Silent Hill 2

Beter nog: Geraak vervreemd van uw huidige partner of kijk ze terminaal verklaard kan worden, zoek een zeer vuil openbaar toilet op een treinstation en zet u neer met uw deck, koptelefoon en sigaretten voor maximale onderdompeling. :love:
Ik ben niet mee, maar een vroegtijdige midlife crisis kan mss geen kwaad?

Ik ben niet mee, maar een vroegtijdige midlife crisis kan mss geen kwaad?
Goh James is een speciaal typeke, maar meer het soort persoon dat in een stadspark de sympathie van verdwaalde honden wanhopig probeert te krijgen in plaats van een Harley te willen kopen of zijn eigen mede plots wilt brouwen in zijn late 30en.

Goh James is een speciaal typeke, maar meer het soort persoon dat in een stadspark de sympathie van verdwaalde honden wanhopig probeert te krijgen in plaats van een Harley te willen kopen of zijn eigen mede plots wilt brouwen in zijn late 30en.
Wa denkt ge jong, iets voor mij? Ik laat u beslissen, als ge ja zegt bestel ik het seves. xD

Is dit zoals een resident evil game? Puzzles en veel backtracken? Of echt 1 story dat je uitspeeld zonder terug te gaan naar locaties?

Het was en is nog steeds een beetje de anti thesis van Resident Evil. Toen al. En nu nog meer met de moderne games.

Vooral story en het verkennen van het "stadje". Heel wat puzzlen, de actie is eerder "knullig". Backtracken best aanwezig. Meer psychologische insteek qua horror. Enorm filmisch gebracht.

Waar Resident Evil is gebouwd op de funderingen van Romero en Night/Dawn of the Dead is Silent Hill gebouwd op de funderingen van 90's David Lynch en een andere classic jaren 90 film die beter niet word vermeld wegens spoilers.

Puzzles kan je normaal wel kiezen qua difficulty(altijd ez hier :p).
Combat hard.

'k Zou dit zo graag kunnen spelen, maar ik kan dus echt geen horror spelen, ik leef mij te hard in, niet gezond.
Horror films geen probleem, maar een spel? Nope.

Yep, origineel is 10u lang, deze 18 tot 20 uur.
Bron? Speedrun trophy is voor 10 uur, wat sommigen wel al raar vonden voor een game van 10 uur.
Ik hoop dat het niet echt 2 keer zo lang is ook tbh, less is vaak more bij deze games, nodeloos rekken wordt soms gewoon saai.

the dialogue is a word-for-word enactment of its source - in some cases, even the intonation is the same - but Bloober has confidently crafted new cinematics, too, and carefully revised the well-trodden layouts of places like Blue Creek and Brookhaven in a way that makes these places feel familiar, but nonetheless keeps even well-versed fans on their toes.

For the latter, the remake has opened up a slew of new landmarks for us to explore, so I devoted a lot of time picking through the streets of Silent Hill, revelling in the new-found freedom of being able to visit shops and buildings that had hitherto been out of bounds for us. This, coupled with longer levels and more places to visit, more than doubles the original eight-ish hour run-time.

I'll be honest: I wasn't sure I ever wanted a remake of one of my all-time favourite games. I didn't think it was necessary any more than I thought Bloober could take Silent Hill 2's themes and make them work in a modern game without somehow damaging its DNA or fumbling somewhere. Never have I been so pleased to be so wrong about something.

In sommige reviews praat men over 18 tot 20 uren, sommige 17 tot 22, deze van Eurogamer zegt gewoon meer dan het dubbel.
En voor degenen die nooit Silent Hill hebben gespeeld, geen zorgen, elk verhaal staat op zichzelf.

Edit: @Bunkerbudy
The time to beat Silent Hill 2 will be about 20 hours - on the first playthrough

€51 op amazon.com.be (met BG-referal toegepast)

Mits ge het zo goedkoop kunt krijgen...(zal waarschijnlijk wel een Franstalige case zijn voor wie het interesseert)

Als ge The Medium kon waarderen vind ik deze remake (gebaseerd op reviews en mijn ervaring met het verhaal) zeker de moeite.
Heb em al besteld, wel ergens anders, wat dat gaat idd Franse cover zijn. Ik vond The Medium niet slecht, beter dat dat de meeste reviews het lieten uit schijnen. Niet altijd de grootste fan van die collectables verzamelen, maar dat is in elke game tegenwoordig dusja zal hier ook wel weer eens zijn.

Maar ik ben benieuwd xD

Als grote horror fan van resident evil wat al lang geen horror meer is.
Is dit het best spel dat ik ooit speelde in het genre.

Then I am ready for it! Ik ben momenteel RE4R aan het herspelen omdat ik de DLC erna wou doen, maar wrs zal het nu dus RE4R uitspelen zijn en dan meteen SH2R... 😅 gaat misschien wel een klungelige overgang zijn aangezien ik geen tijd ga hebben voor de DLC en dus RE4 weer aan de kant zal leggen... :p

Then I am ready for it! Ik ben momenteel RE4R aan het herspelen omdat ik de DLC erna wou doen, maar wrs zal het nu dus RE4R uitspelen zijn en dan meteen SH2R... 😅 gaat misschien wel een klungelige overgang zijn aangezien ik geen tijd ga hebben voor de DLC en dus RE4 weer aan de kant zal leggen... :p
Die dlc duurt niet zo heel lang, maar is niks bijzonder vind ik.

Terug
Bovenaan