Spotify / Apple Music / Google Music / Deezer / Tidal / Qobuz

Welke streamingdienst gebruiken jullie?

• Apple Music

Stemmen: 18 9,5%
  • Deezer

Stemmen: 6 3,2%
  • Google Play Music

Stemmen: 8 4,2%
  • Qobuz

Stemmen: 3 1,6%
  • Spotify

Stemmen: 157 82,6%
  • Tidal

Stemmen: 7 3,7%
  • Iets anders

Stemmen: 6 3,2%

• Totaal aantal stemmers
    190
Niet dat het echt heel accuraat is want nog maar net geen half jaar premium gebruiker.
thumbnail-Screenshot-2021-12-01-20-40-24-393-com-spotify-music.jpg

thumbnail-Screenshot-2021-12-01-20-38-54-128-com-spotify-music.jpg

thumbnail-VF7pj-QCO65.png

thumbnail-Screenshot-2021-12-01-20-39-21-558-com-spotify-music.jpg

thumbnail-Screenshot-2021-12-01-20-40-14-888-com-spotify-music.jpg
Uit puur gewoonte beluister ik ook nog steeds het meeste via eigen spelers, maar @shiftyke was alvast de schuldige voor n1 artist via spotify :p
Reële getallen zal het waarschijnlijk Akira Yamaoka zijn geweest.

Niet dat het echt heel accuraat is want nog maar net geen half jaar premium gebruiker.
thumbnail-Screenshot-2021-12-01-20-40-24-393-com-spotify-music.jpg

thumbnail-Screenshot-2021-12-01-20-38-54-128-com-spotify-music.jpg

thumbnail-VF7pj-QCO65.png

thumbnail-Screenshot-2021-12-01-20-39-21-558-com-spotify-music.jpg

thumbnail-Screenshot-2021-12-01-20-40-14-888-com-spotify-music.jpg
Uit puur gewoonte beluister ik ook nog steeds het meeste via eigen spelers, maar @shiftyke was alvast de schuldige voor n1 artist via spotify :p
Reële getallen zal het waarschijnlijk Akira Yamaoka zijn geweest.
UK Grime! nice.

4250 minuten geluisterd. Eigenlijk zet ik Spotify bijna alleen maar op in de auto. Als ik thuis muziek beluister is dat steevast Youtube, maar die doen geen coole wrapups. Mijn muziekstijl is gedurfd en neerslachtig. :unsure:

Mijn "bedroefde mix"-voorstel bevat Death In June, Ed Sheeran en Adele. Really?

Laatst bewerkt:
In de top 0,005% luisteraars van Tom Waits, het was een vreemd jaar. :unsure:
Belachelijk weinig metal in mijn statistieken ook, moet ik volgend jaar rechtzetten.

12.000 minuten geluisterd.

Wel grappig, ik heb naar de soundtracks van Avengers, Game of Thrones en Final Fantasy geluistered en daarom zijn Alan Silvestri en Raman Djawadi mijn top artiesten van het jaar en Final Fantasy is blijkbaar een op zichzelf staand genre dat in mijn top-3 staat.
Beetje bizarre ranking

Top 5 artiesten (krijg foto van Spotify er niet op)
1) Tom Waits
2) Gojira
3) U2 (classic artists got this here, of ik daar trots op moet zijn? :unsure: )
4) Nick Cave and the Bad Seeds
5) REM

Top 5 nummers
1) Ik zoek een boom van Raf Coppens
2) Ocean Planet van Gojira
3) Backbone van Gojira
4) In the wilderness van Gojira
5) Flying Whales van Gojira

Als ik From Mars to Sirius op vinyl vond had die top 5 er helemaal anders uitgezien.

62704 minuten geluisterd (ik val al eens in slaap met ne podcast die blijft doorspelen)

Meest beluisterde genre is Permanent Wave al weet ik niet eens wat dat is. Op 2 staat alternative metal, 3 death metal, 4 hard rock en 5 singer songwriter

If 2021 were a film, you were the main character.
the opening credits theme: "Burzum - Det Som en Gang Var"
The song playing as you defeat the ancient vengeful spirit: "Cannibal Corpse - Hammer Smashed Face"
The song playing as a single tear drops into your reflection in the pond: "Candlemass - Solitude"

31.036 minuten Spotify geluisterd (Kon een pak meer zijn, want in de auto luister ik vooral naar podcasts en muziek via Youtube)
Slechts 34 genres (top 5: Black Metal, Punk, Thrash Metal, Death Metal en Hardcore)
Slechts 547 verschillende artiesten (top 5: Cannibal Corpse, Batushka, Amenra, Six Feet Under en Burzum

Top 5 songs:
Burzum - Det Som En Gang Var
Cannibal Corpse - Hammer Smashed Face
Batushka - Yekteniya V
Batushka - Yekteniya IV
Cannibal Corpse - I Cum Blood

12.000 minuten geluisterd.

Wel grappig, ik heb naar de soundtracks van Avengers, Game of Thrones en Final Fantasy geluistered en daarom zijn Alan Silvestri en Raman Djawadi mijn top artiesten van het jaar en Final Fantasy is blijkbaar een op zichzelf staand genre dat in mijn top-3 staat.
Beetje bizarre ranking
Well I'll be damned, Uematsu zijn hele catalogus staat op Spotify. Leuk.

47.061 minuten geluisterd, 2506 artiesten, 170 genres.

Top 5 genres:
- Afrobeat
- Classic Rock
- Soul
- Kleinkunst
- Chamber psych

Dire Straits meest gespeeld, 0.1% van alle luisteraars.

Heeft Spotify eigenlijk een optie om snel complete artist playlists te maken of ben je telkens afhankelijk van je eigen playlists?

De "This is.. " en "Artist radio" zijn zelden echt de moeite tenzij beginnende artiesten met weinig releases. Of je moet telkens via de app naar de "artist page" gaan en van daaruit spelen juist?

Heb graag al mijn favo artiesten ter beschikking op mijn "home screens" met hun volledige discography :unsure:

Heeft Spotify eigenlijk een optie om snel complete artist playlists te maken of ben je telkens afhankelijk van je eigen playlists?

De "This is.. " en "Artist radio" zijn zelden echt de moeite tenzij beginnende artiesten met weinig releases. Of je moet telkens via de app naar de "artist page" gaan en van daaruit spelen juist?

Heb graag al mijn favo artiesten ter beschikking op mijn "home screens" met hun volledige discography :unsure:
Sommige artiesten hebben zelf een discografie playlist gemaakt, staat onderaan op hun profiel bij "afspeellijsten van artiesten" (soms een andere naam zoals "complete", "everything", redelijk obvious maar ik heb daar zelf eigenlijk lang over gekeken).

Als ze dat niet hebben, een beetje ingewikkelder: naar de artiest-pagina gaan, onder albums naar discografie gaan, lijstweergave ipv tegelweergave selecteren, een nummer afspelen en maken dat shuffle aanstaat ;)

Om er dan een playlist van te maken: repeat uitzetten, naar wachtrij gaat, en van daar naar een nieuwe playlist slepen. Enige nadeel is dat Spotify deze in eerste instantie limiteert tot 80 tracks.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan