Haar waarde als danser wil ik wel erkennen.Wat een elitair geneuzel. Zal ik "@Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield met Lars Ulrich" style wat Shakira gifs posten om haar waarde als muzikant te erkennen:

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Haar waarde als danser wil ik wel erkennen.Wat een elitair geneuzel. Zal ik "@Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield met Lars Ulrich" style wat Shakira gifs posten om haar waarde als muzikant te erkennen:

Hips don't lie ehGeen enkele leugen gespot zeg, godverdomme.
Spotify is een zegen voor de luisteraar maar absoluut niet voor de muziekindustrie omdat het verdienmodel voor de artiesten op niks trekt. Je kan inderdaad allerlei obscure muzikanten terugvinden maar je overschat echt hoeveel de artiesten er zelf aan verdienen. Meer zelfs, het grootste deel van wat jij betaalt, gaat naar de grote artiesten zoals Ed Sheeran, Drake en Taylor Swift, ook al heb je daar nog nooit een nummer van gestreamd. (Edit: zo was het enkele jaren geleden toch, toen ik dit allemaal eens opgezocht had. Als het ondertussen veranderd is, zou ik het ook interessant vinden om het nieuwe model te weten)Omdat velen zich plots tegen Spotify keren plots, en er een veel groter drama van maken dan nodig is, maar zich wel extreem hypocriet opstellen. De meesten die hun muziek niet op Spotify willen doen dat voor andere redenen, maar op zich is Spotify een zeggen voor de muziekindustrie. Nooit was het luisteren van (onbekende) muziek gaande van Indonesische shoegaze tot Japanse avant-garde ethereal wave tot tishoumaren uit Niger en digital cumbia van de Afro-Colombiaanse Wayuu-community zo makkelijk te luisteren met één klik. Die obscure artiesten halen er veel meer geld uit dan dat ze anders zouden doen. De grotere namen denken echter dat ze het al zijn. Adèle haar vraag, daar kan ik inkomen. Maar Neil Young bemoeit zich met van alles en nog wat dat zijn zaken niet zijn. Gaat Young ook al zijn muziek van YT verwijderen omdat er van die rechtse YT kanalen ook op YT een stem krijgen. Gaat Young zijn FB-account, insta-account, twitteraccount verwijderen omdat rechtse trolls actief zijn op die sites. Als het Young hier om te doen valt, is het ook een hypocriet want het is niet vandaag dat het begint verkeerd te lopen. Dat is al decennia actief. Waar is Young als het over klimaatverandering gaat enzo?
Er zitten er hier stoer te doen met een YT-video van greatest hits van Neil Young, maar ik kan Joe Rogan met een klik ook op YT vinden. En beiden halen ook inkomsten van YT, dus exact hetzelfde.
Zijn actie gaat mensen trouwens niet stoppen met naar Rogan te luisteren. Young zou meer bereiken verder als hij zelf het negatieve in iets positiefs omzet, en bvb. zelf een podcast start om mensen aan te sporen om te vaccineren. Young heeft de naam om het te doen, en daar zal hij meer mensen bereiken, misschien niet de mensen die hij wilt. Maar de mensen die naar Rogan willen luisteren zullen dat blijven kunnen doen, los van Spotify's beslissing.
Het probleem is dus al ZEKER niet Spotify.
Young is al sinds de jaren 60 een activist én hij heeft legendarische albums gemaakt als soloartiest, met zijn band en in andere bands. One of the greatest ever.Ik ken zowel Rogan als Young niet dus misschien moet ik niet te snel oordelen, maar ik ben alleen niet zo voor dat chantage gedoe. Backfiret vaak ook.
...Achtergrondinfo staat er toch op? Artiesten kunnen dat zelf aanvullen.En per land...
Je kunt wel op basis van zelfgemaakte afspeellijsten iets vinden. Spotify heeft ook een "The sound of name genre". Vandaag werd "The sound of Dreamo" me aangeraden lol. Blankenberge vond ik erin terug...
Weinig mensen zullen wel muziek opzoeken per label en per jaartal, en daar ligt het probleem een beetje. Het is geen veelgevraagde functie, maar mocht ze er komen zou ik er wel gebruik van maken.
Achtergrondinfo over artiest zou soms ook wel fijn zijn bijvoorbeeld bij de artiestenpagina.
Tijd dat Coldplay, Niels De Stadsbader, Dimitri Vegas & Like Mike en Ed Sheeran ook eens een statement maken!Hup hup!![]()
Joni Mitchell Says She’s Removing Her Music From Spotify in Solidarity With Neil Young
“Irresponsible people are spreading lies that are costing people their lives,” she wrotepitchfork.com
Het grootste probleem lijkt me imo toch te zijn dat artiesten per play betaald worden en niet per minuut, waardoor songs steeds korter worden vanuit financiële overwegingen en niet noodzakelijk vanuit de visie van de artiest. Ik vind het jammer dat er geen businessmodel kan ontwikkeld worden dat artistieke vrijheid niet actief gaat ontmoedigen.Over de verdiensten als artiest in deze tijd vind ik het best moeilijk. Nog nooit zoveel opties gehad om uw muziek "zelf" aan de man te brengen. Tegelijkertijd, als je in de vleesmolen van groot financieel succes mee wilt, is er maar weinig taart over van wat het oeroude model was. Was het toen beter als artiest? Ik denk als je de rekening maakt met het aantal mensen dat nu geld verdiend aan muziek tov vroeger, dat het nu eigenlijk toch beter is. Enkel in die "become royalty overnight" categorie is er veel minder geld beschikbaar.
Apple Music heeft in principe een betere geluidskwaliteit (maar dat zal je in de praktijk toch niet echt merken denk ik), heeft spatial audio / Dolby Atmos, heeft meer nummers (again, de kans is klein dat je daar iets van merkt) en werkt natuurlijk beter samen in het Apple ecosysteem.Wat zijn de grootste verschillen tussen spotify en apple music ?
REVOLT! REJOICE!Hup hup!![]()
Joni Mitchell Says She’s Removing Her Music From Spotify in Solidarity With Neil Young
“Irresponsible people are spreading lies that are costing people their lives,” she wrotepitchfork.com
Dit is een interessante opmerking, ik had het zo nog niet bekeken omdat ik nog altijd bij muziek aan albums denk in plaats van individuele nummers of singles. Het klinkt logisch maar in de praktijk gaat het amper iets uit maken, vermoed ik. Wat Spotify per stream betaalt, is gewoon nog altijd belachelijk laag, iets van een 0.004 dollar per stream waarvan de artiest dan nog vaak maar 10-40% ziet. In uw geval zie ik ze eerder dat bedrag nog eens opsplitsen per minuut Dan effectief meer betalen voor langere nummers.Het grootste probleem lijkt me imo toch te zijn dat artiesten per play betaald worden en niet per minuut, waardoor songs steeds korter worden vanuit financiële overwegingen en niet noodzakelijk vanuit de visie van de artiest. Ik vind het jammer dat er geen businessmodel kan ontwikkeld worden dat artistieke vrijheid niet actief gaat ontmoedigen.
Nu goed, bij de muziek waar ik naar luister lachen die muzikanten daar eens goed mee, maar wat de mainstream betreft is die evolutie wel aangetoond. Ik geloof dat een gemiddeld popnummer nu al meer dan 30 seconden korter is dan 10 jaar geleden. En onze attention span was al zo kort, zielig is het.
Bwoa toch niet zo raar? Ze hebben Joe Rogan vrachtwagens aan geld betaald om zo nog meer geld te verdienen, die gaan ze niet afvallen voor zoiets kleins als het verspreiden van foutieve informatie die kan leiden tot nadelen voor de gezondheid te midden van een globale pandemie. Voor mij hoort dit niet echt bij dezelfde discussie over de kunst los zien van de artiest zoals dat bij R. Kelly het geval was.Vind het ook ergens raar dat ze het zo doen: R Kelly banden ze zelf omwille van wat hij uitstak maar de lijn doortrekken naar antivaxxers doen ze dan niet? Beetje jammer
Ja, voor iedereen een zegen. Zo moet ik er niet meer naar luisteren. Good riddance.Kvind het wel iets hebben wanneer kunst wordt ingezet als protest
Ik hoop eerlijk gezegd dat er nog artiesten volgen.