Spotify / Apple Music / Google Music / Deezer / Tidal / Qobuz

Welke streamingdienst gebruiken jullie?

• Apple Music

Stemmen: 18 9,5%
  • Deezer

Stemmen: 6 3,2%
  • Google Play Music

Stemmen: 8 4,2%
  • Qobuz

Stemmen: 3 1,6%
  • Spotify

Stemmen: 157 82,6%
  • Tidal

Stemmen: 7 3,7%
  • Iets anders

Stemmen: 6 3,2%

• Totaal aantal stemmers
    190
Beide hebben ongeveer 100 miljoen songs in hun catalogus. Voor zover ik weet hebben de 5 grote (Amazon, Youtube, Spotify, Apple en Tidal) allemaal rond de 100 miljoen songs

Spotify gaat wel wat verder in op maat gemaakte playlists + veel meer user generated playlists natuurlijk (al is dat laatste nu ook niet altijd een voordeel).
Qua door het platform curated playlists scoort Tidal dan weer wat beter, vind ik (heeft een iets hogere expert feel, maar omver geblazen ben ik nu ook niet)

Nuja, ik luister gewoon albums voornamelijk, en heb nog niet meegemaakt denk ik dat een album niet op Tidal stond, maar wel op Spotify. Zoals quo_vadis zegt, blijkt de bibliotheek ongeveer even groot.
Grote ergernis bij Spotify was wel dat na het luisteren van een album ik telkens opnieuw dezelfde nummers te horen kreeg.

En zeker niet vergeten: door de hogere bitrates op Tidal kan ik tegen anderen zeggen dat ik lossless luister.

1 groot voordeel van Spotify (voor mij dan toch) is dat als je op Device 1 luistert en je overgaat naar Device 2 Spotify verder gaat waar je zat. Voor zover ik weet is dat bij de anderen niet zo

Ugh misschien ook maar eens zien om op termijn te switchen, fuck die Ek kerel. Ik deel momenteel een Spotify abo en dan is het toch moeilijk om het gemak en de goedkope prijs achter me te laten. Tidal zou misschien logischer lijken met dat ik een Android smartphone heb, hoewel ik Apple Music ook wel een fijne service vond. Tidal betaalt de artiesten blijkbaar ook wat meer...

Na mijn zomerverlof misschien eens een proefmaand Tidal nemen, ook om te kijken of een aantal albums/artiesten daar op staan die niet op Spotify te vinden zijn.

Deerhoof sinds vandaag ;( hebben hun muziek van Spotify gehaald owv het artikel waar Crock naar linkte
Joanna Newsom
Ben Frost - Aurora
Boredoms (denk dat die op geen enkele streamingdienst staan)
Jim O'Rourke - Bad Timing, Insignificance, Eureka
Bonnie Prince Billy - I See A Darkness, The Letting Go, Master and Everyone, Ease Down The Road
Skee Mask - Compro, Pool
Nomeansno - Wrong
Captain Beefheart - Trout Mask Replica

Waarom Deezer niet proberen?
Die hun seamless playback is strerk verbeterd en hebben lossless.
Al is de kwaliteit niet te vergelijken met tidal of qobuz.

Kijk, oorlog sponsoren is niet echt cool enal. Akkoord. Maar kom, laten we hier nu niet vergeten waar Tidal van komt hé.

Ugh misschien ook maar eens zien om op termijn te switchen, fuck die Ek kerel. Ik deel momenteel een Spotify abo en dan is het toch moeilijk om het gemak en de goedkope prijs achter me te laten. Tidal zou misschien logischer lijken met dat ik een Android smartphone heb, hoewel ik Apple Music ook wel een fijne service vond. Tidal betaalt de artiesten blijkbaar ook wat meer...

Na mijn zomerverlof misschien eens een proefmaand Tidal nemen, ook om te kijken of een aantal albums/artiesten daar op staan die niet op Spotify te vinden zijn.

Deerhoof sinds vandaag ;( hebben hun muziek van Spotify gehaald owv het artikel waar Crock naar linkte
Joanna Newsom
Ben Frost - Aurora
Boredoms (denk dat die op geen enkele streamingdienst staan)
Jim O'Rourke - Bad Timing, Insignificance, Eureka
Bonnie Prince Billy - I See A Darkness, The Letting Go, Master and Everyone, Ease Down The Road
Skee Mask - Compro, Pool
Nomeansno - Wrong
Captain Beefheart - Trout Mask Replica
King gizzard gaat ook weg nu. Meer en meer artiesten making a stand en verlaten Spotify. We gaan dezelfde richting uit als videostreaming waar alles serieus versplintert. Ik kijk nog even de kat uit de boom maar ga misschien ook switchen naar Tidal..

We gaan dezelfde richting uit als videostreaming waar alles serieus versplintert.

Soulseek-png-3.png

Welcome back, king.

Met YT premium kan je nu blijkbaar gratis alles automatisch overzetten van Spotify. 't Zou mij wel wat uitsparen als ik Spotify Premium zou stopzetten.

Nu, na heel de heisa is mijn mening dat het een beetje onnozel lijkt om Spotify te stoppen maar dan wel over te schakelen naar Google, Amazon of Apple.. Wat blijft er over dan? Deezer en Tidal, maar daar vind ik dan al heel snel bakken kritiek over onstabiele Android apps...

Geluidskwaliteit maakt me eigenlijk eerlijk gezegd niet zoveel uit: ik stream op de trein, op het werk of in de keuken via de Sonos; overal plekken met omgevingslawaai en waar ik met andere zaken bezig ben..

Ik zou graag beter library management hebben, met focus op albums en labels. Lijkt dat geen enkele service hier echt op inzet.

Na de vakantie activeer ik eens een gratis maandje Tidal en zal zien hoe de Android app en web app me bevallen..

Ek zal niet meer kunnen slapen. :unsure:

Ik zie momenteel geen alternatieven voor Spotify door het gebruiksgemak.

Terug
Bovenaan