Show jouw setup

Dat komt normaal wel in orde. Ik ga @CerumenCrevice daarvoor inhuren, alleen weet hij het zelf nog niet.

Vandaag nog een beetje opgezocht en ik ben nu inderdaad eerder geneigd om voor de Denon AVR x1800h gaan. Wat bij mij ook een beetje meespeelt, is dat ik met een gehoorprobleem zit. Nog steeds redelijk wat tinnitus aan één oor waardoor ik sowieso de boel niet heel erg luid ga kunnen en willen zetten. Vandaar dat ik ook niet echt het nut zie van een zeer dure setup voor mijn specifiek geval.

Heb ook BK eens bekeken die jij hier onlangs aanraadde, lijkt me een zeer goed alternatief dat een paar honderd euro goedkoper is dan die SVS.
Ikzelf heb de x1700h en ben er zeer tevreden van. Meer dan genoeg voor mij.
De calibratie met OCA A1 EVO is simpel om te doen en kan je gerust zelf doen.
BK wordt veelal aangeraden als je prijs/kwaliteit wilt voor om en bij de 500€. Ikzelf heb de XXLS400-FF en die speelt heel goed.

Imo zijn de x1800h en BK sub icm jouw speakers die je al hebt een zeer goede optie. Het blijft betaalbaar en je hebt zeer goede kwaliteit.
BK heeft trouwens een hele goede aftersales service. Ze antwoorden vrij snel en zo goed als alles kunnen ze herstellen of onderdelen voor voorzien.

Upgrade van de setup:

LG G1 65"
Spendor BC-1 linker- en rechterspeaker
Dali Oberon Vokal center speaker
BK XXLS400-FF subwoofer (voor begin januari)
Denon AVR x1800h receiver

3.1 systeem dat ik ga houden zolang we op het appartement wonen. Hopelijk dit weekend alles aansluiten, het enige probleem is dat ik geen flauw idee heb waar ik de x1800h ga moeten zetten. Het ding is erg groot en het staat hier behoorlijk vol! En ik zou eigenlijk moeten weten waar ik die precies ga zetten voor de lengte van mijn kabels...

Wou er niet meteen een nieuwe thread voor maken, dus ik probeer het hier eens even.

Weet hier iemand misschien een goede audio zaak in Limburg of in de buurt?
Ik zou graag wat hoofdtelefoons en eventueel dac/amps testen en wat raad krijgen.
Indien ze ook Home cinema en zaken hebben is een mooie extra.
Maar dat ga ik later pas veranderen, momenteel op zoek naar een goede hoofdtelefoon en de benodigdheden erbij.

Kan het ook altijd online proberen, maar zou toch leuk zijn om paar zaken te kunnen horen.
Anders is het bestellen, terugsturen, bestellen, maar dan heb je niet echt een A/B vergelijk.
Of ik moet heel gek doen en voor veel geld tegelijk bestellen.

Wou er niet meteen een nieuwe thread voor maken, dus ik probeer het hier eens even.

Ik zou graag wat hoofdtelefoons en eventueel dac/amps testen en wat raad krijgen.
Maar dat ga ik later pas veranderen, momenteel op zoek naar een goede hoofdtelefoon en de benodigdheden erbij.

Kan het ook altijd online proberen, maar zou toch leuk zijn om paar zaken te kunnen horen.
Anders is het bestellen, terugsturen, bestellen, maar dan heb je niet echt een A/B vergelijk.
een A/B vergelijk is waardeloos, imo, als je het niet in je thuiselijke omstandigheden doet.
In Hasselt zijn er een aantal kleinere audio zaken, maar je gaat niets vinden zoals 'best buy' in de US waar alles al echt uitgestald staat en er een luister kamer is waar je alle equipment kan testen (op aanvraag)

een A/B vergelijk is waardeloos, imo, als je het niet in je thuiselijke omstandigheden doet.
In Hasselt zijn er een aantal kleinere audio zaken, maar je gaat niets vinden zoals 'best buy' in de US waar alles al echt uitgestald staat en er een luister kamer is waar je alle equipment kan testen (op aanvraag)
Thanks, snap ik zeker wel voor speakers of een home cinema, maar voor een hoofdtelefoon lijkt me dat minder van toepassing niet?
Als ik in die winkel een bepaalde hoofdtelefoon het leukste vind klinken, veronderstel ik dat dit thuis toch veruit hetzelfde zal zijn.
Het lijkt me niet dat mijn kamer veel acoustics zal beïnvloeden van een hoofdtelefoon, misschien minimaal maar dan nog leuk om wat te kunnen horen en materialen te voelen vooraleer hoge prijzen te geven op basis van reviews.

Thanks, snap ik zeker wel voor speakers of een home cinema, maar voor een hoofdtelefoon lijkt me dat minder van toepassing niet?
Als ik in die winkel een bepaalde hoofdtelefoon het leukste vind klinken, veronderstel ik dat dit thuis toch veruit hetzelfde zal zijn.
Het lijkt me niet dat mijn kamer veel acoustics zal beïnvloeden van een hoofdtelefoon, misschien minimaal maar dan nog leuk om wat te kunnen horen en materialen te voelen vooraleer hoge prijzen te geven op basis van reviews.
juist beetje er over gelezen, geen impact op hoofdtelefoons. tenzij misschien open back headphones, in een rumoerige omgeving ga je anders 'horen' dan in een stille omgeving.
desalniettemin, probeer er een paar thuis uit en stuur terug als dat kan, thuis kan je ze zonder druk testen.

juist beetje er over gelezen, geen impact op hoofdtelefoons. tenzij misschien open back headphones, in een rumoerige omgeving ga je anders 'horen' dan in een stille omgeving.
desalniettemin, probeer er een paar thuis uit en stuur terug als dat kan, thuis kan je ze zonder druk testen.
No prob haha!

Ja ik ben al een maand veel aan het opzoeken en reviews aan het kijken.
Maar er is zoveel te zien en dat maakt het ook niet meteen simpeler.

Ik ben ook nog niet volledig thuis in de diepere 'audiophile' wereld en moet dus nog bepaalde zaken leren of ervaren.
Goed dan moet ik het inderdaad op die manier eens gaan doen, merci in elk geval!

Kijk vooral op budget. Bedraad of niet. Open/gesloten.

Mijn HD595 word 20 jaar en is nog steeds één van de beste investeringen die ik heb gedaan. Een 650 en nog een HD595 gekocht als backup. Maar de og blijft gewoon doorgaan.

Kijk vooral op budget. Bedraad of niet. Open/gesloten.

Mijn HD595 word 20 jaar en is nog steeds één van de beste investeringen die ik heb gedaan. Een 650 en nog een HD595 gekocht als backup. Maar de og blijft gewoon doorgaan.
Ja zoals ik zeg komt er natuurlijk heel veel op je af.
Ik zie een DAC + AMP kijk er wat reviews van en denk ja dat gaat hem worden, dag later zie ik een andere die 'beter" zou zijn en denk ik ja misschien idd beter die...
Dan zie ik dat ge ze eigenlijk beter stacked, ff later zie ik dat dat tegenwoordig minder belangrijk is.
Kortom van het kaske naar de muur hehe.
Maar ja voorkeuren verschillen ook per persoon.

Denk dat ik voor ook voor een open ga gaan, maar heb nooit een echt volledig open gehad.
Ik wou eerst voor een HD 490 of die nieuwere HD 550 gaan.
Wat later denk ik misschien gewoon meteen all in gaan op een HD 800 S.
Dan lijkt dat de beste te zijn, maar kom ik ook weer reviews tegen die erin teleurgesteld zijn of teveel hadden 'verwacht'.
En dan zie ik opeens een paar die een Arya Stealth of ene Focal aanraden.
Dus het is zeer moeilijk om aan de hand van reviews en filmpjes zelf te kiezen of een voorkeur te geven.

Bedoeling is wel om ook jaren verder te kunnen met wat ik koop, eventueel eens wat upgraden of bijkopen.
Maar liever iet meer betalen en degelijk materiaal hebben...
Daarom is een paar zaken eens horen wel leuk natuurlijk.
Audiomix in Begijnendijk heeft wel een groot assortiment waar je alles kunt testen
Thanks ik ga hem eens opzoeken! ;)

Wat later denk ik misschien gewoon meteen all in gaan op een HD 800 S.
Ik kan alleen maar denken, "daar heb ik 6 HD600's" voor. Een koptelefoon met zo'n degelijk geluid dat de 800 mij zelfs niet interesseert al moest hij beschikbaar zijn voor de helft van de prijs. Maar ik heb nu ook niet de meest fijnzinnige oren.

Zoals met alle luxe dingen, en zoals ik al veel heb herhaald op dit forum en erbuiten, onderschat ook niet de kracht van gewenning.

Ik kan alleen maar denken, "daar heb ik 6 HD600's" voor. Een koptelefoon met zo'n degelijk geluid dat de 800 mij zelfs niet interesseert al moest hij beschikbaar zijn voor de helft van de prijs. Maar ik heb nu ook niet de meest fijnzinnige oren.

Zoals met alle luxe dingen, en zoals ik al veel heb herhaald op dit forum en erbuiten, onderschat ook niet de kracht van gewenning.
Ja toch bijna, is ook de reden waarom ik die (nog) niet heb gekocht.
Ik had ook eens gekeken voor een tweedehands en die zitten nog rond € 850 te draaien dan.

Ik denk dat ik met minder ook zeker tevreden ga zijn.
Maar ik ben wel iemand die meestal gewoon wat degelijk(er) koopt en dan zoals bij U er ook wel een lange tijd mee kan doen zolang het werkt.
Als ge reviews moet geloven is die HD 550 wel veel bang for the buck.

In elk geval ga ik niks overhaast doen, vandaar ook even hier en daar eens polsen en bevragen.
Waarschijnlijk beste optie voor mij om idd toch gewoon wat op gevoel te bestellen en uit te testen.

deze hebben een winkel in Lommel, heb daar mijn Denon versterker gekocht, geven goede uitleg en hebben ook een demo kamer

Ik ben op zoek naar een nieuw tv-meubel waar mijn AV receiver sowieso moet inpassen (en eventueel ook mijn center speaker). Idealiter wil ik ook alles wegwerken achter speakerdoek zodat je eigenlijk niets ziet van de hardware.

Iemand een idee naar welke websites/merken/winkels ik moet kijken?

Het is dit soort meubel dat ik eigenlijk zoek. Maar wil dus even kijken wat er nog allemaal op de markt is.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan