Heb je een zware voet? Op 6h met een wagen van het zuiden van Brussel naar de vallei van Flaine lijkt me onhaalbaar.
Op 6h geraak je tot net voorbij Dijon..

Heb je een zware voet? Op 6h met een wagen van het zuiden van Brussel naar de vallei van Flaine lijkt me onhaalbaar.
Dit dus als ik keek was het al 10h zonder stoppen en ik woon in het zuiden van Brussel

Vandaag onze laatste ski-dag gehad in Ischgl en we hebben toch enorm geluk gehad met het weer. Pistes quasi perfect de hele week. Alleen gisteren verkloot door een lading nieuwe sneeuw. Vooral de eerste 3 dagen waren fantastisch. Had er eerst toch wat schrik voor met het weer van de laatste tijd.

Dit dus als ik keek was het al 10h zonder stoppen en ik woon in het zuiden van Brussel
Niet specifiek. Rijdt wel 140/145 in Frankrijk en doe maar 1 korte stop.

Via de champagnestreek op een zondag tot in salanches Ibis budget.

Scheelt ook wel dat ik zelf na 2 minuten op de autostrade ben thuis.

Ik rijd veel naar de alpen. De stops en bergwegen laten je veel tijd verliezen traject tot daar. In Duitsland kan je ook maar weinig door rijden. Continue wegen werken. Dan is Frankrijk eigenlijk best goed op de plekken waar er peage is.

Edit: even in google maps ingegeven, ik zal idd ne zware voet hebben precies... Google maps brengt me er op 6h30 zonder stops

Laatst bewerkt:
Niet specifiek. Rijdt wel 140/145 in Frankrijk en doe maar 1 korte stop.

Via de champagnestreek op een zondag tot in salanches Ibis budget.

Scheelt ook wel dat ik zelf na 2 minuten op de autostrade ben thuis.

Ik rijd veel naar de alpen. De stops en bergwegen laten je veel tijd verliezen traject tot daar. In Duitsland kan je ook maar weinig door rijden. Continue wegen werken. Dan is Frankrijk eigenlijk best goed op de plekken waar er peage is.

Edit: even in google maps ingegeven, ik zal idd ne zware voet hebben precies... Google maps brengt me er op 6h30 zonder stops
Google maps geeft aan dat de afstand Halle - Salanches 808km bedraagt en 7h53min zou duren.
1 korte stop van pakweg 5 à 10min zou dan ruim 8h betekenen.

Als ik even reken dat je continu 145km/h kan rijden, dan kom ik idd op 5h 35min + 10min stop = 5h 45min
Nu, je geeft aan dat je alleen in Frankrijk 145km/h gaat rijden, dus je verliest sowieso al +-15min in België.
Dan kom ik idd op +-6h.

Maar dan rijd je dus gedurende een 5h aan een gemiddelde van 145km/h (minus de korte stop). Dat is heel stevig doorrijden en dan mag er niet al teveel verkeer zijn of je gemiddelde gaat meteen omlaag.

Frankrijk staat gekend als een boeteland, al veel last van gehad?

Google maps geeft aan dat de afstand Halle - Salanches 808km bedraagt en 7h53min zou duren.
Je maakt dezelfde fout als zero. Je moet datum aanpassen naar een zondagochtend of nacht
Als ik even reken dat je continu 145km/h kan rijden, dan kom ik idd op 5h 35min + 10min stop = 5h 45min
Nu, je geeft aan dat je alleen in Frankrijk 145km/h gaat rijden, dus je verliest sowieso al +-15min in België.
Dan kom ik idd op +-6h.
In belgie enkele jaren geleden het enige stuk dat je niet kon doorrijden was stukje charleroi N5. Het hele traject in Frankrijk is bijna peage dus rustige en perfecte banen.

Frankrijk staat gekend als een boeteland, al veel last van gehad?
Nooit eigenlijk, staan mooi aangeduid op waze. Vorig jaar enkel 1 in Oostenrijk gehad.

Maar dan rijd je dus gedurende een 5h aan een gemiddelde van 145km/h (minus de korte stop). Dat is heel stevig doorrijden en dan mag er niet al teveel verkeer zijn of je gemiddelde gaat meteen omlaag.
Idd klopt. Dinsdag gaan we naar Davos, dit is een iets anders traject (via Luxemburg) en dan Strasbourg - Basel - Chur.
Dat traject ga ik blij zijn als ik gemiddelde snelheid van 110 km/h kan halen tot Basel, desondanks dat ik doortrek op de stukken die mogelijk zijn. Het feit dat ze in België overal traject controles beginnen plaatsen helpt ook niet echt.
Het stuk van Luxemburg naar Metz met die borden die continue andere snelheden aangeven is echt hatelijk en rijd echt niets door.
Daarna van Strasbourg tot Basel is het een 2-baans vak met veel vrachtverkeer.

Met krokus naar Livigno gereden... Ja 13h over het traject. Maar daar gaat ge ook niet naar toe omdat het goed bereikbaar is. Terug hebben we dan op vrijdag gereden en na minder als 9h waren we terug thuis.

Edit:
Vroeger kozen wij skigebieden en letten wij totaal niet op de reistijd. Ook vertrokken we wanneer iedereen vertrok en bijgevolg altijd lange reistijden. Na dit een paar keer hebben voorgehad beginnen zoeken en nu op iets andere uren rijden, gebieden zoeken die dicht bij autostrades liggen. Als er geen specifieke reden is, waarom tot in skigebied x rijden terwijl je al vele anderen bent gepasseerd...

Laatst bewerkt:
Hoera, hoera, hoera... in Les Menuires (L3V) is afhankelijk van de site, 38 tot 45 cm gevallen en nog eens zoveel verwacht tot dinsdag. Mooie verse laag voor onze snowboard trip op 25 maart. Was wel hard nodig, die verse sneeuw!

Mijn eerste toerski week zit erop. Het plan was om naar Val di Sole te gaan, maar last minute is het gewijzigd naar Val Aurina en Val di Fleres. Onder 1500m niets van sneeuw, erg om te zien eigenlijk. Ondanks het slechte weer - amper zon en sneeuw - toch leuke tochten gedaan.
Dit smaakt zeker naar meer :biglaugh: maar dan wel met mijn eigen botten want nu liggen beide enkels helemaal open.

Het ziet er goed uit voor Noordwest tot noordalpen juist voor de laatste drukke weken nog is dik pak sneeuw en in sommige gevallen nog tot in de dalen 🥰.

8 april laatste keer weg hier.

Bwa... afgelopen zondag en maandag heeft het ook behoorlijk gesneeuwd in Les Trois Vallées, maar na 2 (warme) dagen is daar in Menuires (1850m) niks meer van te merken. In/rond het dorp is zowat alles weer bruin, en de pistes hebben erg te lijden van de warme temperaturen (tot +10), en de regen. Zelfs tot in Valtho was het per momenten regen vandaag. Pistes hebben erg te lijden van de hoge temps en de regen.
Vannacht gaan de temps niet negatief, en voor morgen zou het heel veel regenen, zei een skileraar.

Zaterdag zou er iets van sneeuw vallen (paar cm op 1850, een 25tal cm hogerop) maar als het niet weer flink kouder wordt, dan is dat zo weer verdwenen.

Inderdaad, gietende regen vandaag in Les Menuires op 1850 meter, zoals de skileraar gisteren voorspelde. Nauwelijks iemand te zien op de liften en pistes die we konden zien deze ochtend. Weinig zin om zeiknat op de lagere pistes door te brengen. De hogere liften draaien niet wegens te veel wind. We hebben dan maar besloten om vandaag weer naar huis te vertrekken ipv morgen. Met uitzondering van de top-zon-dag op dinsdag was het kwa weer mijn slechtste week ooit op snowboardverlof.

Terug
Bovenaan