Hoh ik stel me telkens de vraag wat de werkelijke goeie periode is voor koopjes. Ist dit nu deze periode? Of in het najaar (nieuw seizoen materiaal + vorig seizoenen met solden?)

Heb nieuw handschoenen, vest, stokken, ski's nodig ... Er is veel kapot gegaan laatste skireis :')

Hoh ik stel me telkens de vraag wat de werkelijke goeie periode is voor koopjes. Ist dit nu deze periode? Of in het najaar (nieuw seizoen materiaal + vorig seizoenen met solden?)

Heb nieuw handschoenen, vest, stokken, ski's nodig ... Er is veel kapot gegaan laatste skireis :')

ik denk naar het einde van de zomer toe, grotere kortingen maar minder keuze…

Wat zijn goeie locaties als je wilt skiën tussen Kerst en Nieuw? Met focus op het effectieve skiën (ipv après ski). Hoe meer blauw en makkelijk rood, hoe beter.

Wanneer boek je best voor een degelijke prijs?

Wat zijn goeie locaties als je wilt skiën tussen Kerst en Nieuw? Met focus op het effectieve skiën (ipv après ski). Hoe meer blauw en makkelijk rood, hoe beter.

Wanneer boek je best voor een degelijke prijs?
Kan je daar niet skiën in Aussois? Je kent de bergen daar al ;)

Kan je daar niet skiën in Aussois? Je kent de bergen daar al ;)
ja, je kan daar skiën.
Maar geen idee of dat een goeie bestemming is voor een weekje tussen kerst en nieuw. Ligt het hoog en sneeuwzeker genoeg voor die periode?
Ik ben maar een leek als het op wintersport aankomt :)

Een zeer goed vertrekpunt om wat onderzoek te doen is https://www.wintersport.be/skigebieden

daar zie je de verdeling van de pistes (groen, blauw, rood, zwart), hoeveel km pistes, de evaluatie van de logeerdorpen in een gebied (bv naar bereikbaarheid, of après-ski, of kans op sneeuw per halve maand, of...). Via je eigen filters kan je op zoek gaan een geschikt gebied. Er zijn ook altijd wel commentaren van bezoekers (al zijn die soms met een korrel zout te nemen)

Gletschers en meeste 2800+ gebieden...
Zuidalpen krijgen meestal de eerste lading, maar dat scheelt van gebied tot gebied + na een week verse poeder kan het weer weg zijn.
Gletschers etc zullen mss kwalitatief wat minder zijn maar meer zekerheid dat je kan skien

Cervinia (Ita kant van de Matterhorn) en Zermatt (zijn Zwitserse tegenhanger) , Les 3 Vallees (Val Thorens), Tignes, Solden, Le Grand Massif (vooral Flaine dan), zijn de eerste die in mijn gedachten komen. Kijk eens op www.wintersport.be, kun je voor elk gebied per halve maand een langjarig gemiddelde zien... is natuurlijk nooit een garantie.

Opgelet, Cervinia is nogal windgevoelig... regelmatig gaan de liften dicht (of niet open) door teveel wind. Ik was er enkele jaren geleden in de 1e week van december, en super sneeuwcondities gehad.

Laatst bewerkt:
Na Les Sybelles vorig jaar, gaan we komende krokusvakantie naar Serre Chevalier.

Kijk er enorm naar uit! Mensen die hier nog geweest zijn? Lijkt me een gebied dat nog lichtjes onder de radar blijft tegenover de klassieke giga-gebieden ... al ben ik ben ik me er wel van bewust dat de krokusvakantie sowieso de nodige drukte met zich meebrengt, maar dat is iets waar we helaas niet onderuit kunnen.

Een vraagje, in Ischgl heb je 3 routes (brons, zilver en goud). Dat zijn dus routes met x aantal km's skiën en hoef je maar gewoon de lift- en pistenummers te volgen. Bestaat er eigenlijk ook een app of site waar mensen zelf zo'n tour hebben ineengestoken? Of waar je bijvoorbeeld zelf een tour kunt maken en daardoor ziet hoeveel km je skiet? Beetje zoals de fietsknooppunten?

Volgend jaar een eerste keer gaan skien met de kinderen in de krokusvakantie, ik heb 5 nachten geboekt in Willingen Duitsland om eens te testen. Valt het tegen is het niet zo erg, qua kostprijs valt het daar heel goed mee en we zijn eens weg samen :)

Een vraagje, in Ischgl heb je 3 routes (brons, zilver en goud). Dat zijn dus routes met x aantal km's skiën en hoef je maar gewoon de lift- en pistenummers te volgen. Bestaat er eigenlijk ook een app of site waar mensen zelf zo'n tour hebben ineengestoken? Of waar je bijvoorbeeld zelf een tour kunt maken en daardoor ziet hoeveel km je skiet? Beetje zoals de fietsknooppunten?

Zelf een route maken weet ik niet, maar op Strava heb ik al vaak posts gezien met de afstanden die ze hebben afgelegd. Mss Skiline of Alpenvereinaktiv eens proberen?

Na Les Sybelles vorig jaar, gaan we komende krokusvakantie naar Serre Chevalier.

Kijk er enorm naar uit! Mensen die hier nog geweest zijn? Lijkt me een gebied dat nog lichtjes onder de radar blijft tegenover de klassieke giga-gebieden ... al ben ik ben ik me er wel van bewust dat de krokusvakantie sowieso de nodige drukte met zich meebrengt, maar dat is iets waar we helaas niet onderuit kunnen.
Ah, das toevallig. Was daar afgelopen januari in Serre Chevalier.

Ik vind het zeker een aanrader. Heb me top geamuseerd. Een aantal supermooie, brede pistes. Heel veel mogelijkheden tot off-piste zonder echt de wildernis in te moeten gaan. Heb me daar off-piste echt wel kunnen uitleven. Die cucumelle is een zalige piste. Kunt ge echt op vlammen maar tegelijkertijd hebt ge gigantische space om off piste te gaan daar. Ge wordt die nooit beu. Die deden we altijd nog es op het einde van de dag waardoor ge van 2500m in één trek tot helemaal beneden kunt in de vallei (cucumelle + bez).

Ge kunt ook tot in Briancon zelf skiën wat echt wel es leuk was (er moet wel voldoende sneeuw zijn). Ik heb in heel die week geen enkele keer moeten wachten aan de skiliften (hebben wel een kalme week eruit gekozen) dus da was ook top.

Best wel een ondergewaardeerd skigebied.

Ah, das toevallig. Was daar afgelopen januari in Serre Chevalier.

Ik vind het zeker een aanrader. Heb me top geamuseerd. Een aantal supermooie, brede pistes. Heel veel mogelijkheden tot off-piste zonder echt de wildernis in te moeten gaan. Heb me daar off-piste echt wel kunnen uitleven. Die cucumelle is een zalige piste. Kunt ge echt op vlammen maar tegelijkertijd hebt ge gigantische space om off piste te gaan daar. Ge wordt die nooit beu. Die deden we altijd nog es op het einde van de dag waardoor ge van 2500m in één trek tot helemaal beneden kunt in de vallei (cucumelle + bez).

Ge kunt ook tot in Briancon zelf skiën wat echt wel es leuk was (er moet wel voldoende sneeuw zijn). Ik heb in heel die week geen enkele keer moeten wachten aan de skiliften (hebben wel een kalme week eruit gekozen) dus da was ook top.

Best wel een ondergewaardeerd skigebied.
Bedankt voor je reactie.

Fijn om te lezen, komt overeen met de info die ik tot nu toe had verzameld.

Twijfel er niet echt aan dat het gebied zal bevallen ... enkel hopen dat de drukte van de krokusvakantie wat meevalt.

Serre… ben er zelf nog niet geweest, maar ik hoor ook vrijwel ook alleen maar positieve geluiden: sneeuwzeker, niet te druk, nog betaalbaar, goed eten, maar ook dat het iets minder geschikt is voor beginners (pistes zijn wat meer uitdagend, zeker sommige dalafdalingen)

Ben ook eens aan het rondkijken, maar alleen gaan is best duur :crazy: Iemand die goeie websites heeft voor als ge alleen reist?

Of mensen die samen willen gaan boarden/skieën van hier? :biglaugh:

Terug
Bovenaan