Show jouw setup

Merci voor de info allebei, ik zal mij eens wat verder moeten verdiepen in de materie denk ik. Mijn sub heeft geen eigen dsp processing, dus moet mijn opties eens onderzoeken.

Even mijn setup ook eens delen:

• 55" LG tv (model weet ik niet meer, een jaar of 3 oud - mid-range toestelletje)
  • Yamaha RX-V781
  • Orange TV-decoder
  • Xbox One S
  • Intel NUC (LibreElec)
  • Eigenbouw server 44TB (naast Yamaha)
  • Jamo S 809 HCS incl. Atmos uitbreiding
  • Klipsch R-115sw (doet tijdelijk ook dienst als extra tafeltje voor kerstversiering 🎅)
  • Logitech Harmony afstandsbediening (niet op foto)

TaJqDA4.jpg

VbgTCo7.jpg

LG 49" UHD 4K TV
Dell optiplex sff met LIBRELEC
PIONEER versterker met 2 Philips recup boxen (stereo set)
Subwoofer weg gedaan want steken we toch nooit aan

Basic, does what expected

mijn setje :

Stroomvoorziening een power plant premier (natuurlijk niet alles daarop aangesloten maar toch de belangrijkste bronnen )
als front B&W 802D (eerste generatie ) elke bijgestaan door een B&W DP1 subje met elke hun eigen dsp (dus 2 zulke mannen staan )
De center is een B&W HTM4s (doet wat hij moet doen )
Als rears zijn het de B&W 805s

aangestuurd door :
processor : een Marantz AV8805
versterking voor de speakers zijn de lyngdorf SDA2175 (4 stuks want bi-amp de fronts )
Als extra dsp op de fronts staat daar een lyngdorf DP-1 tussen

weergevens :
Blu ray (en ook een goeie cd -speler ) een Marantz UD9004
Voor UHD en dergelijke een Panasonic UB-900 (vroeger ook nog een Oppo gehad maar weggedaan omdat op beeld kwaliteit de panasonic beter was (miniem ) en ik de streamer opties van de Oppo toch niet echt gebruikte (want daar is hij best wel heel goed in )

Dan de beeld weergave wordt nu gedaan door een ultra shortthrow projector : de Optoma UHZ65UST dlp lazer projector op een speciaal daarvoor 100” ALR vast scherm (dit is nu mijnen hoofd tv en daar staat ook een pc op aangesloten voor warships te spelen )
Dan heb ik nog een JVC projector met een 100 “ alr scherm (maar ligt nu tijdelijk buiten gebruik aangezien ik alles heb verhuisd naar een andere ruimte en moet nog het één en ander aan gebeuren )

Laatst bewerkt:
mijn setje :

Stroomvoorziening een power plant premier (natuurlijk niet alles daarop aangesloten maar toch de belangrijkste bronnen )
als front B&W 802D (eerste generatie ) elke bijgestaan door een B&W DP1 subje met elke hun eigen dsp (dus 2 zulke mannen staan )
De center is een B&W HTM4s (doet wat hij moet doen )
Als rears zijn het de B&W 805s

aangestuurd door :
processor : een Marantz AV8805
versterking voor de speakers zijn de lyngdorf SDA2175 (4 stuks want bi-amp de fronts )
Als extra dsp op de fronts staat daar een lyngdorf DP-1 tussen

weergevens :
Blu ray (en ook een goeie cd -speler ) een Marantz UD9004
Voor UHD en dergelijke een Panasonic UB-900 (vroeger ook nog een Oppo gehad maar weggedaan omdat op beeld kwaliteit de panasonic beter was (miniem ) en ik de streamer opties van de Oppo toch niet echt gebruikte (want daar is hij best wel heel goed in )

Dan de beeld weergave wordt nu gedaan door een ultra shortthrow projector : de Optoma UHZ65UST dlp lazer projector op een speciaal daarvoor 100” ALR vast scherm (dit is nu mijnen hoofd tv en daar staat ook een pc op aangesloten voor warships te spelen )
Dan heb ik nog een JVC projector met een 100 “ alr scherm (maar ligt nu tijdelijk buiten gebruik aangezien ik alles heb verhuisd naar een andere ruimte en moet nog het één en ander aan gebeuren )
Klinkt als een mooi set! Die B&W 802D’s zijn echt mooie speakers; heb ze echter nog nooit kunnen horen, maar dat zal allicht ook wel dik in orde zijn allemaal.

Een cleane woonkamer setup, foto's zijn van vlak na onze verbouwing dus alles nog netjes :D
Alles tweedehands op de kop kunnen tikken

Marantz versterker met monitor audi speakers. Ken er niet veel van, speelt goed en ziet er mooi uit in een strak interieur :D

LG OLED 55" tv, weet het juiste type niet meer, maar was 4a5 jaar één van de beste op de markt. Denk ook één van de eerste OLED schermen toen in die tijd.

mTOGzdh.jpg

QDwVEPj.jpg

G4PUX0q.jpg

4Oi0rHA.jpg

yhZ9eAK.jpg

Ik krijg het koud door naar dat interieur te kijken, zo kil zeg.
Begrijpbaar, maar dat was vlak na onze verbouwing, denk zelfs niet dat we er toen al echt woonden.
Alle muren zijn dus nog gewoon pleister en gyproc die geprimerd is dat is alles.

Ondertussen staat er al wel wat meer vulling :D

^ netjes! Maar die tv hangt precies niet recht?

Dat zal bedriegen op de foto denk ik doordat de tv curved is. Die hangt normaal wel recht :D

Een cleane woonkamer setup, foto's zijn van vlak na onze verbouwing dus alles nog netjes :D
Alles tweedehands op de kop kunnen tikken

Marantz versterker met monitor audi speakers. Ken er niet veel van, speelt goed en ziet er mooi uit in een strak interieur :D

LG OLED 55" tv, weet het juiste type niet meer, maar was 4a5 jaar één van de beste op de markt. Denk ook één van de eerste OLED schermen toen in die tijd.

mTOGzdh.jpg

QDwVEPj.jpg

G4PUX0q.jpg

4Oi0rHA.jpg

yhZ9eAK.jpg
De marantz op blokjes merk ik, is daar een specifieke reden voor? Voor de rest wel een propere setup.

De marantz op blokjes merk ik, is daar een specifieke reden voor? Voor de rest wel een propere setup.

Als je goed kijkt zie je in de bodem een zwart vierkant? Hier zit een 12cm fan die frisse lucht in de kast blaast, daarom staat de marantz op blokjes om de lucht door te laten.

Was bang dat die anders te warm zou worden in de gesloten kast.

Als je goed kijkt zie je in de bodem een zwart vierkant? Hier zit een 12cm fan die frisse lucht in de kast blaast, daarom staat de marantz op blokjes om de lucht door te laten.

Ja ik had het rooster gezien maar wel knap dat er actieve ventilatie in zit. Hier staat'm in een open kast, maar het is nog een rommeltje. Serieuze stof magneet die versterkers.

Niet heel uitgebreid en ondertussen ook al wat verouderd maar momenteel doet het nog zijn dienst. Volgende upgrade zal tv en receiver zijn.

• Panasonic 55VT60 plasma
  • Denon AVR 3313
  • Monitor Audio Silver 6 Fronts
  • Monitor Audio Radius 225 Center
  • BK XXLS400 FF Sub
Mediacenter is de pc die aan de receiver gekoppeld is.

nWscDec.jpg

Foto toegevoegd :)

Hier nog steeds aan het wachten op de speakers en nog wat info rond zetel (nodig voor koppelverkoop zetel en projector).

Er mag schot in de zaak beginnen komen...

Mijn 3500H staat gewoon open en zelfs met actieve koeling wordt die vrij snel warm.. In een gesloten kast kan die met warme dagen wel eens in beveilging schieten, dus is een fan zeker geen slecht idee :)

Voordeel van klasse d-versterking ...alles op elkaar gestapeld en zelfs na een paar uurtjes doorblazen ...handwarm . ;)
processor durft wel warm aan. Te voelen (wat soms wel raar overkomt )

ook een fotootje bijgezet . ;)

Basic setup in mijn appartement, een jaar geleden ongeveer. Nog altijd spijt van mijn tv kast/TV (Sony)
Marantz versterker & B&W bookshelf speakers.
edit:
De casserole staat daar omwille van een lek. 😅

Laatst bewerkt:
Allé de speakers gaan er dinsdag zijn. Alle ze waren er gisteren al, maar ik zit int ziekenhuis door bevalling van mijn vrouw (en ja, dat heeft een hogere prioriteit :D).

Wel heel erg benieuwd!

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan