Yep. Verplicht zelfs op sommige
Neen winterbanden of sneeuwkettingen. En bourg Saint Maurice gaat niet omhoog ...

Maar dit weekend toch ook blij dat ik winterbanden en kettingen mee had 😉 maar wij zaten wel op 1200m en het sneeuwt wel niet alle weken zo hard als nu.

Dat bedoelde ik, ze kunnen het verplichten bij sneeuwval, maar is standaard niet verplicht.
Bourg st maurice is idd relatief plat. Als ge de vanuit Moutiers naar een skistation rijdt, kunt ge wel prijs hebben

De bedoeling is om de funiculaire van Bourg Saint Maurice naar Les Arcs te nemen. Wat is wijsheid, kettingen of sokken voorzien of niet, want voor eenmalig gebruik is het toch een flinke meerkost.

Voor pakweg 50€ hebt ge toch al sneeuwkettingen? Ik begrijp dat echt niet, daarop besparen bij een skireis.

Akkoord dat Bourg Saint Maurice laag ligt maar dan nog, ik vertrek nooit ofte nimmer zonder op skireis, zelfs niet in maart of april.

Voor pakweg 50€ hebt ge toch al sneeuwkettingen? Ik begrijp dat echt niet, daarop besparen bij een skireis.

Akkoord dat Bourg Saint Maurice laag ligt maar dan nog, ik vertrek nooit ofte nimmer zonder op skireis, zelfs niet in maart of april.
Klopt, je hebt zeker een punt. Ik had gekeken op de website van auto 5 (normaal goedkope producten) en daar was de goedkoopste set 140€. Ik ga eens wat opzoekwerk doen om te kijken of er goedkopere alternatieven zijn.

Waar woon je en welke maat nodig? Heb er nog liggen die ik niet kan gebruiken (van Thule, zelf nog nooit gebruikt, 2e hands gekocht)

En zien dat ze goed opliggen. Zijn juist aangekomen in val thorens, heeft ene aan één kant ne ketting kapot gereden omdat die niet vrij slecht op lag. 🙈

Ik ben van Hasselt, zal morgen de bandenmaat eens nakijken.
Kijk ook anders naar huren.

Of 2e hands kopen en daarna terug verkopen. Want als je in Bourg Saint Maurice niet geraakt met winterbanden dan zit de hele vallei op slot voor meerdere dagen en dat willen ze kost wat kost vermijden. In het slechtste geval laat je je wagen in Bourg centrum staan en moet je de laatste meters tot je hotel te voet doen. Maar tot in het centrum zal je altijd kunnen rijden. Anders houden ze je op de snelweg al tegen (staan rode lichten op die snelweg)

Als je van plan bent van andere skidorpen met de wagen te doen volgend seizoen kan je wel beter kopen.

Alles is uitgepakt en de wasmachine draait weer.
De 2e trip van het seizoen zit er op.

Zotjes hoeveel sneeuw er al ligt op lage hoogte. Hopelijk regent niet alles kapot maar het begin van het seizoen in Noord Frankrijk is goed tot zeer goed.
Zoals je kan zien ligt er meer als 2x sneeuw als normaal :love2: .

Eerste tourskiën voor mij na al enkele jaren te splitboarden. Omhoog lopen is wel makkelijker met skies. De schoenen zijn ook beter gemaakt hiervoor.
Naar beneden was wel soms wat moeilijk. De 96mm onder mijn voet waren te smal voor de tippen van mijn skies te kunnen zien als er meer als 30 cm lichte poeder lag.

Maar het grootste deel van de dag ben je toch omhoog aan het lopen. Met het aantal skimeters dat er gemaakt gaan worden gaan die afdalingen ook alleen maar beter worden.

Hopelijk blijft de winter zo goed op dreef als nu met sneeuwbuien af en toe zodat we in Januari nog eens een verlengd weekend of 2 kunnen gaan poederen of touren.

De fransen en hun lawineberichten zijn wel beetje lachwekkend.
Ze voorspellen 4 en er is gewoon geen enkele spontane lawine te zien. De dag erna gaan ze naar 2 op hoogte en 1 beneden in de vallei. Maar elke steile helling is gewoon naar beneden gekomen... De dag erna geven ze hoge 3 (wat het ook daadwerkelijk was). Wij zijn wel altijd van het slechtste uit gegaan en hebben het op veilig gespeeld (net zoals altijd)
We zijn 2 van de 3 dagen gewoon omhoog gelopen op gesloten pistes maximaal 30gr geskied en rondom ons ook.

En zien dat ze goed opliggen. Zijn juist aangekomen in val thorens, heeft ene aan één kant ne ketting kapot gereden omdat die niet vrij slecht op lag. 🙈
En dat kan heeeeeel duur worden als dat bv remleidingen of andere onderdelen kapot trekt. Kan oplopen tot enkele duizenden euro's heb ik mij laten vertellen.

Zijn er ook mensen die naar de sneeuw gaan om te wandelen of wordt dat niet gedaan?
Dan moet je zo ver toch niet gaan?

Wordt wel gedaan ja maar meestal niet op de pistes.
Heb wel ooit eens een madam in bontjas zien wandelen in Sankt Moritz op de piste (CM kamp). Die hebben we toch een sneeuwshower gegeven :D

Ergste vond ik van die truttemiekes die met de sneeuwscooter in hun gewone kleren aan de apres ski afgezet worden. En maar show verkopen en geen meter geskied. Ni skiën is gene apres ski!

Ergste vond ik van die truttemiekes die met de sneeuwscooter in hun gewone kleren aan de apres ski afgezet worden. En maar show verkopen en geen meter geskied. Ni skiën is gene apres ski!
Lol, ik zou enkel gaan voor de apres ski. Skiën zegt mij weinig, maar sneeuw en bergen zou ik wel eens willen doen en mij s avonds goed laten vollopen in een chalet aan een haardvuur.

Onderschat wandelen in de sneeuw met sneeuwschoenen maar zeker niet :ROFLMAO: .
Wandelen op een skipiste zou ik nu niet meteen doen lolz, ziet er niet alleen enorm dwaas uit maar is bovendien ook gevaarlijk.

Zijn er ook mensen die naar de sneeuw gaan om te wandelen of wordt dat niet gedaan?
Ja, wij doen dat.

Mijn nonkel, nicht en haar vriend gaan skiën/snowboarden, mijn grootouders en mijn tante gaan samen met mijn ma beneden wandelen.
Mijn pa en ik wisselen af, wij doen langlauf maar gaan ook mee wandelen.

De laatste jaren is het voor ons vooral bij wandelen gebleven bij gebrek aan voldoende sneeuw maar dat vind ik ook wel plezant.

Wij zitten aan de Zugspitze in Oostenrijk, daar heb je een dal waar je kan wandelen en langlaufen, dat is wel ideaal: voor elk wat wils.

Alleen al de sfeer rond de kerstdagen vind ik daar gezellig, zeker om er met de halve familie te zijn.
Op 33j zijn we enkel vorig jaar niet geweest wegens corona, anders hebben we geen enkel jaar overgeslagen.

Not done my friend!
Wandelen of laten vollopen?
Ja, wij doen dat.

Alleen al de sfeer rond de kerstdagen vind ik daar gezellig, zeker om er met de halve familie te zijn.
Op 33j zijn we enkel vorig jaar niet geweest wegens corona, anders hebben we geen enkel jaar overgeslagen.
Ik hou van kerstsfeer in besneeuwde dorpen, bossen, bergen, maar misschien niet op zijn plaats in die echte skigebieden...

Terug
Bovenaan