Een vraagje over sneeuwkettingen, waar moet je zoal op letten? Alleen de bandenmaat of zijn er nog dingen waar ik moet op letten? Het betreft een Skoda Octavia combi, dus geen sportwagen of SUV.

Dikte van de schakels: zie daarvoor je auto handleiding of vraag de dealer (soms redelijk weinig ruimte achter het wiel, en je wil je remleiding er niet afrukken).

Je hebt zelfspannende en niet zelfspannende. Bij die laatste moet je na een paar km even stoppen om evtl aan te spannen.
Edit: autocorrect had de laatste zin wat overhoop gehaald blijkbaar.

Laatst bewerkt:
Vakantie gepland in de week van 09/03 - 16/03.
Graag last minute wil ik keer boeken om poeder te jagen, welke sites best ik de gaten houden dan?

Vrienden en ik beslissen last-minute als het aankomt om een dagje te gaan snowboarden. Dan gaan we naar Winterberg (Duitsland) of La Bresse (Frankrijk). Dat is nog nét te doen voor 1 zeer lange dag. Kennen jullie nog bestemmingen die de moeite zijn voor 1 dag? Alvast bedankt!

Graag last minute wil ik keer boeken om poeder te jagen, welke sites best ik de gaten houden dan?
Bedoel je om een accommodatie te boeken? Bij de "grote spelers", zoals sunweb, tui, summittravel.nl, chalet.be, enz, zal er hoogst waarschijnlijk niet veel meer ter beschikking zijn op een paar dagen vooraf, zeker omdat je eisen zult hebben kwa bestemming.
Je beste kans is om via de website van het gebied te gaan, of hen rechtstreeks contacteren. Zij hebben vaak nog wel een paar appartementen beschikbaar (toch als je geen zware eisen hebt wat appt betreft). In Frankrijk is dat dan wel vaak een onderkomen uit de jaren '70, aka "bezemkast" 😉, maar keerzijde is dat dat veelal maar een 400-500 euro is voor een week.

Eindelijk is de wind wat gaan liggen hier in Kronplatz, gisteren en eergisteren zware wind. Eergisteren maar 1 lift open en paar pistes. Zelf vind ik slecht weer leuk om te skien. Maar mijn zoon de eerste keer en hij wordt de berg opgrblazen ipv naar beneden te glijden.

Blijkbaar moet je in Italië een bewijs hebben van je familiale verzekering op de skipiste. Natuurlijk kom ik hier nu pas achter en vertrek 1 januari om te skiën in Italië … Is hier echt veel controle op? Heb gemaild nu voor het bewijs maar vrees dat ik het niet op tijd zal hebben.

Was vorig seizoen al zo blijkbaar. Naar ik op andere fora lees, vragen ze dat op sommige plaatsen wel bij afhalen van de skipas, maar je hoeft het bewijs niet te leveren. O wee natuurlijk als je iemand of iets schade zal berokkenen, dan zal je het vermoedelijk wel degelijk moeten aantonen.
ln de meeste italiaanse gebieden kun je dat ook bijbetalen bij je skipas.

Is een verzekering die schade dekt aan anderen/derden wanneer je bv. iemand ondersteboven knalt. Hier is dat genoegzaam gekend onder "de familiale". Velen hebben al een dergelijke polis, anderen vinden die totaal nutteloos. Punt is dat je in Italië een attest moet kunnen voorleggen van een dergelijke verzekering of indien niet voorhanden zelf zo een verzekering afsluit bovenop je skipas.

Dekt niet uw eigen medische schade daar heb je dan een aparte reisbijstandverzekering voor nodig. (wat in geval van skiën ikzelf altijd neem) Een knietje is rap gedraaid en als je dan niet meer kan autorijden dekt zo een verzekering dan ook bv. vervoer terug naar huis van uw eigen wagen (inclusief kroost))

Ik geniet van mijn weekje Kaprun/Zell am See. De kinderen op skiles, die genieten. Mijn smile gaat de komende 8 weken niet meer van mijn gezicht als ik zie hoeveel fun ze hebben. :love:

Ik geniet van mijn weekje Kaprun/Zell am See. De kinderen op skiles, die genieten. Mijn smile gaat de komende 8 weken niet meer van mijn gezicht als ik zie hoeveel fun ze hebben. :love:
Vrienden (en mijn petekind) zijn ook daar met de gezinnen. Denk dat ze morgen terug komen.

Holy crap, dat familiehotel hier naast de deur even gechecked. 980 euro per nacht voor ons 4. En das pas vanaf volgende week. Ik wil niet weten wat ze hier deze week aanrekenen :lol:

Voila, direkt weer geboekt voor volgende kerstvakantie. De schmittenhöhe blijft toch een geweldig skigebiedje :love:

Vandaag tranen bij de kindjes.

Omdat de skiliften dicht waren om 16:30 :lol:

Sluiten jullie een specifieke verzekering af van bijvoorbeeld europ assistance? (die extra 35€ lijkt mij wel ok voor extra gemoedsrust?)
Of hoe kan ik weten in welke mate ik al verzekerd ben?
Leasewagen en wel een hospitalisatie verzekering van het werk, maar ken die details niet.
Vroeger bij mijn ouders zou dat ergens mee opgenomen geweest zijn in de autoverzekering etc.

Terug
Bovenaan