als je hoog genoeg gaat heb je normaal in april nog genoeg sneeuw
Hoog genoeg is niet "quasi overal" hé. Alléja, de vraag was hoe hoog je moet gaan om in maart sneeuwzekerheid te hebben. En dat hangt toch echt heel sterk af van het gebied en de winter.

In heel strenge winters tot diep in maart zullen zelfs lagere gebieden zonder pieken boven 2000m genoeg sneeuw hebben. In een gemiddelde winter, met al wat hogere temperaturen in maart zullen die gebieden én de gebieden met vnl zuidflanken het al moeilijker krijgen.

Om zomaar te zeggen dat quasi elk gebied in maart geen probleem is klopt toch echt niet, daarvoor is het nu gewoon veel te vroeg om dat te zeggen.

In maart zou ik toch eerder gaan voor de gebieden met pieken boven de 2000 of 3000m en met variabele flanken indien ik nu al zou boeken.

Ik ben meestal pas in maart geweest, eenmalig april
Pistes boven de 2000m zijn normaal gezien altijd in orde (in april zelfs beste pistes ooit gehad tot er sahara-zand op lag de voorlaatste dag...)

Sneeuwzekerheid = mogelijkheid tot skien op een relatief aanvaardbaar aantal open pistes. (lees: meer dan 2 hoogste pistes)
Maart ga je met zekerheid overal kunnen skiën op minstens 70% van de pistes die open zijn.
Misschien dat hier en daar al de onderste pistes die echt in het dal uitkomen al gesloten zijn & gebieden als Winterberg of La bresse

Als ge écht zeker wil zijn van open pistes, dan moet je idd 2000+ gaan.
Hoe hoger (3000+), hoe beter de kans op topcondities. Maar de kans heb je dan ook dat je op een ijsspiegel mag skien :)
Maar als je in die gebieden dan weer wat afdaalt, kom je diezelfde kwaliteit tegen als gebieden 2000+

Laatst bewerkt:
Dan moet je 2 maanden eerder gaan hoor.
Neen ;)

In laag gelegen meetstations is de maximale sneeuwhoogte bereikt rond maart.
Hoe hoger je gaat hoe later deze in het seizoen ligt.

Het is gewoon een foute gedachte, maar kerst is de slechtste periode om te gaan skiën. Pasen is op vlak van sneeuwhoogte beter voor veel gebieden. De gebieden gaan toe na pasen omdat er geen volk is.
Ze spuiten massaal alles vol om met kerst te kunnen openen omdat er veel volk is. En omdat een basislaag nattere, hardere sneeuw, goed is voor natuursneeuw er bovenop te leggen.

e gebieden gaan toe na pasen omdat er geen volk is.
Het is gewoon een foute gedachte, maar kerst is de slechtste periode om te gaan skiën. Pasen is op vlak van sneeuwhoogte beter voor veel gebieden. De gebieden gaan toe na pasen omdat er geen volk is.
Ze spuiten massaal alles vol om met kerst te kunnen openen omdat er veel volk is. En omdat een basislaag nattere, hardere sneeuw, goed is voor natuursneeuw er bovenop te leggen.
Idd wat er valt is zelden weg voor april :p

Kerst is vaak stuk kouder, kortere dagen, ..
Heb enkel met CM kerst gedaan (20j geleden al bijna) maar man nooit meer zo koud gehad als toen :D

Ik durf ondertussen zeggen dat ik wel beter ben dan de gemiddelde skier, maar 4 jaar geleden met kerst kwam ik naar beneden als een absolute beginner. Valthorens en er was bijna nog niks gevallen. Dus was het op de harde basislaag (aka IJS) te doen.
Nog nooit zo gesukkeld als toen.

De jaren nadien heb ik steeds mijn auto mogen zoeken onder een dik pak sneeuw met kerst :unsure:

Ik durf ondertussen zeggen dat ik wel beter ben dan de gemiddelde skier, maar 4 jaar geleden met kerst kwam ik naar beneden als een absolute beginner. Valthorens en er was bijna nog niks gevallen. Dus was het op de harde basislaag (aka IJS) te doen.
Nog nooit zo gesukkeld als toen.

De jaren nadien heb ik steeds mijn auto mogen zoeken onder een dik pak sneeuw met kerst :unsure:

Zal bij mij ook de laatste keer zijn.

Ik heb dat altijd es willen doen met kerst & oudnieuw gaan skiën. En nu we op punt staan om te vertrekken wil ik eigenlijk thuis zijn en hier kerst vieren :lol:

Dit is de druppel voor mij hoor. Zal de laatste keer oostenrijk worden als ze zo last minute hun klanten gaan kloten.

maar ze spreken mekaar wel enorm tegen. Het gaat over 2G (gevaccineerd of getest?) of is dat gevaccineerd en genezen?

op krone.at staat:

In the future, only men and women who have a valid 2G certificate will be allowed to enter Austria. So you need to be vaccinated or recovered. Otherwise, travelers must be quarantined immediately.

op orf.at staat

self-isolation can only be avoided by a PCR test valid for 72 hours or proof of a booster vaccination. Those who are neither freshly tested nor have already had their third sting must be quarantined. However, entry is still possible. Home quarantine is not considered finished until a PCR test has been taken after entry and a negative result has been confirmed. In this case, registration through a pre-travel clearance is also mandatory.

Ik heb recent een herstelcertificaat ontvangen, ik ben dus safer dan een geboosterde. Maar kans bestaat dat ik nog een positieve pcr ga afleggen (ik las dat dat toch weken na de besmetting nog geregistreerd kan worden)

Ik ben ook aan het zoeken, maar voorlopig is uw site de enige die zegt dat je EN 2G gevaccineerd moet zijn EN een PCR test moet hebben. Dus even wachten op bevestiging van de groteren (AU zelf, Sunweb,...).

Wanneer vertrekt ge normaal?

Ik ben ook aan het zoeken, maar voorlopig is uw site de enige die zegt dat je EN 2G gevaccineerd moet zijn EN een PCR test moet hebben. Dus even wachten op bevestiging van de groteren (AU zelf, Sunweb,...).

Wanneer vertrekt ge normaal?

vrijdag.. :|

Een test boeken zonder code, dan komt er op dat het betalend is.
Moet je die ctpc-code niet aanvragen om je test te kunnen koppelen in de CovidSafe-app?

Zoals ik hun 2G lees is het gevaccineerd en herstelcertificaat of gevaccineerd en negatieve pcr.
Tenzij je een booster hebt dus.

Ik vertrek woensdagnacht, 2 man van de 11 heeft al een booster gehad dus nu mogen de resterende 9 zich nog gaan testen. :angry:

Edit: ondertussen al gebeld naar het vaccinatiecentrum om de booster te versnellen voor mijn ouders, en dat kon gelukkig.
Mijn Pfizer is al 4 maanden geleden dus ik ga maandag bellen naar mijn centrum of het ook vroeger kan.
Anders maandag dus nog een pcr regelen …

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan