nemen en dat gaf cross overs op 40hz, dat gaat niet dezelfde impact geven.
dus ik ga er wat meer mee spelen, voordeel is dat je niet met die audyssey app moet zitten klooien na je metingen, alles vanuit je browser op je pc of Mac.
Inderdaad! Je hebt ook verschillende target curves die je kan proberen bv.

Je kan testen met je 2 Presets, 1 met A1 EVO en 1 met de Audyssey app en luisteren naar het verschil.

1)Intergratie met heel de arr stack .

Iedereen in mijn gezin moet maar zijn gsm bij hebben, de naam van een film intypen , ( maakt niet uit of die al uit is of niet ) en begint die automatisch binnen te trekken vanaf de private trackers die ik geconfigureerd heb in prowlarr. Ook het downloaden van nieuwe seizoenen en toekomstige releases gaat van zelf.

Outdated releases worden automatisch vervangen door propers, released worden automatisch geupdate door remasters of hogere kwaliteit releases. Etc

2) veel betere library management

3) betere media discovery. Kodi herkende 50% van mijn collectie niet

4 ) automatisch subs downloaden

5) remote opties : kan op de trein , vlieger , hotel,… whatever dingen direct streamen of pre downloaden.

De 2 zijn van een heel ander kaliber tbh. Kodi is een lokale media player. Plex is je eigen streaming service + dat.

Wist niet dat er al zoveel profile 7 releases waren. Ga miss toch eens moeten kijken dan.

Mijn grootste pijnpunt is dat dat ding al 4j oud is. Maarja … de kans dat er ooit een streaming device met fel support komt is klein, gezien daar een licentie voor betaald moet worden en het een bug in de chip is , dat dit kan met die uugos.
Als je gezin vanop andere devices en vanop meerdere plaatsen uw collectie moet raadplegen, dan snap ik het wel.

Ik heb een collectie van een paar honderd films en een paar series en ik heb toch geen enkel probleem om mijn collectie bij te houden. Natuurlijk op voorwaarde dat je uiteraard de juiste naamgeving gebruikt voor films en series.

Subs downloaden gaat dacht ik wel maar ben ik niet zeker van. Die optie zie ik toch staan als ik bij een film ondertitels kies. Lig ik ook niet van wakker aangezien elke rip/remux die ik heb sowieso ondertitels heeft.

Die Ugoos is inderdaad al een paar jaar oud maar zoals je zegt is dat door een fout de enige box die waarschijnlijk ooit DV7 zal kunnen spelen. Ik heb door die reden eentje als reserve gekocht:p

Zit er dan werkelijk zoveel zichtbaar verschil tussen die Ugoos met Coreelec en CPM tegenover een nVidia shield pro 2019 met Plex? Zelf heb ik een 55" CX en hoewel er wel een verschil zichtbaar is tussen SDR en DV content heb ik persoonlijk nog nooit die enorme "wow" factor gehad bij het bekijken van DV content waar ik altijd over lees en hoor.

Laatst bewerkt:
Zit er dan werkelijk zoveel zichtbaar verschil tussen die Ugoos met Coreelec en CPM tegenover een nVidia shield pro 2019 met Plex? Zelf heb ik een 55" CX en hoewel er wel een verschil zichtbaar is tussen SDR en DV content heb ik persoonlijk nog nooit die enorme "wow" factor gehad bij het bekijken van DV content waar ik altijd over lees en hoor.

Het missen van het "WOW" effect zal voornamelijk komen doordat de tv maar maximaal 700-800 nits in piekhelderheid kan geven. Ik heb mijn panasonic van 2019 door een LG G4 vervangen en dat verschil bij DV is wél met momenten fantastisch :unsure:.

Ja dat is een groot verschil.

Hoe bekijk jij je films dan?
Weet wel dat een film op Netflix met Dolby Vision totaal niet te vergelijken is met dezelfde film op een UHD blu-ray disc met bijvoorbeeld Dolby Vision 7.

Het verschil tussen SDR en HDR op een G4 is alleszins wel meer dan duidelijk. :)

Wilt ge dieper op de Ugoos en NVIDIA shield ingaan, lees dan die Google docs eens en bekijk dat YouTube filmpje maar eens.

Laatst bewerkt:

Weet wel dat een film op Netflix met Dolby Vision totaal niet te vergelijken is met dezelfde film op een UHD blu-ray disc met bijvoorbeeld Dolby Vision 7.

Het verschil tussen SDR en HDR op een G4 is alleszins wel meer dan duidelijk. :)

Wilt ge dieper op de Ugoos en NVIDIA shield ingaan, lees dan die Google docs eens en bekijk dat YouTube filmpje maar eens.

M’n setup is vergelijkbaar met die van Zaj, Plex server die draait op een mini desktop waar dan mijn Nas op aangesloten is maar dan zonder heel de *arr stack.

REW maar wel in configuratie met A1 Evo Acoustica.

Je laad je file die je gemeten hebt via de app naar je pc.
Deze file importeer je in A1.
Deze wordt dan verder geïmporteerd in REW.
A1 gebruikt deze metingen en past ze aan naar ideale instellingen.
De file met het uiteindelijke resultaat laad je weer naar je receiver.
Et voila! Magic!
Er is geen windows app beschikbaar?

Is er ook zo'n groot verschil als je de Plex App op de TV zelf gebruikt?

Is er ook zo'n groot verschil als je de Plex App op de TV zelf gebruikt?
ja, buiten dat die app complete rommel is, heeft die dezelfde beperkingen. en nog meer want je gaat een hele hoop moeten transcoden en dan zit je sowieso met kwaliteitsverlies.

uugos in promo gevonden , 163 met coupon. dan maar besteld :p

Laatst bewerkt:
Ik heb ook nog een RPi4 liggen zou die Plex beter doen?

Of de 4K chromecast?

Ik heb ook nog een RPi4 liggen zou die Plex beter doen?

Of de 4K chromecast?
kijk naar de spreadsheet die her gepost is.

basicaully uugos > shield = apple tv > rest is rommel.

maar het hangt ook af van uw setup en vereisten he.

Hier ook Ugoos AM6B+ met corelec kodi als interface voor een 180 TB nas en die speelt idd vlot dolby vision FEL 7.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan