Merci @Tomski voor de tip.

Hier is er iemand in het gezelschap die het 4 weken geleden had en met de schrik zat.
Zijn vaccinatiecentrum wil de booster ook niet versneld geven omdat hij nog niet op de lijst staat, dus hij moet PCR doen.

Van ons gezelschap zijn er 2 vaccinatiecentra die begrip toonden en mensen tussen nemen, 2 die weigeren.
Ik heb me ook op Qvax ingeschreven en heb morgenavond een PCR-test.

In mijn vaccinatiecentrum lachten ze me net niet uit van “wat gaat gij nu in Oostenrijk doen”.
Tot nader order is het niet verboden dus ik doe wat ik wil zeker, risico ginder in de buitenlucht is pakken kleiner dan hier.

Hadden die Oostenrijkers wat rapper geweest stond ik al lang op Qvax natuurlijk.
Ook wel de omgekeerde wereld, wij zijn vragende partij voor een vaccin en krijgen er geen en langs de andere kant heb je die wappies die er geen willen :p

Ik ben blij dat we dit weekend geweest zijn, nog net voor de verplichte test. 4 dagen zon en de pistes lagen er goed bij in Ischgl

Ga hier ook proberen in januari te gaan als we booster hebben gehad (dus week van 15 of week erop)
Skigroep is beetje uit elkaar gevallen (paar al apart geboekt, andere willen/kunnen niet meer) dus gaat alleen met vriendin worden dus ergens een eenvoudig gebied (heeft nog maar 1 week + 2 shortski's gedaan en niet meteen grootste talent :p)
Dus wss last minute boeken :p

Ik heb er geen goed oog in. 1 van mijn vluchtroutes (doc van arts) is ni meer geldig. Vacc + pcr of vacc + booster is enige dat nog telt.

Pcr zal positief zijn morgen wegens te recente besmetting. En booster gekregen maar kan het ni bewijzen, staat nog altijd niet bij mijn certificaten :(

Stress :(

We kunnen maar hopen op de magische verschijning van het cert of een negatieve test...

Ik heb er geen goed oog in. 1 van mijn vluchtroutes (doc van arts) is ni meer geldig. Vacc + pcr of vacc + booster is enige dat nog telt.

Pcr zal positief zijn morgen wegens te recente besmetting. En booster gekregen maar kan het ni bewijzen, staat nog altijd niet bij mijn certificaten :(

Stress :(

We kunnen maar hopen op de magische verschijning van het cert of een negatieve test...
Ook al op mijngezondheid gekeken voor certificaten?

Ook al op mijngezondheid gekeken voor certificaten?

yes, overal. Nog niks verwerkt.

maar ik heb her en der al gelezen dat die kaartjes van de vaccinatie zouden tellen omdat er veel nederlanders momenteel in Duitsland boosters aan het scoren zijn.

yes, overal. Nog niks verwerkt.

maar ik heb her en der al gelezen dat die kaartjes van de vaccinatie zouden tellen omdat er veel nederlanders momenteel in Duitsland boosters aan het scoren zijn.
ik zou sowieso al u kaartje meenemen. Maar heb je zelf ook iets gedaan om je booster te registreren?
Kameraad heeft in de US zijn eerste Jansens gehad, en nu recent zijn 2e Pfizer booster. Die is daarmee gewoon naar de huisarts gegaan, en die kan die perfect ingeven en dan komt ook u cert snel blijkbaar.

ik zou sowieso al u kaartje meenemen. Maar heb je zelf ook iets gedaan om je booster te registreren?
Kameraad heeft in de US zijn eerste Jansens gehad, en nu recent zijn 2e Pfizer booster. Die is daarmee gewoon naar de huisarts gegaan, en die kan die perfect ingeven en dan komt ook u cert snel blijkbaar.

Kaartje heb ik ja, nee geen bewijs van registratie. Ben gewoon in Bxl een vaccinatie kantoorke binnengestapt

HOPPA, zonet uitnodiging voor booster gekregen, en nog kunnen boeken 3 dagen voordat we gaan skien 🥳🥳🥳🥳🥳

Heb een genezenverklaring van de arts gekregen gisteren, van vaccin kon hij ook niks zien.
En dus het is nu in orde voor jullie ook??

HOPPA, zonet uitnodiging voor booster gekregen, en nog kunnen boeken 3 dagen voordat we gaan skien 🥳🥳🥳🥳🥳

En dus het is nu in orde voor jullie ook??

Nope, nieuwe regels sinds gisterenavond: genezenverklaring telt niet meer.

dus ik moet hebben

volledig gevaccineerd + booster
volledig gevaccineerd + negatieve PCR van max 72u oud
als ge hollander zijt: volledige gevaccineerd, geboosterd én negatieve pcr van max 48u oud

ik kan de booster dus niet officieel bewijzen, heb enkel dat kaartje van pfizer van de prik zelf (weet niet of ze dat gaan aanvaarden)

pcr negatief zal morgen blijken, daarnet nog es een stokje tegen de achterkant van mijn schedel gaan laten rammen. Maar dikke kans dat die nog positief gaat aftekenen.

Nope, nieuwe regels sinds gisterenavond: genezenverklaring telt niet meer.

dus ik moet hebben

volledig gevaccineerd + booster
volledig gevaccineerd + negatieve PCR van max 72u oud
als ge hollander zijt: volledige gevaccineerd, geboosterd én negatieve pcr van max 48u oud

ik kan de booster dus niet officieel bewijzen, heb enkel dat kaartje van pfizer van de prik zelf (weet niet of ze dat gaan aanvaarden)

pcr negatief zal morgen blijken, daarnet nog es een stokje tegen de achterkant van mijn schedel gaan laten rammen. Maar dikke kans dat die nog positief gaat aftekenen.
Sorry man, ik hoop dat het in orde komt.
Hoe bekomt ge dan het bewijs van de booster? (vermits ik dat dus ook moet hebben)

Ik heb ook nog ne PCR gepland voorlopig, dus ik zal die maar nog even laten staan ...

Maar als ik het zo zie gaan veel hollanders een booster halen in oostenrijk zelf of in Duitsland. Als ze dat nu gaan doen gaan ze toch ook niet anders kunnen als het bewijzen met het kaartje dat ze na de prik krijgen.

Sorry man, ik hoop dat het in orde komt.
Hoe bekomt ge dan het bewijs van de booster? (vermits ik dat dus ook moet hebben)

Ik heb ook nog ne PCR gepland voorlopig, dus ik zal die maar nog even laten staan ...

in uwe covidsafe app hé, als uw certificaat online staat op ehealth of burgerprofiel. 3 dagen op voorhand gaat niet genoeg zijn voor uw vertrek vrees ik, doe maar een pcr

Terug
Bovenaan