Smartphone/tabletgames

shellshock

Well-known member
Crowdfunder FE
Spelen jullie vaak op de smartphone/tablet? Ikzelf amper tot nooit, maar onlangs heb ik Burrito-Bison - Launcha Libre eens gedownload en dat was wel plezant. De vorige twee edities heb ik destijds ook gespeeld op pc. Natuurlijk zoals vele F2P-spelletjes komt er veel grinding bij te kijken, maar het is niet echt storend. Leuk om een week te spelen, maar daarna was het vet wel van de soep.

Grootste probleem met mobile gaming is dat er wel degelijk goede spellen tussen zitten, maar dat het aanbod van rommel zó groot is dat je door het bos de bomen moeilijk nog kan zien.

Ik heb verschillende games in mijn store, alsook enkele op de gsm: riptide, Lara croft go, Little red hood, maar eigenlijk speel ik die nooit. Enkel Forge of Empires: daar log ik een 2 a 3 x per dag op in, maar dan dikwijls nog via de pc-browser ipv de app op de gsm.

Ik speel geen games op tablet/smartphone omwille van verschillende redenen: 1/ ik wil er niet voor betalen (ik betaal enkel voor consolegames), 2/ als ze gratis zijn, zijn ze meestal gemaakt om geld uit uw zakken te kloppen (logisch), met de nodige features (en bijhorende frustraties) die ik tracht te vermijden (energie nodig om te kunnen spelen, veel content gelockt, gacha-elementen, ...).

Ik kan iedereen Slay the Spire aanraden. Turn based card game. Oneindige herspeelwaarde. 10euro, niets van microtransacties.

Disney Getaway Blast is het enige nog dat op mijn phone staat. Is voor als ik naar't groot toilet moet of zo 10 minuten moet wachten en geen goesting heb om social media te checken :)

Ik speel clash of clans, gewoon elke dag keertje loggen, af en toe een andere nederzetting aanvallen. Spel staat bekend als pay2win, maar dat is het eigenlijk niet aangezien je toch tegen mensen speelt in je trophy range als je aanvalt en tegen gelijkaardige tegenstanders in clan wars. Ik heb dus geen last van mensen die er geld tegen aan smijten, ik groei gewoon veel trager :P. Momenteel town hall 11 bijna uitgebouwd en nog nooit een cent aan besteed. Is best een leuk bouwspelletje zo imo.

Via CoC ook terecht gekomen bij Clash Royale en dat is pas echt een P2W spel, speel ik dan ook enkel sporadisch tot ik weer ingemaakt wordt door mensen die er veel geld tegenaan gooien en dan stop ik weer een tijdje mee. Ook Brawl Stars geprobeerd maar de virtuele joystick is echt mijn ding niet helaas.

Stardew Valley speel ik ook al heb ik dat tegenwoordig ook op mijn Switch en dat speelt echt veel beter dan op een iPad of telefoon dus dat heb ik ook al lang niet meer aangeraakt.

Pokemon GO open ik ook nog sporadisch eens, maar vond het leuker voor het spel super gecompliceerd werd met raids, legendaries en het ene na het andere event. Ook het feit dat ik bijna alleen Pokemon zie die ik niet eens ken maakt het er niet veel beter op.

Voorts heb ik ook wat puzzelgames zoals Reigns (een aanrader maar raak je redelijk snel moe gespeeld) en Monument Valley (zowel dat als de opvolger zijn hun geld meer dan waard voor een leuk tijdverdrijf). Heb ook nog Fire Emblem Heroes op mijn telefoon staan maar speel dat niet meer omdat ik steeds een VPN moet aanzetten voor updates doordat de app uit de Belgische store is gehaald (door de anti lootbox wetgeving) en dat is een vervelend proces en was sowieso niet zo verslingerd aan het spel.

Vorige maand ontdekt dat Magic the Gathering Arena ook beschikbaar was op android en sindsdien speel ik bijna dagelijks wel enkele rondjes en bij de grote toiletbezoekjes Candy Crush tot ergernis van mijn echtgenote :shy:

enige wat ik speel op ipad is state of survival
zombie game waar je wel tijd kan insteken en volledig f2p gespeeld kan worden

Ik speel heel vaak Mushroom Wars 2, indien iemand wil samen spelen of eens tegen elkaar mag je altijd mij quoten of een privé bericht sturen!

Vroeg me af welke spelletjes er gespeeld worden.

Ikzelf lang Clash Royal gespeeld en nu nog actief op Empires and puzzles.

Vooral gestart vanwege het saaie woon-werkverkeer met de trein.

Lange tijd Clash Royal op hoog niveau
Nu vooral Mobile Legends: Adventure
en natuurlijk Pokémon Go

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan