Ikzelf heb de x1700h en ben er zeer tevreden van. Meer dan genoeg voor mij.Dat komt normaal wel in orde. Ik ga @CerumenCrevice daarvoor inhuren, alleen weet hij het zelf nog niet.
Vandaag nog een beetje opgezocht en ik ben nu inderdaad eerder geneigd om voor de Denon AVR x1800h gaan. Wat bij mij ook een beetje meespeelt, is dat ik met een gehoorprobleem zit. Nog steeds redelijk wat tinnitus aan één oor waardoor ik sowieso de boel niet heel erg luid ga kunnen en willen zetten. Vandaar dat ik ook niet echt het nut zie van een zeer dure setup voor mijn specifiek geval.
Heb ook BK eens bekeken die jij hier onlangs aanraadde, lijkt me een zeer goed alternatief dat een paar honderd euro goedkoper is dan die SVS.
De calibratie met OCA A1 EVO is simpel om te doen en kan je gerust zelf doen.
BK wordt veelal aangeraden als je prijs/kwaliteit wilt voor om en bij de 500€. Ikzelf heb de XXLS400-FF en die speelt heel goed.
Imo zijn de x1800h en BK sub icm jouw speakers die je al hebt een zeer goede optie. Het blijft betaalbaar en je hebt zeer goede kwaliteit.
BK heeft trouwens een hele goede aftersales service. Ze antwoorden vrij snel en zo goed als alles kunnen ze herstellen of onderdelen voor voorzien.