Dat vind ik bizar. Onze ervaring was toch volledig omgekeerd.
Ik heb in Ischgl ooit 40€ betaald voor een schnitzel+friet+bier (restaurant op de piste), en dat was pure frituurkost. In Val Thorens had ik voor 25€ nog mosselen met frieten en bier. Geen idee wat ik daar nu voor ga betalen in Val Thorens.

Geen van beiden bezocht (ik herinner me vanuit Ischgl nog de Kuhstall :tongue:).
In Val Thorens herinner ik me toch dat je relatief betaalbaar nog een pak frieten kon eten langs de piste (of pannenkoeken). Nu ja, nu heb ik al all-in, dus ik ga proberen zo weinig mogelijk nog in extra restaurants te gaan.

True, het plan is precies om die te blijven gebruiken tot ze instorten. In Ischgl was het meeste ook wel outdated, hoor.
Wij eten altijd op de piste 's middags en dan zijt ge wel gescheten in Val Thorens. In Ischgl kunt ge vrij deftig eten voor een normale prijs. Het gebied in Val Thorens is wel top, maar voor de totaalbeleving en de vakantie die wij voor ogen hebben, is Ischgl gewoon het beste. Ons appartement (nemen altijd een appartement) in Ischgl is wel duurder, maar ligt echt perfect. Recht voor de tunnel, dus nauwelijks wandelen tot aan de lift. In Val Thorens lagen we aan de piste, maar dat was behoorlijk duur en waarschijnlijk één van de slechtste appartementen waar tot nu toe gezeten hebben.

Ik heb in Ischgl ooit 40€ betaald voor een schnitzel+friet+bier (restaurant op de piste), en dat was pure frituurkost. In Val Thorens had ik voor 25€ nog mosselen met frieten en bier. Geen idee wat ik daar nu voor ga betalen in Val Thorens.
Vraag me af waar dat was. Hebben wij nog nooit gehad en toch al behoorlijk wat restaurants gehad op de piste.

Het ding is nu wel dat u referentiekader beetje scheef zit omdat ge nu wel de duurste 2 dorpen van de alpen ligt te vergelijken.

Als je in Val Tho bv naar les allues skiet of saint martin de belleville en daar u skis uitdoet en nog even verder stapt naar een restaurantje kan je makkelijk voor deftige prijzen eten en bedient worden.

In Oostenrijk hebt ge normaal zo goed als alles op de piste liggen dat goedkoop en lekker is. Alhoewel de opgang van grote vreetschuren aan het gebeuren is. Met spijtig genoeg meer en meer een groot gedeelte frituursnacks :wallbash:

Daar is Italië momenteel nog de betere in. Lekker eten :love2:

Het ding is nu wel dat u referentiekader beetje scheef zit omdat ge nu wel de duurste 2 dorpen van de alpen ligt te vergelijken.
Als je in Val Tho bv naar les allues skiet of saint martin de belleville en daar u skis uitdoet en nog even verder stapt naar een restaurantje kan je makkelijk voor deftige prijzen eten en bedient worden.
Nu ik er terug aan denk was Courchevel eigenlijk nog het ergste, daar stond toen (rond 2012) nog nooit zo'n loskoppeling gezien tussen de prijzen en de kwaliteit van het voedsel.

2 jaar geleden in een Gault Millau restaurant gegeten, 23 eur kaasfondue a volonté in les 3 vallées.
Ge moet de plaatskes weten vinden ;)
En inderdaad, gewoon afzakken naar lager gelegen dorp. La tania, st martin, les allues

True, het plan is precies om die te blijven gebruiken tot ze instorten. In Ischgl was het meeste ook wel outdated, hoor.

Say what now? In Ischgl is, net als in de meeste Oostenrijkse gebieden, quasi alles perfect verzorgd, onderhouden én modern. Van restaurants tot hotels en bars.

Zijn hier nog mensen op zoek naar skigenoten? We zijn hier wat aan het rondkijken voor eind januari, ofwel gaan we met 2 ofwel sluiten we ergens aan. Beide goede skiërs, après ski mag maar focus ligt echt wel op het sportieve

De nieuwe variant die in België opduikt heeft effect op de (ski)reizen (uit VRTNws):

Nieuwe variant: Zwitserland legt quarantaine van 10 dagen op voor reizigers uit België​

Naar aanleiding van de nieuwe coronavariant verscherpt Zwitserland de inreisregels voor wie uit België, Israël en Hongkong komt. In deze drie landen zijn namelijk al patiënten gevonden die besmet zijn met de nieuwe variant.

Concreet: wie vanuit België naar Zwitserland reist, moet een negatieve covidtest kunnen voorleggen en 10 dagen in quarantaine gaan.
Uitleg in het Duits: https://www.bag.admin.ch/bag/de/home/das-bag/aktuell/medienmitteilungen.msg-id-86143.html

Daar hebben de meesten uiteraard geen zin in. Mss dat ze de regel gaan afschaffen binnen enkele weken maar de Kerst wordt wss lastig.

Ik zie skireizen in het water vallen voor deze kerstvakantie. Het is binnen 4 weken al kerstdag! Er zijn 52 weken in een jaar, dus 4 weken is niks...

Helaas wel, hoogst waarschijnlijk. Frankrijk en Italië zitten nog redelijk ok op dit moment, maar dat is "just a matter of time" voor het daar ook ontspoort. Ik hoop nog steeds op mijn traditioneel mid maart sneeuw-weekje... mogelijks (hopelijk) is het tegen dan beter.

Terug
Bovenaan